دسته‌بندی نشده

کاهش مصرف باتری اندروید

امکانات جدید سیستم عامل اندروید و بازبودن سورس های آن تحولی عظیم در دنیای ارتباطات تلفن همراه و PDA ایجاد کرده است. از طرفی وجود برنامه ها و امکانات زیاد سیستم عامل های اندروید سبب خالی شدن سریع شارژ باتری این دستگاه ها می شود.

از اینرو مجله دلگرم در این مقاله روش های بسیار موثری برای کاهش مصرف باتری های اندروید به خوانندگان خود معرفی خواهد کرد.

باتری اندروید

کاهش مصرف باتری اندروید
1. برای کاهش مصرف باتری اندرویدتان به Settings بروید و سپس About Phone و بعد از آنBattery use را انتخاب کنید و در اینجا میزان مصرف هریک از بخش های گوشی را ببینید. هرچه عدد نمایش داده بیشتر باشد یعنی مصرف باتری آن قسمت بیشتر است.

کاهش مصرف باتری اندروید
2. برای کاهش مصرف باتری اندرویدتان فقط شبکه 2G را در دستگاهتان مورد استفاده قرار دهید. برای اینکار به بخش Settings بروید و با انتخاب Wireless Controls و سپس Mobile networks کنارUse only 2G networks تیک بزنید. اگر اینترنت پر سرعت و یا 3G و 4G در نزدیکی شما وجود ندارد، تنها 2G را روشن نگه دارید. اما همچنان می توانید از شبکه EDGE و Wifi در صورت نیاز، استفاده کنید.

کاهش مصرف باتری اندروید

3. برای کاهش مصرف باتری اندرویدتان روشنایی صفحه را کم کنید. به قسمت Settings و سپسSound & Display را انتخاب و با استفاده از Brightness با چپ و راست بردن نوار می توانید روشنایی صفحه را کم کنید. همچنین Auto brightness سیستمی است که به طور خودکار، نور صفحه را با روشنایی محیط تنظیم می کند.

کاهش مصرف باتری اندروید

4. اگر گوشی اندرویدتان صفحه AMOLED دارد، برای کاهش مصرف باتری می توانید از پس زمینه سیاه رنگ استفاده کنید. صفحه های AMOLED با نشان دادن سیاه به جای رنگهای دیگر، می توانند تا هفت برابر مصرف باتری را کم تر کنند.

کاهش مصرف باتری اندروید

5.برای کاهش مصرف باتری اندرویدتان مدت زمانی که صفحه به خواب می رود (Screen timeout) را کمتر کنید. به Settings بروید و Sound & display را انتخاب کنید و سپس در قسمتScreen timeout می توانید اینکار را انجام دهید.

کاهش مصرف باتری اندروید

6.برای کاهش مصرف باتری اندرویدتان مواقعی که به اینترنت بی سیم نیاز ندارید، آن را خاموش کنید. به منوی Settings بروید و از آنجا به Wireless controls و سپس به WiFi بروید. حتی اگر به اینترنت وصل نباشید، با روشن بودن WiFi دستگاه در حال جستجو است و شارژ باتری را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

کاهش مصرف باتری اندروید

7. برای کاهش مصرف باتری اندرویدتان زمانی که به بلوتوث نیاز ندارید، آن را خاموش کنید. به منوی Settings، از آنجا به Wireless controls و سپس به Bluetooth بروید و آن را روشن و خاموش کنید.

کاهش مصرف باتری اندروید

8. زمانی که به GPS نیاز ندارید، آن را خاموش کنید. با رفتن به منوی Setting، انتخاب Security & location و سپس Enable GPS satellitesرا انخاب کنید. به این ترتیب گوشی شما دیگر به دنبال ماهواره نمی گردد و مصرف باتری آن کاهش خواهد یافت.

کاهش مصرف باتری اندروید

9. برای کاهش مصرف باتری اندرویدتان از ویجت کنترل مصرف باتری استفاده کنید. به منو بروید و در قسمت Add ،Widget جدیدی به نام Power control اضافه کنید. ویجت های دیگری برای دسترسی سریع به WiFi، بلوتوث،GPS و دسترسی به نور صفحه وجود دارد که می توانید با استفاده از این ابزار سریع آنها را خاموش و یا روشن کنید و استفاده از باتری گوشی را بهینه کنید.

کاهش مصرف باتری اندروید

10. اگر صدای زنگ گوشی را می فهمید می توانید لرزش آن را قطع کنید. با فشردن دکمه کم و زیاد صدا بر روی بدنه گوشی، می توانید آن را روی بی صدا و یا لرزش قرار دهید. به منوی Settings بروید و Sound & display را انتخاب کنید وPhone vibrate را انتخاب کنید و نوع لرزش را تعیین کنید.

کاهش مصرف باتری اندروید

11. پس از اتمام کار با اپلیکیشن های مختلف آن ها را ببندید تا شارژ باتری کم نشود.

کاهش مصرف باتری اندروید
12. زمانی که از تلفن استفاده نمی کنید آن را رویStand-by قرار دهید. دکمه پاور را فشار دهید تا صفحه گوشی سیاه شود. برای استفاده مجدد، دوباره دکمه پاور را فشار دهید.

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا