دسته‌بندی نشده

چگونه فرزند خود را برای سال تحصیلی آماده کنیم

چگونه فرزند خود را برای سال تحصیلی آماده کنیم

تابستان رو به اتمام است و دیگر وقت آن رسیده که کودک خود را برای سال تحصیلی جدید به مدرسه ببریم. بعضی از بچه ها رفتن دوباره به مدرسه را تغییری خوب و خوشایند می دانند، درحالی که برخی دیگر، از رفتن دوباره به مدرسه و کلاس درس می ترسند یا ناراحت هستند.

شما به عنوان والدین کودک، می توانید نقش بسزایی در آماده کردن کودک برای حضور پرنشاط دوباره در مدرسه و کلاس درس داشته باشید. در این چگونه به این موضوع خواهیم پرداخت.

چگونه فرزند خود را برای سال تحصیلی آماده کنیم

در مورد اطلاعات مهم در مدرسه، با کودک صحبت کنید. نام و نام خانوادگی معلم، شماره کلاس و اطلاعاتی از این دست را به کودک بدهید. برنامه کلاسی کودک خود را بدانید و او را با آن آشنا سازید.

لوازم التحریر و لباس مناسب مدرسه را تهیه کنید. لذت خرید مدرسه، برای بعضی کودکان بسیار زیاد است. لیست خرید را برداشته و همراه آنها به بازار بروید و اجازه دهید خود کودک هم در خرید نظر بدهد. بهتر است برای کودک کوله بخرید تا مشکلات فیزیکی برایش پیش نیاید.

به کودک، در آشنایی با مقررات و برنامه مدرسه کمک کنید. ساعت خواب و بیدار شدن را به آنها متذکر شوید. یک هفته قبل از شروع مدارس، ساعت خواب و بیدار شدن جدید را با کودک تمرین کنید.

قبل از شروع مدارس، کودک را به محل مدرسه ببرید. او را با کلاسش و (در صورت وجود!) کمد وسایلش، آشنا سازید. مسیر رفتن به مدرسه و راه مناسب را به کودک خود یاد دهید.

در مورد سال تحصیلی آتی با کودک صحبت کنید. نظرش را در مورد اهدافش در سال تحصیلی جدید و فعالیت هایی که می خواهد انجام دهد، جویا شوید. به او بگویید که رفتن دوباره به مدرسه چقدر خوب و نشاط آور خواهد بود.

نکات و هشدارها
اگر فرزند شما، خودش به مدرسه می رود؛ ایستگاه های اتوبوس، تاکسی و یا مترو را به کودک نشان دهید و به او بگویید که از چه مسیری و چگونه به مدرسه برود. روزهای اول خودتان نیز همراهش باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا