دسته‌بندی نشده

از چه سنی میتوان به کودک هندوانه داد ؟

سن دادن هندوانه به کودک

وقتی غذای جدیدی به فرزند خود معرفی می‌کنید، مهم است که اجازه کودک شما با بافت آن کنار بیاید. سن مناسب برای معرفی غذاهای جامد به کودک و نوع غذا بستگی دارد. بیشتر نوزادان بین هشت ماهگی تا ده ماهگی آماده تغذیه از غذاهای جامد هستند.

قبل از اینکه غذاهای جامد را به کودک خود معرفی کنید، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. آیا فرزند شما به اندازه کافی دندان دارد تا از پس غذای بخصوصی بر بیاید؟ آیا کودک شما قبل از قورت دادن غذا آن را به طور کامل می‌جود؟ بنا به همین دلایل هندوانه و سایر مواد غذایی جامد خیلی زود معرفی نکنید.

متخصصان توصیه می‌کنند دادن هندوانه به کودک ۶ ماهه یا بزرگتر در شرایط عادی مشکلی ایجاد نمی‌کند. بیش از ۹۰ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است. بنابراین دادن هندوانه به کودک، یک روش عالی برای مرطوب نگه‌داشتن بدن کودک، به‌ویژه در هوای گرم تابستان است. در صورت اینکه کودک شما مشکل یا بیماری ویژه‌ای ندارد، می‌توانید کودکان ۶ تا ۸ ماهه خود را با هندوانه تغذیه کنید.

فواید هندوانه

هنگام دادن هندوانه به کودک چه خطراتی وجود دارد؟

امکان حساسیت داشتن کودکان به هندوانه، اتفاقی نادر و کمیاب است. اما نوزادان حساس، به علت ماهیت اسیدی میوه ممکن است جوش بزنند. علائم آلرژی شامل جوش، خارش، اسهال، آبریزش‌بینی و استفراغ است که باید به آن‌ها توجه داشته باشد. اما خطر اصلی هنگام دادن هندوانه به کودک خفگی کودک به دلیل دانه‌های موجود در هندوانه است.

آلرژی به هندوانه در کودکان

هنگام مصرف ماده غذایی جدید توسط کودک شما حساسیت غذایی مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد. پزشکان توصیه می‌کنند تا جای ممکن تا ماه چهارم الی ششم تغذیه با شیر مادر صورت بگیرد.

به غذا خوردن کودک خود توجه کنید. به نشانه های احتمالی حساسیت به میوه در او توجه کنید. برای تشخیص هر چه بهتر حساسیت فرزند خود، هم زمان میوه دیگری در کنار هندوانه به فرزند خود ندهید. زیرا در این صورت متوجه نخواهید شد که فرزند شما به هندوانه حساسیت نشان داده یا به ماده غذایی دیگر.

هندوانه برای کودک

در صورتی که نشانه هایی مشابه حساسیت غذایی در فرزند خود مشاهده کردید با متخصص اطفال فرزند خود در میان بگذارید. نشانه های حساسیت غذایی به هندوانه در فرزند شما می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • التهاب پوستی
  • اسهال
  • استفراغ
  • سرگیجه
  • آبریزش بینی

فرزند شما ممکن است به دلیل ماهیت اسیدی هندوانه پس از خوردن آن دچار التهاب پوستی شود. ممکن خارش و قرمزی پوست نشانه حساسیت غذایی نباشد.

علائم حساسیت گوارشی به هندوانه و درمان این عارضه

راههای پیشگیری و تشخیص حساسیت به هندوانه چگونه است ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا