دسته‌بندی نشده

۲۰ درمان خانگی بی نظیر التهاب کلیه

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی التهاب کلیه بیشتر آشنا شوید

کلیه ها عمدتا مسئول تصفیه خون (فیلتر) و دفع مایعات اضافی و مواد زائد بدن هستند. ممکن است یک یا هر دو کلیه در معرض خطر قرار گیرد و باعث ایجاد مشکلاتی در سلامتی شود. برای کاهش علائم و جلوگیری از عوارض، لازم است که با روش های خانگی برای درمان التهاب کلیه آشنا شوید. با مجله دلگرم همراه باشید.

التهاب کلیه

یک یا هر دو کلیه شما می تواند متورم و ملتهب شود. این شرایط در اصطلاحات پزشکی به معنای نفریت است. عفونت و اختلالات خودایمنی علل اصلی التهاب کلیه است. نفریت به علت آسیب کلیه ها یک عارضه جدی است. کلیه های متورم و ملتهب نه تنها مواد زائد را فیلتر می کنند، بلکه پروتئین های مهم را از خون نیز فیلتر می کنند.

علل و علائم التهاب کلیه

افراد مبتلا به بیماری لوپوس بیشتر مستعد التهاب کلیه هستند، اما سایر بیماری ها می توانند موجب بروز علائم التهاب کلیه شوند، مانند فشار خون پایین، میلوما (نوعی سرطان)، نقرس، برخی از اختلالات متابولیک، برخی داروها و مسمومیت های خاص. علائم و نشانه های رایج التهاب کلیه شامل تورم پا و مچ پا، تورم صورت، درد حاد در ناحیه کلیه، ادرار پر رنگ، ادرار همراه خون و تب است. برخی افراد ممکن است کاهش ادرار، درد مفاصل، ادرار مه آلود(Cloudy)، خواب آلودگی، سردرد، از دست دادن اشتها و حالت تهوع را تجربه کنند.

درمان خانگی التهاب کلیه

هنگامی که کلیه های شما ملتهب می شوند، اولین اقدام باید کاهش التهاب و سپس بهبود علائم نفریت باشد. بسیاری از درمان های خانگی برای التهاب کلیه در آشپزخانه یا یخچال شما پیدا می شود که عبارتند از:

1. موز

یکی از میوه ها برای درمان التهاب کلیه، موز است. موز دارای مقدار زیاد پروتئین و کربوهیدارت و دارای مقدار نمک بسیار کم است. نمک می تواند علائم نفریت را بدتر کند. موز سبز همچنین، خواص ضد باکتری، ضد التهاب، ملین و دیورتیک دارد، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

2. آب هویج

برای درمان التهاب کلیه یک لیوان آب هویج تازه می تواند بهترین دوست شما باشد. می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو و عسل نیز به آن اضافه کنید. سپس تمام ترکیبات را کاملا با هم مخلوط کنید. هر صبح، در حالی که معده تان خالی است، این معجون را بنوشید.

3. ویتامین A

مکمل ویتامین A برای ترمیم و تجدید بافت کلیه آسیب دیده مصرف کنید.

4. آب کرنبری (نوعی زغال اخته)

میوه کرن بری از نظر شکل ظاهری مانند ذغال اخته می باشد که در شمال اروپا و کانادا یافت می شود و طعم ترش مزه ای دارد. خوشبختانه، التهاب کلیه به میوه کرنبری واکنش می دهد و اغلب برای درمان بسیاری از بیماری های مرتبط با کلیه استفاده می شود. آب کرنبری یک آنتی بیوتیک طبیعی است، این میوه دارای فواید زیادی است و مهمترین آنها پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه و معالجه عفونت های کلیه و عفونت های اداری است، اما مواظب باشید که از کنسروها و نوشیدنی های کرنبری موجود در فروشگاه ها که حاوی شکر می باشند پرهیز کنید.

5. زنجبیل

مواد موجود در زنجبیل همانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی(NSAID) عمل می کند، یعنی شبیه ایبوبروفن که یکی از محبوب ترین داروهای ضد التهابی بدون نسخه است. زنجبیل باعث سرکوب و توقف پروستاگلاندین می شود‌( پروستاگلاندین یکی از مهمترین واسطه‌های شیمیایی در داخل بدن است و مهم ترین عامل التهاب در بدن می باشد و توسط داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مهار می شود و این کار موجب کاهش التهاب می شود). پروستاگلاندین عامل واکنش های التهابی است.

6. آب انار

اگر هر روز یک لیوان آب انار را مصرف کنید، ممکن است میزان التهاب کلی را کاهش دهید. پلی فنول موجود در انار، بافت هایی که با مایعات اضافی اشباع شده اند را منقبض و کوچک می کند.

7-غذاها، میوه ها و سبزیجات حاوی کوئرستین

کوئرستین یک ترکیب ضد التهابی است که در بیشتر غذاها و مکمل های غذایی، میوه‌ها، سبزیجات، برگ‌ها و دانه‌ها، یافت می‌شود. برای درمان التهاب کلیه از غذاهای غنی از کوئرستین مانند پیاز قرمز، پیاز زرد، سیر، سیب، انگور قرمز و کلم بروکلی استفاده کنید.

8. آب سرد

تورم مچ پا همراه با التهاب کلیه را می توان با فرو بردن مچ پا در یک تشت آب سرد به مدت چند دقیقه درمان کرد. آب سرد بافت ها را منقبض می کند و امکان تسکین فوری را برایتان فراهم می کند.

9. پیاده روی

پیاده روی تند راه خوبی برای تحریک گردش خون است. همچنین روش خوبی برای کاهش مایعات اضافی بدن است که منجر به تورم شده است.

10. میوه آووکادو

بدن بیماران مبتلا به نفریت واکنش خوبی به آووکادو نشان می دهد، زیرا دارای میزان مواد معدنی بالا با محتوای کم پروتئین است.

11. انگور

انگور به دلیل این که دارای سطوح بالایی از نمک پتاسیم و آب است، به عنوان یک دیورتیک عالی(ادارار آور) شناخته شده است که می تواند کلیه های التهاب یافته را از شر مواد ناخواسته و زائد خلاص کند.

12. نارگیل

از آب نارگیل ترد و تازه و سبز برای کاهش علائم التهاب کلیه استفاده کنید. پیشنهاد می شود روزانه 1 تا 2 بار به عنوان یک دیورتیک (ادار آور)مفید و ایمن استفاده کنید.

13. آب سبزیجات

برای از بین بردن سموم و سایر مواد ناخواسته و کاهش تورم کلیه ها آب سبزیجات مصرف کنید،. بهترین نوشیدنی سبزیجات برای درمان نفریت عبارتند از آب خیار، آب هویج، و آب میوه کرفس می باشد.

14. ورزش در فضای باز

گفته می شود که هوای تازه همراه با ورزش به کاهش علائم التهاب کلیه کمک می کند.

15. مکمل ویتامین E

ویتامین E می تواند خروجی و حجم ادرار را افزایش دهد در نتیجه می تواند به کاهش میزان بافت اسکار کلیه در بدن کمک کند. اسکار کلیه می تواند عملکرد طبیعی کلیه ها را مختل کند. ویتامین E برای بهبود و سرعت بخشیدن به روند بهبود موثر است.

16. سیب و هلو

مصرف سیب و هلو برای درمان علائم التهاب کلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

17. از مواد غذایی حاوی اسید اگزالیک اجتناب کنید

ارتباطی بین التهاب کلیه و اسید اگزالیک وجود دارد. اسید اگزالیک ماده ای است که در غذاها یافت می شود. مصرف بیش از حد اگزالات می تواند به التهاب و سنگ کلیه منجر شود و یا شرایط کلیه را بدتر کند. از مصرف زیاد جعفری، توت فرنگی، اسفناج، بادام زمینی، ریواس، آجیل، چغندر، شکلات، کاکائو ، سبوس و جوانه گندم پرهیز کنید. باید مصرف چای ، قهوه و نوشیدنی های گاز دار را محدود کنید.

18. حمام نمک با نمک اپسوم

با نمک اپسوم حمام کنید، زیرا ثابت شده که حمام گرم با نمک اپسوم باعث بهبود عملکرد کلیه می شود. یک روز در میان حمام کنید.

19. ویتامین C

استفاده از میوه ها و سبزیجات برای درمان التهاب کلیه موثر است، زیرا این غذاها حاوی ویتامین C هستند که به عنوان یک دیورتیک ملایم(ادرار آور) عمل می کنند و می توانند به تثبیت دیواره های رگهای خونی کمک کنند. همچنین می توانید مکمل ویتامین c مصرف کنید.

20. جعفری

برای درمان خانگی گیاهی برای درمان مشکلات کلیوی، جعفری بخورید، زیرا برای درمان التهاب کلیه بسیار موثر است.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا