دسته‌بندی نشده

۱۰ خاصیت جادویی رژیم گیاه خواری برای دیابتی ها

خواص رژیم گیاهی برای بیماران :

رژیم گیاهی برای بیماران دیابتی و افرادی که دوست دارند بدنی سالم و ایده آل مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از موثرترین و سالم ترین و بدون عارضه ترین آنها ورزش و رژیم غذایی گیاهی است.

رژیم غذایی مبتنی بر مصرف سبزیجات یک راه بسیار خوبی است. این رژیم غذایی شما را در مسیر خود نگه می دارد و به شما بهترین مزایای سلامتی سبزیجات را می دهد.

در این مورد، گیاهخوار شامل مصرف سبزیجات پخته شده، آجیل، دانه ها، دانه های کامل و میوه ها نیز می شودعلاوه بر این، مطالعات نشان داده است که افرادی که رژیم های گیاهی دارند، بدن کاملا سالم و پوستی بی نقص دارند گیاهخواران در برابر مشکلات قلبی عروقی، سرطان ها و دیابت نوع 2 خود را بیمه می کنند. در نتیجه، در اینجا ما اطلاعاتی درباره مزایای رژیم غذایی گیاهخواری برای دیابت به شما می دهیم

divider

1. رژیم کم کالری است :

در واقع، غذاهای مبتنی بر گیاه کالری کمی دارند. آنها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. در واقع، ایده آل و عالی برای رژیم غذایی می باشند. این به شما کمک می کند که وزن بدن را مدیریت کرده و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

2. رژیم کم شکری است :

بهترین راه برای جلوگیری و درمان دیابت، کاهش مصرف قند است. در این مورد، یک رژیم گیاهخواری به شما کمک خواهد کرد زیرا غذاهای گیاهی حاوی کم ترین شکر است در واقع، مصرف خوب غذا به زندگی سالمتر منجر خواهد شد .

3. رژیم گیاهی حاوی بیشترین مقدار آنتی اکسیدان است :

در نتیجه، غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و میوه ها در آنتی اکسیدان ها زیاد است. آنها توانایی خواص ضد التهابی و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد دارند. آنچه که مانع از بیماری های خاص مانند سرطان شود. بنابراین، شما باید بهترین مواد غذایی را برای رژیم غذایی انتخاب کنید. در این مورد، آنهایی را انتخاب کنید که غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند از جمله فلاونوئیدها، کورستین، بتا کاروتن و همچنین ویتامین A، C، E و مواد معدنی است.

4. منبع فیبر :

به استثنای رژیم گیاهخواری بهترین راه درمان برای بیماری های مختلف است، راهی برای ارائه منبع فیبر است. در این مورد، فیبر در سبزیجات و میوه های سبز یافت می شود. بر اساس یک تحقیق انجام شده در مجموعه مقالات انجمن تغذیه رژیم های غذایی گیاهی معمولا غنی از کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب امگا 6، فیبر رژیم غذایی، کاروتنوئیدها، اسید فولیک، منیزیم، ویتامین C و ویتامین E نیز هستند.

در نتیجه، فیبر به بهبود عمکلرد گوارشی کمک خواهد کرد. علاوه بر این، به کاهش خطر ابتلا به یبوست و نفخ کمک خواهد کرد.

5. جلوگیری از چاقی :

با داشتن یک رژیم غذایی گیاهی، پس از آن میتوانید از خطرات چاقی جلوگیری کنید. سپس، وزن بدن خود را مدیریت کنید. بر اساس تحقیقاتی که توسط بیمارستان دانشگاه گنت انجام شده است، یک رژیم گیاهخواری می تواند به کاهش احتمال سکته یا چاق شدن کمک کند. سپس، داشتن یک رژیم گیاهخواری از چاقی افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می کند.

رژیم گیاهی برای درمان بیماری ها

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد :

حضور فیبر در اکثر غذاهای گیاهی، در واقع سلامت قلب را تضمین می کند فیبر به کاهش کلسترول های بد در بدن کمک می کند . در نتیجه، از بیماری های قلبی مانند حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

همچنین، بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله کالج قلب آمریکا بیان می کند مصرف زیاد رژیم غذایی گیاهی به کاهش بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. بنابراین، عالی است که یک رژیم گیاهخواری داشته باشید، زیرا قلب سالم را برای شما به ارمغان می آورد. لوبیا سبز بالاترین ماموریت در این زمینه قلب سالم را دارد.

7. دیابت را درمان می کند :

به طور شگفت انگیز، رژیم گیاهخواری می تواند برای مقابله با بیماری های مزمن مانند دیابت کمک کند. این مطالعه توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه لومیا لیندا مرتبط است که نشان دهنده کاهش قابل توجهی در بروز دیابت بر اساس رژیم غذایی گیاهی است. از این رو، اگر می خواهید از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید، داشتن یک رژیم گیاهخواری راهی خوبی خواهد بود. بادمجان مامور جلوگیری از این بیماری است.

8. تقویت سیستم ایمنی :

خوردن غذاهای گیاهی به طور مرتب به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. با توجه به وجود خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی ، آنها به حفاظت بدن کمک خواهند کرد. در واقع، آنها به جلوگیری از عفونت و خطرات برخی از مشکلات سلامتی موثر هستند. عالی است، نه؟

9. مصرف مواد افزودنی را کاهش می دهد :

هنگامی که تصمیم گرفتید هر گونه مواد غذایی را در مغازه بخرید، خوب خطر مصرف مواد مضر را در بدن را افزایش می دهید. غذاهای موجود در آن ممكن است حاوی ترکیبات شیمیایی باشند و ممكن است به بیماریهای خاص پیوند پیدا كنند.

بنابراین، این امر از مصرف غذاهای پرچرب جلوگیری می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

10. به محیط زیست کمک می کنید :

رژیم گیاهخواری نه تنها سلامت بدن را به ارمغان می آورد، بلکه باعث محیط زیست پاکی را نیز به ارمغان می آورد. استفاده از زمین های آب، سوخت های فسیلی و انرژی در مقایسه با مصرف غذاهای گیاهی کاهش می یابد. در واقع، این خبر خوبی است!

سپس هنگامی که غذاهای گیاهی مصرف میکنید، به منابع طبیعی کمتری نیاز دارید و به میزان زیادی به محیط کمک می کند.

divider

آیا علاقه مند به داشتن یک رژیم غذایی گیاهی هستید؟

  1. می توانید رژیم گیاهی خود را با نوشیدنی های گیاهی مانند آب پرتقال و آب کرفس و غیره ترکیب کنید.
  2. همچنین می توانید یک کیک شکلاتی با سبزیجات سبز و میوه های شیرین مانند موز تهیه کنید. این یک کیک خوشمزه برای شماست.
  3. سپس برای شروع یک رژیم گیاهخواری، می توانید از سالاد سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.
  4. علاوه بر این، شما می توانید برای آجیل و دانه ها، گیاهان تازه، ادویه جات ترشی جات، جلبک دریایی، حبوبات و یا لوبیا انتخاب کنید.

به عنوان نتیجه گیری، شروع به داشتن یک رژیم غذایی گیاهی، ایده خوبی است. این برای شما بهترین بازتاب را دارد و تاثیر مثبتی بر محیط زیست می گذارد. از این رو، رژیم غذایی خود را با یک رژیم غذایی گیاه خواری شروع کنید تا شیوه سالمی برای داشته باشید

divider

بیشتر بخوانید :

با چه رژیم غذایی بچه م پسر میشه!؟

رژیم غذایی مناسب برای آب کردن چربی ران

رژیم غذایی گیاه خواری چیست؟ روش صحیح رژیم گیاه خواری چگونه است؟

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا