دسته‌بندی نشده

۱۱ خاصیت شگفت انگیز بامیه

بامیه مخلوطی از سبزیجات است که بسیاری از آنها به مناطق جنوبی ایالات متحده کشت میشوند، هرچند که ریشه های واقعی آن دور از این منطقه است. اعتقاد بر این است که محل کشت اصلی در مناطق غربی آفریقا یا اتیوپی ظاهر شده است، هرچند 100٪ قابل تایید نیست.

این گیاه با نام علمی آن Abelmoschus esculentus شناخته شده است، که در بسیاری از نقاط جهان مصرف می شود،.بامیه در واقع فیبر بسیار بالایی دارد.

خواص بامیه شامل کاهش میزان کلسترول می باشد، ممکن است به جلوگیری از میگرن، جلوگیری از یبوست، منبع خوبی از کلسیم غیر لبنی و حفظ سلامت چشم کمک کند. خواص دیگر شامل مدیریت دیابت، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، بهبود سوخت و ساز، درمان زخم معده، محافظت از کبد و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر است.

divider

جدول اطلاعات تغذیه :

بامیه سبزی فوق العاده ای است که دارای سطح کامل مواد مغذی است که توسط بسیاری دیگر ذخیره نمی شود.

خصوصیت ارزش مواد غذایی
در هر 100 گرم، بامیه پخته شده
کالری 22
کربوهیدرات 5 گرم
فیبر غذایی 2.5g 10٪ RDA
شکر 2.5 گرم
ویتامینA 6%
ویتامین C 27٪
ویتامین K 50%
تیامین 9٪ 0.1 میلی گرم %9
ریبوفلاوین 3%
نیاسین mg 4٪
ویتامین B6 0.2 میلی گرم 9٪ RDA
فولات 11%
کلسیم 77mg 8٪ RDA
آهن 0.3 میلی گرم 2٪ RDA
منیزیم 36 میلی گرم 9٪ RDA
فسفر 32 میلی گرم 3٪ RDA
پتاسیم 135 میلی گرم 4٪ RDA
روی 0.4 میلی گرم 3٪ RDA
مس 0.1 میلی گرم 4٪ RDA
منگنز 0.3 میلی گرم 15٪ RDA

divider

خواص بامیه :


1. می تواند سطح کلسترول پایین را کاهش دهد :

توانایی بامیه در کاهش کلسترول نقطه مهمی در میان بسیاری از فرهنگ های محلی است، و به نظر می رسد که این در واقع درست است. یکی از مکانیسم های این عمل نسبت به مقدار فیبر زیاد نارنج، که داروی کاهش دهنده صفرا را دارد، نسبت داده شده است.

به نوبه خود، سطح کلسترول کاهش می یابد و برای هدف دیگری استفاده شده است. این یک راه عالی و ایمن برای کاهش سطح کلسترول محسوب می شود و می تواند توجیه کند که چرا بامیه برای مدت زمان طولانی به فرهنگ های خاصی احتیاج دارد.

2. از میگرن جلوگیری می کند :

در حالی که این یک ادعای بزرگ برای هر سبزی است، به نظر می رسد بامیه دارای ماده ای است که باعث بازیابی و سلامت کامل بدن می شود . یکی از تکنیک های مدیریت کلیدی برای مقابله با میگرن، افزایش مصرف منیزیم است که برای بسیاری از مردم یک وظیفه دشوار را ثابت می کند.

با این حال، 100 گرم بامیه پخته شده با در روز منیزیم روزانه را تامین می کند به طور قطع عوامل دیگری برای جلوگیری از میگرن وجود دارد، بامیه و فیبر موجود در آن به هیدراته شدن بدن کمک می کند و هیدراته شدن باعث جلوگیری از سردرد های میگرنی می شود .

3. جلوگیری از یبوست :

بامیه منبعی از فیبر عالی است فیبر از یبوست جلوگیری می کند و باعث می شود که مدفوع به راحتی رفع شود و در واقع حرکات روده را تحریک کند.

4. منبع خوبی از کلسیم غیر لبنی است :

اگر شما گیاهخوار هستید، نیاز روزانه مبرمی به کلسیم دارید. با این حال، یک قاشق غذاخوری 100 گرم از بامیه حدود 8 درصد از نیازهای کلسیم روزانه خود را تامین می کند که در صورت ترکیب با سایر غذاها می تواند منبع خوبی از مواد غذایی طبیعی برای مصرف روزانه شما باشد.

این کلسیم برای سلامتی عضلات و عصب، و همچنین در حفظ ساختار استخوان و جلوگیری از شرایطی مانند پوکی استخوان ضروری است. کلسیم همچنین کمک می کند تا قلب بتواند الگوی ریتمیک و نیروی انقباض خود را حفظ کند.

5. به حفظ سلامت چشم کمک می کند :

اگرچه بامیه به رنگ پرتقال رنگارنگ نارنجی یا سبز بنفش نیست، اما ویتامین A آن عالی است. محتوای ویتامین A در بامیه باعث کاهش سرعت تغییرات مرتبط با سن در چشم می شودو به حفظ سلامت عصب بینایی کمک می کند و می تواند دید شبانه را بهبود بخشد.

ویتامین A همچنین یک ویتامین قوی ضد اکسیده است که نقش مهمی در کاهش اثر رادیکال های آزاد دارد و حتی با کاهش تولید آب مروارید همراه است.

خواص و جدول ارزش غذایی بامیه

6. به مدیریت دیابت کمک می کند :

در حالی که بامیه، مانند بسیاری از سبزیجات دیگر حاوی کربوهیدرات کم و فیبر مناسب است، مطالعات در مورد اثرات hypoglycemic در مورد بامیه انجام شده است. این افراد به طور مداوم از بامیه استفاده می کردند و بعد از مدتی قند آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت .

با این وجود، به استثنای این یافته های علمی، استفاده سنتی از بامیه در آب در مدت یک شب، و مصرف “آب” در صبح یکی از بهترین روش های خوردن بامیه برای مبارزه با قند خون است.

7.خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می دهد :

بامیه مانند کلم بروکلی خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.سرطان کولون یکی از اشکال مرگبار سرطان است که میزان مرگ و میر بالایی دارد بنابراین اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی شما یک سرمایه گذاری ارزشمند است. بامیه می تواند به عنوان یک ملین “بزرگ” در نظر گرفته شود، زیرا باعث دفع بسیار راحت غذا از بدن شود.

8. می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد :

در حالی که متابولیسم کلی شما توسط یک رابطه پیچیده بین هورمون ها و آنزیم ها اداره می شود، وظیفه بامیه این است با ترکیب آنزیم ها آن را بهینه کند. آنزیم های مشترک در اکثر واکنش های بدن ضروری هستند و می توانند آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

به عنوان مثال، یک آنزیم هم میتواند میزان متابولیسم چربی را افزایش دهدو هم باعث افزایش عضله سازی بدن شود.، اما منگنز معدنی عاملی مهم در تولید بسیاری از آنها است. بامیه منبع عالی منگنز است.

9.زخم معده را درمان می کند :

بامیه در واقع به بهبود زخم معده کمک می کند.آب بامیه سطح باکتری های H-PYLORY را پوشش می دهد و آنها را قادر به بارگذاری در دیواره معده می کند.

10. از کبد محافظت می کند :

کبد ارگانی است همیشه در بدن در تکاپو و فعالیت است و مدام در حال مبارزه با ویروس ها و باکتری ها می باشد. این امر به ویژه هنگامی آشکار می شود که پای رادیکال های آزاد به میدان بیاید.این امر می تواند آسیب کبدی را در موارد شدید ایجاد کند.

اعتقاد بر این است باکتری ها با تثبیت سطح غشاهای سلولی در کبد، باعث ایجاد انعطاف پذیری می شود. این بدان معنی است که رادیکال های آزاد کمتر احتمال دارد به یک منطقه آسیب برسانند و می تواند به عنوان یک ضعف ساختاری در نظر گرفته شود.

11. خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد :

مطالعات جدید تأیید کرده اند که مصرف بامیه به کاهش خطر ابتلا به برخی از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر، به علت تفاوت های ژنتیکی کمک می کند. این تغییرات منجر به افزایش تولید ترکیبات پرولین و آنزیم ها می شود و می تواند شرایط عصبی مرتبط با آسیب های اکسیداتیو را کاهش دهد.

بامیه و خواص ان را جدی بگیرید زیرا واقعا یک نیروگاه تغذیه ای است که تاثیرات مثبت زیادی بر روی سلامتی دارد. بامیه بسیار کم کالری است، و به راحتی در دسترس همه است .

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا