دسته‌بندی نشده

۱۱ خاصیت جادویی هویج

هویج موهبتی از طرف خداست، این سبزی بی نظیر ریشه دار بسیار خوش خوراک است… این سبزی فوق العاده را در بسیاری از غذاها و حتی سالادها میبینید که رنگ و مزه خاصی به غذا می دهد.اما خواص هویج همین جا تموم نمیشه..با مجله دلگرم همراه باشید تا راجب هویج بیشتر بدونید

divider

1.اگر چشمای سالم و قوی می خواهید هویج بخورید:

هویج یا حویج (به زبان عربی) حاوی بتا کاروتن، لوتئین و زاکسنتین بوده که این مواد برای سلامت چشم ضروری هستند. اگه یکی از اینها نباشند باید منتظر مشکلات چشمتون باشید. یکی از این بیماری ها دژنراسیون ماکولا و نابینایی است که به علت کمبود بتا کاروتنه. کمبود لوتئین و زاکسنتین هم مشکلات جدی تری رو در دوران پیری به وجود میارند.

2. هویج آنتی اکسیدان های بالایی داره :

فرایند اکسیداسیون بدن باعث آزاد کردن رادیکال ها شده و این موضوع متاسفانه در طی زمان باعث بیماری هایی مثل سرطان میشه.سعی کنید تا اونجا که می تونید روزی 1 هویج بخورید تا آنتی اکسیدان هاش از جهش سلولی جلوگیری کنه و شما رو دربرابر بیماری هایی مثل سرطان بیمه کنه.

3. قلب سالم می خواهید؟ پس هویج بخورید

تحقیقات نشون میده که مصرف سبزیجات نارنجی می تونه تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش بده. آب هویج آسیب های ناشی از اکسیداسیون رو خنثی می کنه و به همین دلیل به بدن کمک می کنه تا دیگه مشکل قلبی نداشته باشید.

و اینکه این جادوی نارنجی کلسترول رو هم پایین میاره که خودش موهبی برای بدن محسوب می شه. دلیل پایین آوردن کلسترول اینه که هویج تولید صفرا را افزایش می دهدو جذب چربی در بدن را کم میکند. کاهش کلسترول بسیار مهمه، به خصوص برای افرادی که سابقه خانوادگی بیماری های قلبی دارند، یعنی این بیماری تو خانوادشون ژنتیکیه.

4. دندان هایی سالم با خوردن مداوم هویج

یه سری باکتری هادر دهان ما وجود دارد که باعث آسیب شدید به بدن می شه. این سم مرگبار می تونه بدترین مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان و خونریزی لثه را شامل بشه.

مواد معدنی ضروری در هویج دارای خواص میکروبی برای جلوگیری از رشد باکتری ها و پوسیدگی دندان هستند. خواص شگفت انگیز هویج شامل حذف لکه ها و پلاک هایی است که پس از غذا بین دندوناتون به وجود میان.البته اگه هویج رو به صورت خام گاز بزنید. فیبر موجود در هویج هم مثل مسواک بدن عمل میکنه همینطور که تودستگاه گوارش می چرخه آلودگی ها و باکتری های مضر رو از بدن دفع می کنه

5. هویج زخم رو هم می تونه درمان کنه:

این موهبتی که هویج داره به خاطر وجود همون بتاکاروتنه. هر روز هویج بخورید و به تسریع بهبود زخم کمک کنید.

6.هویج باعث سلامت مغز شده و مشکلات روانشناختی رو درمان می کند:

هویج تاثیربسیار مثبتی روی نورون های عصبی ما داره و از علائم آلزایمر جلوگیری می کنه. خاصیت عالی این سبزی نارنجی به دلیل آنتی اکسیدان هایی مانند بتا کاروتن است که تو هویج خیلی زیاده.

خواص هویج که تا به حال نمی دانستید

7.با خوردن هویج با سرطان مبارزه کنید:

تحقیقات زیادی ثابت کرد که مصرف غذاهای حاوی کاروتنوئیدها باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شه . آنتی اکسیدان های هویج گواه این مطلب هستند .دانشمندان این اثرات را بر روی زنانی که سابقه خانوادگی مربوط به بیماری سرطان سینه داشتند مشاهده کرده اند و متوجه شدند که مصرف آب ویج طبیعی باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی میشه.

8.هضم بهتر با هویج :

هویج حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای فرآیند هضم بسیار مهم است زیرا سیستم بدن به سادگی نمی تواند مواد زائد را بدون آن دفع کند. فقدان فیبر در رژیم غذایی ممکن است به یبوست و حتی هموروئید منجر شود و می تواند به شدت دردناک باشد، بنابراین مصرف هویج برای پیشگیری از آن ضروری است. فیبر هویج به مواد زائد بدن اضافه می شود و به راحتی از طریق سیستم گوارش عبور می کند.

9.هویج بخورید تا زیبا و جوان بمانید:

هویج حاوی آنتی اکسیدان های حیاتی برای محافظت از بدن در برابر علائم پیری زودرس است. رادیکال های آزاد باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن ما شده و آن را تضعیف کند. این عوارض توسط بتا کاروتن موجود در هویج خنثی می شوند، و اثرات پیری راروز به روز کاهش می دهد

کلاژن موجود در هویج برای بافت اپیدرمی پوست (سطحی ترین لایه پوستی) بسیار ضروری است. کلاژن به پوست کمک می کند که کششی که معمولا با پوست جوان ایجاد می شود را حغظ کنید.

10. ارتباط بین هویج و موی سالم :

ویتامین A موجود در هویج از سلول های پوست مقابل آسیب های ناشی از اشعه UV مضر خورشید محافظت می کند. مصرف هویج باعث آبرسانی به پوست شده و آن را نرم و لطیف میکنه .ماسک عسل و هویج رو هم فراموش نکنید خیلی ها جواب گرفتن. این ماسک مغزی پوست شمارو جوان تر و روشن تر می کنه. این هم به دلیل وجود ویتامین C در هویجه

11. کاهش خطر ابتلا به دیابت :

دانشمندان در بسیاری از مراکز تحقیقاتی مشهور نتایج شگفت آوری را در مورد اثرات هویج بر روی سطح قند خون کشف کرده اند. یافته های جدید نشان می دهد که کسانی که مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 هستند با مصرف هویج می توانند کامل سطح قند خونشون رو کنترل کنند.

البته همه شما در مورد خواص هویج می دانید و خواصی که ما گفتیم نیز دلیل مستدلی برای خوردن این ماده مهم غذایی محسوب می شود.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا