دسته‌بندی نشده

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

شاید یکی از نگرانی ها و دغدغه های شما به هنگام حضور در برخی مجالس و مراسم، بوی بد کفش باشد. چرا که ممکن است در طول روز پاهای شما مدت زمان زیادی درون کفش قرار گرفته باشند. به همین علت پاهای شما به درستی تهویه نمی شوند. این بوی نامطبوع ناشی از پوشیدن کفش در طول روز به سبب رشد انواع باکتری ها، قارچ ها و رطوبت است. حتما بایستی به دنبال راه های از بین بردن بوی بد کفش باشید تا دیگر با خیال راحت در مهمانی ها و مراسم های رسمی و غیر رسمی ظاهر شوید.

راهکارهای خانگی از بین بردن بوی بد کفش

برای از بین بردن بوی بد کفش، راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد. خیلی از این راهکارها، خانگی هستند و به سادگی و با کم ترین هزینه می توان اقدام به از بین بردن این بوی نامطبوع پاهای داخل کفش کرد. البته راه حل های دیگری هم در این راستا وجود دارند که می توان از آن ها هم استفاده کرد. اما اگر بخواهید به روش خانگی اقدام به از بین بردن بوی بد کفش های خود کنید؛ راهکارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که در ادامه به مهم ترین آن اشاره خواهیم کرد.

1: شست و شوی منظم پاها

اولین و ساده ترین راهکار برای از بین بردن بوی بد کفش، شست و شوی منظم و تمیز نگه داشتن آن ها در طول روز است. برای این منظور شست و شوی منظم پاها با صابون به ویژه برای کسانی که مدت زیادی در طول شبانه روز مجبور به پوشیدن کفش هستند؛ می تواند بسیار کارساز باشد. برای از بین بردن باکتری ها هم می توانید پاهای خود را با استفاده از محلول نمک اپسوم خیس نمایید. بدین ترتیب نه تنها اقدام به کشتن باکتری می کنید؛ بلکه حتی به آرام سازی ماهیچه های پای خود هم کمک بسیار زیادی خواهید کرد.

2: خشک کردن پا و کفش های خود

دومین راهکار پیشگیرانه برای از بین بردن بوی بد کفش، خشک کردن پاهای خود پس از دوش گرفتن و… است. بدین معنا که اگر پای شما خیس و مرطوب باشد و اقدام به خشک کردن آن نکنید و بلافاصله اقدام به پوشیدن کفش کنید؛ آب جمع شده در میان انگشتان پای شما، مکانی عالی برای رشد و تکثیر باکتری است. همین عامل خود سبب بوی بد و نامطبوع پاهای شما می شود. از طرفی دیگر شما می توانید کفش های خود را هم خشک کنید تا رطوبت سبب رشد باکتری ها نشود. برای این منظور بهترین راهکار، قرار دادن کفش های شما در هوای آزاد است. (بهتر است که کفش های خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. چرا که زیره و یا رویه بعضی از کفش ها در تابش مستقیم نور خورشید ممکن است زرد شوند.)

3: استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد کفش

یکی از راه های از بین بردن بوی بد کفش، استفاده از جوش شیرین است. شما می توانید مقداری جوش شیرین را در کفش های خود بریزید. در صورتی که تا صبح بماند؛ سبب جذب آن و در نهایت کاهش بوی بد و نامطبوع درون آن می گردد. البته بهتر است به هنگام صبح و قبل از استفاده مجدد از کفش های خود، آن ها را به طور کامل از جوش شیرین پاک کنید و سپس اقدام به پوشیدن آن ها کنید. جوش شیرین ضمن جذب رطوبت، از رشد باکتری های درون کفش های شما جلوگیری می کند.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد کفش

4: استفاده از اسپری سرکه برای کشتن باکتری ها

برای از بین بردن باکتری های موجود داخل کفش های خود که منجر به بوی بد کفش می شوند؛ می توانید از اسپری کردن محلول آب و سرکه استفاده کنید. برای این کار می بایست سرکه سفید را با آب یا آبلیمو مخلوط کنید و آن را به شکل اسپری وارد کفش های خود کنید. البته بهتر است صبر کنید تا کفش های شما کاملا خشک شود. برای استفاده از این روش بایستی مراقب بود. چرا که ممکن است برخی از رنگ های کفش شما را روشن تر کند و یا آن ها را از بین ببرد.

5: استفاده از چای سیاه کیسه ای برای رفع بوی بد کفش

راهکار بعدی برای از بین بردن بوی بد کفش، استفاده از چای سیاه کیسه ای است. چون چایی های کیسه ای حاوی تانین هستند که یک سم زدایی قوی است و برای از بین بردن باکتری ها مفید است. شما می توانید یکی از آن ها را در آب جوشیده قرار دهید. سپس کیسه چای را از ظرف بیرون آورده و صبر کنید تا خنک شود. در نهایت آن ظرف را بیش از یک ساعت درون کفش های خود قرار دهید تا بوی بد ناشی از آن از بین برود.

6. خرید کفش مردانه با کیفیت

یکی از بهترین راه های پیشگیری از ایجاد بوی بد پا، خرید کفش مردانه با کیفیت است. از آنجایی کفش مردانه با کیفیت با بهترین متریال تولید می شود، تنفس پذیری بسیار بالایی دارد. به طور مثال کفش های چرم طبیعی، یا کفش های تولید شده با پارچه اسپیسر سه بعدی درجه یک امکان تهویه طبیعی را برای پا فراهم می کنند. به این صورت، پا بسیار کم تر در کفش تعریق کرده و بو می گیرد.

شما می توانید بهترین کفش های مردانه با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را از فروشگاه سورین اسپرت تهیه کنید.

خرید کفش از سورین اسپرت چه مزایایی دارد؟

  • خرید کفش و کتانی مردانه با کیفیت و ارزان به دلیل خرید مستقیم از تولید کننده و حذف واسطه ها
  • امکان تعویض و مرجوع کردن کالا
  • امکان خرید حضوری محصول از فروشگاه حضوری واقع در خیابان پیروزی
  • امکان خرید انواع کتانی اسپرت و ورزشی مردانه جدید به دلیل به روز بودن سایت و همگام بودن آن با مد روز
  • کسب امتیاز بیشتر با هر خرید، و امکان تبدیل این امتیاز ها به کد تخفیف برای خریدهای آینده
  • پشتیبانی تلفنی و آنلاین از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب از طریق سایت، پیج اینستاگرام، و تلفن های فروشگاه
  • ارسال سریع به سراسر نقاط ایران

سایر روش های از بین بردن بوی نامطبوع کفش ها

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

به غیر از راه های از بین بردن بوی بد کفش که به آن اشاره شد؛ می توانید از روش های زیر هم استفاده کنید:

  • فریز کردن کفش هایتان
  • قرار دادن انواع مرکبات از جمله: پرتقال یا پوست پرتقال، گریپ فروت، لیموی تازه داخل کفش
  • قرار دادن برخی اسانس ها داخل کفش
  • استفاده از الکل برای کشتن باکتری
  • استفاده از جوراب های نانو و ضد بو
  • قرار دادن لایه یا ورقه ضد رطوبت در کفش
  • ریختن پودر بچه داخل کفش
  • قرار دادن روزنامه مچاله شده درون کفش
  • قرار دادن پیازهای خورد شده درون کفش یا ریختن آب پیاز با چند قطره روغن
  • استفاده از دستگاه های خشک کن کفش
  • قرار دادن پنبه با چند قطره روغن داخل کفش
  • و…

بدین ترتیب دیگر پاهای شما بو نمی گیرد. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین کفش ها نیز می توانید وارد سایت فروشگاه اینترنتی سورین شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا