دسته‌بندی نشده

۳ روش جذاب جهت تهیه کاپ کیک هندوانه

طرز تهیه کاپ کیک هندوانه خوشمزه در منزل

کاپ کیک هندوانه ، یک دسر مناسب و خوشمزه برای سرو در مهمانی‌ های شب یلدا است. کاپ کیک یکی از کیک های خوشمزه ای است که این روزها طرفداران بسیاری دارد و براحتی درست می شود. با آموزش این کاپ کیک خوشمزه در این مقاله از دلگرم همراه شوید.

تزیین شب یلدا، این بار با کاپ کیک هندوانه ای خانگی!

روش اول جهت تهیه کاپ کیک هندوانه

مواد لازم :

  1. آرد ۳۰۰ گرم
  2. شکر ۱۵۰ گرم
  3. تخم مرغ ۴ عدد
  4. روغن مایع ۱ پیمانه
  5. بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
  6. وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری
  7. نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
  8. پودر ژله ۱ بسته‌ی ۱۰۰ گرمی
  9. رنگ خوراکی به مقدار لازم
  10. آب میوه ۲/۳ پیمانه
  11. شکلات چیپسی به مقدار لازم
  12. خامه برای تزیین

طرز تهیه :

برای تهیه‌ ی کاپ کیک هندوانه ای در ابتدا آرد، نمک، بیکینگ پودر و پودر ژله را داخل ظرف ریخته و کاملا با هم مخلوط کنید.

سپس شکر و تخم‌مرغ‌ ها را همراه با وانیل داخل ظرف جداگانه‌ای ریخته و حدود ۵ دقیقه با همزن به هم بزنید.

روغن‌ مایع را کم‌کم به مخلوط تخم‌ مرغ و شکر و وانیل اضافه کنید. سپس آب‌ میوه را به آن اضافه کنید. (چون در حال آماده کردن دسر شب یلدا هستید بهتر است از آب هندوانه استفاده کنید اما اگر به این میوه دسترسی ندارید می‌توانید از شیر استفاده کنید)

اکنون مخلوط آرد، نمک، بکینگ‌پودر و پودر ژله را کم‌کم به مایه‌ی فوق اضافه کرده و با دور کند همزن آن را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و در صورت کم‌رنگ بودن مخلوط از مقدار کمی رنگ خوراکی استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید از میزان شکر دستور پخت کم کرده و از یک بسته‌ی دیگر پودر ژله استفاده کنید تا مخلوط ما رنگ و عطر بیش‌تری داشته باشد.

شکلات چیپسی را به مخلوط فوق اضافه کنید. در این مرحله از تهیه‌ی دسر شب یلدا مایه‌ی کیک را داخل قالب می‌ریزیم و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یعنی تا زمانی که کاملا مغز پخت شود داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

پس از سرد شدن کاپ کیک‌ها آن‌ها را به کمک ماسوره با خامه‌ی سبز تزیین کنید و مقداری از شکلات چیپسی را هم روی آن بپاشید .

۳ روش جذاب جهت تهیه کاپ کیک هندوانه


روش دوم جهت تهیه کاپ کیک هندوانه با شیره ی انگور

مواد لازم :

  1. تخم مرغ 2 عدد
  2. شیره انگور یک سوم لیوان{اگر شیره انگور غلیظه بهتره روی حرارت خیلی کم قرار بدید تا یه خورده رقیق بشه}
  3. روغن مایع نصف لیوان
  4. ماست 1 ق غ
  5. ارد۱ و نیم لیوان
  6. وانیل کمی
  7. پکینگ پودر 1.نیم ق چ
  8. رنده پوست پرتقال 1 ق غ

طرز تهیه :

تخم مرغ و شیره انگور را 2- 3 دقیقه با همزن میزنیم. بعد ماست و روغن مایع را اضافه میکنیم. پکینگ پودر و وانیل را اضافه میکنیم. ارد را کم کم اضافه میکنیم . مایه کیک نسبتا غلیظی بدست میاد. پوست پرتقال را اضافه کرده هم میزنیم .

فنجان های مورد استفاده را چرب میکنیم و مایه کیک را تا نصف فنجان ها میریزیم . فنجان ها را تو قابلمه گذاشته و اب را تا جایی که نصف فنجان ها رو پوشش بده میریزیم . نباید از نصف فنجان ها بالاتر بره .

در قابلمه رو دمکنی میزاریم و به مدت 20 تا 25 دقیقه کیک ها مون رو میپزیم

۳ روش جذاب جهت تهیه کاپ کیک هندوانه


روش سوم جهت پخت کاپ کیک خرما به شکل هندوانه

اینها کاپ کیک خرما هست که بسیار کیکی خوشمزه که بافتی سبک و نرم داره. من بدون شکر درستش میکنم و کاملا رژیمی با این وجود برای من خیلی شیرینه. تو سرمای زمستون خوراکی های مقوی مثل خرما و محصولاتش خیلی میچسبه. کیک خرما یکی از اونهاست.

مواد لازم:

  1. خرمای هسته گرفته…….. 400 گرم
  2. آب یا شیر……. ¾ لیوان
  3. قهوه فوری…….. 2 ق چ
  4. جوش شیرین……. 1 ق چ
  5. کره یا مارگارین…. 75 گرم
  6. شکر……. ¾ لیوان
  7. وانیل مایع…… 1 ق چ
  8. تخم مرغ……….. 2 عدد
  9. آرد……… ¼ 1 لیوان
  10. بیکینگ پودر….. 2 ق م

طرز تهیه:

خرما ها رو هسته میگیریم و بعد وزن می کنیم. خرمای من از نوع خرمای خشتی بود که مال بهبهان است و نسبت به مضافتی ها شیره دارتر و شیرین تره.

در رسپی اصلی آب نیاز بود. اما من برای خاصیت بیشتر از شیر استفاده کردم. شیر رو در قابلمه ای ریخته و خرما و پودر قهوه رو بهش اضافه می کنیم.

حدود 10 دقیقه با حرارت ملایم سر حرارت قرار میدیم و با قاشق هم میزنیم تا خرما نرم بشه.با پشت قاشق خوب له می کنیم خرما رو تا به شکل خمیر در بیاد.

جوش شیرین و کره ای که به دمای اتاق در اومده رو به خرما اضافه میکنیم. کره ذوب میشه و بعد از اون باز هم مخلوط می کنیم. خرما بواسطه ریختن جوش شیرین بسیار سبک و پفکی میشه. حرارت رو خاموش کنید و بذارید 10 دقیقه ای بمونه تا مایه نسبتا سرد بشه و حرارت از دست بده.

حالا شکر رو به همراه وانیل و یک عدد تخم مرغ اضافه کرده و با همزن برقی حدود یک دقیقه هم میزنیم. من در این مرحله شکرش رو کاملا حذف کردم و با این وجود کاپ کیک های خیلی شیرینی هم تحویل گرفتم.

حداقل شیرینی کاپ کیک برای ما زیاد بود.پس شما هم میتونین شکر رو حذف و کیکی رژیمی تحویل بگیرید. تخم مرغ بعدی رو هم اضافه و یک دقیقه دیگر بزنید. آرد و بکینگ پودر را مخلوط و روی مایه خرمایی الک کنید.با لیسک دورانی هم بزنید.

قالب بزرگ برای این کیک یک قالب 20 سانتی هست که باید چرب و ارد پاشی بشه. میتونین هم کاغذ روغنی بذارین و چرب کنین. مایه کیک رو توی قالب بریزید و سطحش رو صاف کنین. میتونین هم مثل من از قالب کاپ کیک استفاده کنید.قالب ها رو تا سه چهارم پر کنید.

حالا در فر از قبل داغ شده با دمای 185 درجه به مدت تقریبی 20 تا 30 دقیقه قرار بدین یا تا وقتی که تستر تمیز بیرون اومد. نوش جان.


بیشتر بخوانید :

آموزش کاپ کیک هندوانه ای بدون فر ویژه شب یلدا

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی انار در ۵ مرحله

آموزش تهیه کاپ کیک کدو تنبل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا