دسته‌بندی نشده

چطور می توان با گوشی، تلویزیون را کنترل کرد؟

صرف‌نظر از قیمت تلویزیون خریداری‌شده توسط شما، همواره این گزینه برایتان ممکن است که با گوشی‌تان به آن متصل شوید. در ادامه آموزش تبدیل کنترل تلویزیون با گوشی را شرح خواهیم داد.

کنترل تلویزیون با گوشی چگونه ممکن است؟

  • از طریق امواج اینفرارد: در این روش، اتصال بین گوشی و تلویزیون از طریق امواج اینفرارد ممکن است. بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار، مانند گوشی‌های شیائومی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.
  • از طریق وای‌فای: در این روش، از طریق وای‌فای، گوشی و تلویزیون به هم متصل می‌شوند. در ادامه با کمک اپلیکیشن‌های موجود می‌توان گوشی همراه را به یک کنترل از راه دور برای تلویزیون تبدیل کرد.
  • از طریق بلوتوث: در این روش، تلویزیون و گوشی همراه از طریق بلوتوث به هم وصل می‌شوند و سپس از طرق اپلیکیشن‌های موجود، ادامه فرایند ممکن می‌شود.

کنترل تلویزیون با گوشی شیائومی

درصورتی‌که گوشی شما شیائومی است و مجهز به امواج اینفرارد است، می‌توانید بدون دانلود هیچ برنامه‌ای، گوشی‌تان را به یک ریموت کنترل تبدیل کنید. زیرا در بیشتر گوشی‌های شیائومی، برنامه کنترل تلویزیون به‌صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب‌شده است. همچنین از این گوشی‌ها می‌توان به‌عنوان یک ریموت کنترل برای انواع کولرهای گازی و تمامی محصولاتی که کنترل از راه دور دارند، استفاده کرد زیرا اتصال از طریق امواج اینفرارد ممکن است.

برای این منظور باید از برنامه پیش‌فرض MI Remote استفاده کرد. با وارد شدن به این برنامه، از طریق لیست موجود، برند تلویزیونتان را انتخاب کرده و به این وسیله گوشی شما به یک ریموت کنترل تبدیل می‌شود. اگر تلویزیونتان از برند ایرانی سام است، باید در لیست برنامه، برند سامسونگ را انتخاب کنید. درصورتی‌که برند تلویزیونتان جی‌پلاس است، بر روی نام ال.جی در این لیست ضربه بزنید.

چطور می توان با گوشی، تلویزیون را کنترل کرد؟

پس از انتخاب برند موردنظر، دکمه‌های مختلف تلویزیون روی اپلیکیشن نمایش داده می‌شود و از شما تقاضا می‌شود که آن‌ها را روی تلویزیونتان امتحان کنید. درصورتی‌که دکمه‌ای روی تلویزیون کار کرد، باید گزینه YES را انتخاب کنید و در غیر صورت روی دکمه NO ضربه بزنید. با ضربه روی NO، اپلیکیشن، گزینه‌های دیگری را نمایش می‌دهد و این عمل آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا تمامی گزینه‌های نمایش داده‌شده، روی تلویزیونتان کار بکند.

درصورتی‌که این برنامه روی گوشی‌تان نصب نیست، درصورتی‌که مطمئنید که گوشی‌تان مجهز به امواج اینفرارد است، می‌توانید به‌سادگی آن را از طریق گوگل پلی‌استور دانلود و نصب کنید.

کنترل تلویزیون با گوشی سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندرویدی

اگر گوشی‌ اندرویدی (غیر از شیائومی) دارید، باید از طریق وای‌فای یا بلوتوث به تلویزیون هوشمند متصل بشوید.

یکی از بهترین برنامه‌ها برای گوشی‌های اندرویدی، دانلود برنامه رایگان Andorid Tv remote Control از گوگل پلی‌استور است. برای استفاده از این برنامه، در گام نخست باید گوشی و تلویزیونتان را از طریق وای‌فای به یکدیگر متصل کنید. در ادامه باید برنامه را بازکنید و روی گزینه Connect To Android Tv کلیک کنید، حال از طریق لیست موجود، برند تلویزیونتان را انتخاب کنید تا یک پین‌کد روی تلویزیونتان نمایش داده بشود. با واردکردن پین، اتصال بین گوشی و تلویزیون برقرار خواهد شد. با پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل به‌صورت موفقیت‌آمیز، یک دی‌پد روی صفحه نمایشگر گوشی‌تان مشاهده خواهید کرد، با کمک آن می‌توانید صدای تلویزیون را کم یا زیاد کنید و یا کانال را تغییر بدهید.

درصورتی‌که این روش جواب نداد، سعی کنید تلویزیون و گوشی را از طریق بلوتوث به هم وصل کنید و سپس تمامی مراحل بالا را طی کنید.   

کنترل تلویزیون با گوشی آیفون

یکی از بهترین برنامه‌ها برای سیستم‌عامل IOS، برنامه Universal Remote Tv Smart است. این برنامه از بیشتر برندهای مشهور مانند ال.جی، سامسونگ، سونی و غیره پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این برنامه، باید در ابتدا گوشی و تلویزیون از طریق وای‌فای به یکدیگر متصل بشوند.

از بهترین اپلیکیشن‌ها برای اتصال اختصاصی گوشی‌های آیفون به تلویزیون‌های سامسونگ، برنامه myTifi است که امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

چطور می توان با گوشی، تلویزیون را کنترل کرد؟

چند نکته مهم

درصورتی‌که گوشی‌تان شیائومی است، بعید است هنگام تبدیل آن به کنترل تلویزیون با مشکلی مواجه بشوید، زیرا نیازی به وای‌فای و بلوتوث نیست. این گوشی‌ها به دلیل استفاده از امواج اینفرارد، حتی بر روی تلویزیون‌های قدیمی‌تر نیز به‌درستی کار می‌کنند.

اگر برای اتصال به تلویزیون، مجبورید از طریق وای‌فای یا بلوتوث اقدام کنید، باید حتما یکی از برنامه‌های موجود را بر روی گوشی‌تان دانلود و نصب کنید. بدیهی است برای کنترل تلویزیون با گوشی، تلویزیون‌تان باید از وای‌فای یا بلوتوث پشتیبانی بکند. در صورت انجام نشدن فرایند، یک‌بار تنظیمات تلویزیونتان را ریست کنید تا اگر اختلالی دراین‌بین وجود دارد، از بین برود.

در آخر باید گفت در صورت ناراضی بودن از عملکرد برنامه‌های یادشده در بالا، برنامه‌های زیادی در گوگل پلی‌استور یا اپ‌استور وجود دارند که می‌توانند خواسته شما را برآورده سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا