دسته‌بندی نشده

معرفی کلیسای سکره کور پاریس جاذبه ها + تصاویر و آدرس

کلیسای سکره کور پاریس و معماری جالب این سازه تاریخی

کلیسای سکره کور یکی از سازه های باستانی در شهر پاریس به شمار می آید. این کلیسا بسیار قدیمی بوده و معماری آن همانند یک صلیب است. شما با بالا رفتن از این کلیسا و قرار گرفتن در ارتفاع آن می توانید برج ایفل را مشاهده کنید.
اگر قصد سفر به شهر پاریس را دارید، باید سری به سازه های تاریخی در این شهر بزنید. کلیسای سکره کور از مشهورترین این سازه ها است. این کلیسا مکانی پربازدید برای گردشگران بوده و بر بالای تپه های مونتمار واقع شده است. از زمان های قدیم این بنا یکی از مشهورترین

کلیسای سَکرِه ‌کُر در پاریس

عبادتگاه ها بوده و در طی تاریخ نیز پیچ و خم های زیادی را متحمل شده است.
این کلیسا بسیار قدیمی است و امروزه یکی از سازه هایی به شمار می آید که می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد. این کلیسا بر روی تپه های این منطقه قرار دارد و از گذشته نیز یک مکان مقدس محسوب می شود. در ابتدا رومیان در این بنا پرستشگاهی بنا کرده اند که در آن به عبادت می پرداخته اند.

کلیسای سَکرِه ‌کُر در پاریس

معماری سکره کور

این بنا همچنین از معماری بسیار ارزشمندی برخوردار می باشد. این بنا در سال های ۱۸۷۵ تا ۱۹۱۴ به سبک معماری رومانسک و بیزانسی ساخته شده است. این بنا به دلیل بازسازی هایی که داشته است، نیز بسیار مشهور بوده شباهت عجیب این بنا به معماری های رومانسکی موجب شده تا علاقمندان زیادی به سوی آن جذب شوند. جالب است بدانید، برای راه اندازی این سازه چاه هایی با عمق ۳۰ متر کنده شده اند.

کلیسای سکره‌ کور دو مونمارتر کجاست

زیبایی سکره کور

شکل این کلیسا از دور مانند یک صلیب بوده در چهار طرف آن نیز گنبدهای کوچکی قرار دارند که مشاهده خواهید کرد. ارتفاع این گنبد ۸۳ متر بوده و از ارتفاع آن می توانید چشم اندازهای زیبای اطراف را مشاهده کنید. این کلیسا همچنین با نام های دیگری شناخته می شود.

 آشنایی با کلیسای ساکره کور یا قلب مقدس پاریس

دلایل ساخت کلیسا:

پروژه ساخت کلیسای سکره کور توسط افراد مهمی انجام شده است. یکی از مهم ترین دلایل ساخت این بنا به دورانی باز می گردد که پاریس عهد ملی بسته بود. این کشور عهد که در صورت دور ماندن از جنگ با ارتش پروسس ها یک کلیسا احداث کند. دلیل دوم در ساخت این بنا نیز مربوط به شکست ارتش فرانسه خواهد بود. در سال ۱۸۷۱ این کشور به عنوان محکومیت اخلاقی گناهان پاریس تفسیر شد.

حتماً بخوانید:

پاریس و شهر رویایی فرانسه

پاریس و شهر رویایی فرانسه

بسان رهنوردانی که در افسانه‌ها گویند، همانطور که مهدی اخوان ثالث در چاووشی ترسیم می‌کند ما نیز می‌خواهیم چمدان‌هایمان را ببندیم، چشم بر هم بگذاریم و…

سنگ سفید سکره کور:

در این بنا سنگ سفید بیش از هر چیز جلب توجه می کند. این بنا دارای ظاهری سفید و در عین حال تمیز بوده این سنگ ها با این تمیزی از درون معادن اطراف استخراج می شوند. در ابتدا این بنا بسیار سفیدتر بوده و امروزه به دلیل تغییرات آب و هوایی دچار تغییر رنگ شده است. از دور نمای این ساختمان کمی قهوه ای به نظر می آید.

سکره کور

شما با قرارگیری در ارتفاع این سازه می توانید پاریس را زیر پای خود مشاهده کنید. این سازه به قدری جذاب و دیدنی است که امروزه یکی از مکان های دیدنی پاریس محسوب می شود. شما با بالا رفتن از این بنا می توانید نمایی از برج ایفل، پانتئون و دیگر سازه های مهم شهر را مشاهده نمایید. همانطور که اشاره شد، در این سازه برج ناقوس و گنبد از دیگر ویژگی های سازه محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا