دسته‌بندی نشده

کلیسای سنت شاپل پاریس کجاست؟

کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل سازه ای به قدمت قرن ۱۳ میلادی می باشد. عده ای این بنا را به عنوان جواهر معماری گوتیک می شناسند. این بنا معماری شگفت انگیزی به خود اختصاص داده و نمونه ای بارز از یک معماری گوتیک می باشد. در واقع این بنا قدمتی به زمان قرون وسطی دارد.

این کلیسای تماشایی در “ایل دولاسیته” که همان جزیره سیته می باشد، قرار گرفته است. این مجموعه یکی از شاهکارهای هنری بوده و معماری بسیار جذابی دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شهرت این سازه شده است، اشیای مقدسی بوده که لویی نهم در قرن ۱۳ خریداری کرده و پاریس را به یکی از امپراطوری های مسیحیت تبدیل کرده است. این بنا امروزه از مکان های دیدنی فرانسه می باشد.

 کلیسای سنت شاپل

بنای تاریخی سنت شاپل

برای نگهداری کردن از این اشیا پادشاه دستور داده تا کلیسایی ساخته شود که از این اشیای مذهبی محافظت شود. ارزش این آثار ۳ برابر هزینه ها بوده و از مهم ترنی این آثار که می توانید، مشاهده کنید، “تاج خار مسیح” می باشد.

معماری کلیسا:

بیش از هر چیز معماری شگفت انگیز این سازه مورد توجه علاقه مندان است. پنجره های رنگارنگ این کلیسا به نوعی خودنمایی کرده اند و می تواند، توجه شما عزیزان را جلب کند. آخرین مرمت هایی که روی این بنا صورت گرفته ۷ سال زمان بر بوده است. در طی مرمت پنجره ها را از کلیسا بیرون آورده و با استفاده از لیزر تمیز کرده اند.

عکس کلیسای سنت شاپل

روشک هایی که بر روی سطح پنجره ها قرار داده شده است، موجب حفظ و نگهداری آن ها در مقابل آلودگی ها می باشد. محاسبات نشان داده که لویی برای ساخت این بنا ۴۰۰۰۰۰ لیور هزینه کرده است. همچنین هزینه ای که برای خرید اشیای قیمتی پرداخت شده ۱۳۵۰۰۰ لیور می باشد.

ساخت این بنا در دو طبقه صورت گرفته و در مدت زمان ۷ سال به پایان رسیده است. اشیای ارزشمند و مقدس در طبقه بالایی بنا نگهداری می شوند. این طبقه فقط برای پادشاهان قابل دسترس است. سنگ کاری های کوچک و در عین حال زیبای این بنا نیز از سوی دیگر توجه شما را جلب می کند.

حتماً بخوانید:

ویژگی های زیبای کلیسا:

کلیسای سنت شاپل بنای با سنگ کاری های مرمری و پنجره های مزین شده است. پنجره هایی گرد که همانند گل های رز می باشند. شیشه های قسمت بالایی این بنا رنگی سبز و زیبا دارد. طراحی بی نظیری که در این مجموعه می بینید، به همراه تصاویری از انجیل الگوبرداری شده اند.

نمای داخلی کلیسای سنت شاپل

طراحی ها و اشکال موجود در این مجموعه برخی قدیمی و برخی جدید هستند. وقایع و اتفاق های متعددی که در طی سال ها رخ داده اند، خوشبختانه آسیبی به این سازه وارد نکرده اند. به طور کلی این کاخ بسیار زیبا و باشکوه است. در طراحی و معماری آن از بهترین هنرها و بالاترین هزینه ها استفاده شده که موجب ارزشمندی بنا شده است.
شما علاقمندان در این بخش نگاهی به دیدنی های فرانسه داشتید. این کشور جاذبه های متعددی دارد که شما می توانید با زیبایی های بیشتری از آن آشنا شوید. همچنین وجود کلیساهای باشکوه در این کشور اهمیت زیادی برای گردشگران دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا