دسته‌بندی نشده

چگونه از Google Translate استفاده کنیم

چگونه از Google Translate استفاده کنیم

ممکن است شما هم چیزی را که مدت ها به دنبالش بوده اید اکنون در وبسایتی پیدا کنید که زبانش را نمی فهمید. یا اینکه می خواهید وبسایت خودتان را به زبان های دیگر قرار دهید. پس با این حساب باید معنی کلمات را به دیگر زبان ها بدانید. Google Translate بهترین و ساده ترین راه برای همه ی این کارهاست. تعدادی ابزار در آن وجود دارد که به کمک آن ها می توانید کلمات یا حتی وبسایتی را به زبانی دیگر ترجمه کنید.

چگونه از Google Translate استفاده کنیم

در صورت لزوم وارد حساب گوگل خود شوید یا یک حساب ایجاد کنید. به بالای صفحه رفته و روی “More” کلیک کنید. “Even More” را انتخاب کرده و از بین آنها Google Translate را بزنید.

از Google Translate برای ترجمه ی یک متن بیگانه یا ترجمه ی متن خودتان به زبانی دیگر استفاده کنید. در صفحه ی اول یک کادر برای وارد کردن کلمات مشاهده می شود. با استفاده از تایپ کردن و یا کپی پیست از جایی دیگر، متن را وارد کنید. بعد از قسمت پایین کادر زبان صحیح را انتخاب کنید. اولین نوار زبانی است که شما آن را نوشتید و دومین نوار زبانی است که شما می خواهید به آن زبان ترجمه شود.

صفحه ی وب را ترجمه کنید. در همان صفحه ی Google Translate آدرس وبسایت را وارد کنید (مطمئن شوید که آدرس با http:// شروع شود) و از منوی نواری، زبان مورد نظر را انتخاب کنید.

در گوگل، مطالبی غیر از زبان خود را سرچ کنید. روی “Translated Search” کلیک کرده و مطلب مورد نظر را وارد کنید. بعد زبان اصلی (زبان مادری تان) را انتخاب کرده و بعد زبانی که می خواهید نتایج با آن زبان سرچ شوند. سپس “Translate and Search” را بزنید.

از Google Translate به عنوان دیکشنری استفاده کنید. بر روی “Dictionary” کلیک کرده و کلمه ی مورد نظر را بنویسید. بعد منوی نواری را زده و زبان دلخواه را وارد کنید. مثلاً اگر می خواهید بدانید معنی کلمه ی اسپانیولی “perro” به انگلیسی چه می شود، در کادر “perro” را نوشته و از منو “Spanish >> English” را انتخاب کنید. گوگل معنی کلمه و عبارات مربوطه را نمایش می دهد.

به وبسایت خود ابزاری اضافه کنید تا بازدید کنندگان بتوانند مطالب وبسایت شما را به زبان خود مشاهده کنند. روی “Tools” کلیک کنید، زبان وبسایت خود را انتخاب کنید و بعد زبانی که می خواهید بازدیدکنندگان امکان مشاهده به آن زبان را داشته باشند را انتخاب کنید. می توانید چندین ابزار و زبان انتخاب کنید. Google Translate همه ی آنها را با کد HTML پشتیبانی می کند.

نکات و هشدارها
اگر می خواهید وبسایت ها را به زبان خود مشاهده کنید می توانید از ابزار Google Translate استفاده کنید. به راحتی، از قسمت “Tools” دکمه ی مربوطه را برداشته و بر روی تولبار مرورگر خود قرار دهید و هروقت خواستید ترجمه شده ی وبسایتی را ببینید آن را بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا