دسته‌بندی نشده

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ 2 روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟

کشور کانادا که در شمال قاره آمریکا و در همسایگی ایالت متحده واقع شده است، یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت می باشد؛ چرا که این کشور بستر های مناسب فرهنگی، رفاهی، بهداشتی و آموزشی را برای شهروندان خود فراهم نموده است و شهروندان و کسانی که در این کشور اقامت دارند از حقوق قابل توجهی برخوردار خواهند بود. افراد زیادی تمایل دارند که اقامت و پاسپورت کانادا را اخذ نمایند. در ابتدا باید برای اخذ پاسپورت و اقامت کانادا دانست که چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ راه های مهاجرت به کانادا انواع مختلفی دارد که در ادامه روش های مهاجرت به کانادا توضیح داده خواهد شد و 2 روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا معرفی می گردد.

راه های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا، راه‌های مختلفی وجود دارد؛ از راه های مهاجرت به کانادا باید به هفت روش مهاجرت اشاره نمود؛ که شامل: تولد، ازدواج، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی و روش های افراد خاص می باشد. هر کدام از این روش ها دارای شرایط خاصی است که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود بهترین راه مهاجرتی را برای خود در نظر بگیرد. به طور کلی مهاجرت از این راه ها را می توان به صورت زیر شرح داد:

تولد: در روش تولد دو نوع رویکرد وجود دارد؛ قانون خاک و قانون خون. در قانون خون طفل با به دنیا آمدن در خاک کشوری، نمی تواند اقامت کشور مورد نظر را اخذ نماید و باید حتما از پدر و مادر شهروند آن کشور متولد شده باشد. در روش خاک فرد با متولد شدن در خاک کشور مورد نظر، می‌تواند اقامت و پاسپورت آن کشور را اخذ نماید. کشور کانادا هم از روش خاک و هم از روش خون پیروی می نماید. به این صورت که طفلی که در خاک کشور کانادا به دنیا بیاید، حتی اگر پدر و مادر او تبعیت این کشور را نداشته باشد، می تواند اقامت کشور کانادا و پاسپورت کانادا را اخذ نماید. البته باید توجه نمود که اقامت و پاسپورت کانادا فقط شامل طفل خواهد شد و پدر و مادر باید برای اقامت خود از دیگر راه های مهاجرت به کانادا استفاده نمایند.

روش کار: در روش کاری فرد با داشتن جاب آفر، می تواند اقامت کشور مدنظر را داشته باشد. برای مهاجرت از طریق کار در کانادا 2 روش وجود دارد؛ یک روش همانطور که گفته شد؛ روش جاب آفر می‌باشد و روش دیگر روش سیستم امتیازبندی و اسکیل ورکر کانادا است. فرد می‌تواند با ثبت نام و کسب امتیازات لازم و انتخاب شدن از طرف دولت فدرال کانادا یا برنامه های استانی به این کشور مهاجرت نماید. در روش اسکیل ورکر فرد به محض ورود می تواند اقامت کانادا را اخذ نماید.

روش افراد خاص: افرادی که از نظر جهانی شناخته شده و مشهور می باشند و دارای مقام های جهانی می باشند می توانند از این راه مهاجرت نمایند. افراد خاص نسبت به سایرین در این روش ارجحیت خواهند داشت.

روش تحصیلی: یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور کانادا، روش تحصیلی می باشد که افراد زیادی از این راه اقدام می نمایند. در این روش فرد می‌تواند پس از پذیرش از دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود در این کشور، ویزای تحصیلی کانادا را اخذ نماید.

سرمایه گذاری: از دیگر روش های مهاجرت به کانادا، روش سرمایه گذاری می باشد. این کشور با توجه به اهداف خود در راستای رونق کانادا، از راه های مختلف، سرمایه گذار به کشور کانادا جذب می کند.

در ادامه دو روش پر طرفدار مهاجرت به کانادا و شرایط مهاجرت به کانادا از این طریق تحصیل و سرمایه گذاری را به صورت کامل توضیح می دهیم.

همچین برای کسب اطلاعات کامل می توانید از اینجا وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شوید.

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ 2 روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا با توجه به اینکه این کشور از سطح بالای آموزش و پرورش برخوردار است، بسیار مورد توجه است. روش تحصیلی از روش های پرطرفدار مهاجرت به کانادا می باشد. در ابتدا افراد می‌توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، پذیرش مدرسه یا دانشگاه مورد نظر را اخذ نمایند. برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ، فرد باید دارای شرایط لازم باشد. از جمله شرایط مهاجرت به کانادا در مهاجرت تحصیلی؛ داشتن مدرک زبان مورد نیاز است؛ تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور عمدتاً به زبان انگلیسی است. زبان فرانسه نیز می تواند از گزینه های تحصیل در کشور کانادا باشد که عموماً در مدارس و دانشگاه های استان کبک تحصیل به زبان فرانسه می باشد. برای تحصیل در کانادا ، افراد نباید دارای گپ تحصیلی باشند یعنی از زمان فارغ التحصیلی آن ها نباید مدت زیادی گذشته باشد. پذیرش در مدارس و دانشگاه های این کشور از افرادی که دارای نمرات متوسط یا بالا هستند صورت می‌پذیرد. سن افراد از دیگر شرایط تحصیل در کانادا می باشد که بسیار حائز اهمیت است. معمولا هر دانشگاه یا مدرسه برای پذیرش دارای شرایط خاص خود می باشد که می توان از سایت دانشگاه یا مدرسه مورد نظر اطلاعات لازم را دریافت نمود.

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ 2 روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا

— تحصیل در مدارس کانادا

دانش آموزان می توانند از ۶ تا ۱۶ سالگی در مدارس کانادا تحصیل نمایند. مدارس کانادا از بهترین و محبوب ترین مدارس در سراسر دنیا می باشد. افرادی که تمایل به تحصیل فرزندان در یک کشور معتبر و باکیفیت دارند، می‌توانند کانادا را جزو گزینه‌های مورد نظر قرار دهند. برای تحصیل در مدارس کانادا، افراد می توانند تحصیل در مدارس دولتی یا خصوصی را در نظر بگیرد. در مدارس دولتی باید قیم معرفی نمود؛ قیم باید در کشور کانادا حضور داشته باشد، به همین خاطر تحصیل در مدارس خصوصی توصیه می گردد. برای تحصیل در مدارس کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد و آشنایی و تسلط نسبی به زبان انگلیسی کفایت می نماید. در صورت مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا و اخذ پذیرش از مدارس این کشور یکی از والدین، می تواند به عنوان کاستودین و سرپرست با فرزند خود مهاجرت نماید.

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ 2 روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا

— تحصیل در دانشگاه های کانادا

تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف و در دانشگاه ها و کالج های مختلف امکان پذیر است. فرق کالج با دانشگاه در این است که تعداد رشته های عرضه شده در کالج ها کمتر و مدت زمان تحصیل نیز کمتر خواهد بود .به طور کلی تحصیل در دانشگاه ها از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. دانشگاه های مختلفی در سراسر کانادا وجود دارد. برخی از دانشگاه‌ها دولتی و برخی از دانشگاه‌ها خصوصی می باشند. عمدتاً تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های خصوصی است. دانشگاه‌های کشور کانادا از دانشگاه‌های معتبر در سراسر دنیا و دارای رتبه های برتر می باشد. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مدارک تحصیلی در مقطع قبلی، مدرک زبان مورد نیاز، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و مدارک شناسایی مورد نیاز است. با توجه به اینکه دانشگاه‌های این کشور از اعتبار جهانی برخوردارند، می‌تواند در آینده شخص، تاثیر بسزایی بگذارد و بازار کار کانادا برای افرادی که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند روی بازنشان می‌دهد. برخی از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا در جدول زیر قرار داده شده است:

دانشگاه

رتبه در جهان

رتبه در کانادا

دانشگاه تورنتو

25

1

دانشگاه مک گیل

3

2

دانشگاه بریتیش کلمبیا

45

3

دانشگاه مونترال

118

4

دانشگاه آلبرتا

119

5

دانشگاه مک مستر

144

6

دانشگاه واترلو

166

7

دانشگاه غرب

203

8

دانشگاه کوئینز

246

9

دانشگاه کلگری

246

10

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ 2 روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا با توجه به کیفیت بالا و امکانات بالا نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا مقرون به صرفه می باشد. هزینه تحصیل با توجه به شهر، رشته، دانشگاه و مقطع می تواند از نرخ متفاوتی برخودار باشد. هزینه تحصیل در مدارس کانادا به همراه هزینه خوابگاه از 20 تا 50 هزار دلار می باشد. هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا با توجه به مدرسه، دانشگاه یا کالج می تواند متفاوت باشد. در مهاجرت تحصیلی علاوه بر هزینه دانشگاه مقصد، هزینه بیمه و هزینه زندگی، مبلغی است که باید به عنوان تمکن مالی در حساب نشان داده شود.

— شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه ها با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی و رشته مورد تحصیل متفاوت خواهد بود. افراد با توجه به رشته و مقطع تحصیلی از هزینه های مختلفی برای تحصیل خود برخودار خواهند شد. تحصیل در کانادا در دانشگاه های دولتی ارزان می باشد. اما عموماً تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی می باشد. در جدول زیر متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف آورده شده است:

مقطع

شهریه

لیسانس

5،500 تا 50،000 دلار

فوق لیسانس

13،000 تا 20،000 دلار

دکترا

10،000 تا 20،000 دلار

— هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

افرادی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند، باید بدانند یکی از مهم ترین هزینه هایی که هر ساله باید در نظر داشته باشند؛ هزینه زندگی در کانادا می باشد. هزینه زندگی شامل: خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل و… است. هزینه زندگی در کانادا با توجه به شهر محل زندگی می تواند متفاوت باشد. البته باید در نظر داشت هزینه زندگی با توجه به هر فرد می تواند متفاوت باشد، و این هزینه بستگی به کیفیت زندگی هر فرد دارد. به طور کلی در مورد هزینه زندگی در کانادا برای یک فرد دانشجو باید متوسط 10،000 تا 40،000 دلار کانادا را در نظر گرفت.

بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا

در کشور کانادا بسترهای مناسب جهت جذب سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری گسترده فراهم شده است. در مورد سرمایه گذاری در کانادا می توان گفت این یک معامله دو سویه است. این کشور با جذب سرمایه گذار به رونق خود می اندیشد و سرمایه گذار با سرمایه گذاری در کانادا می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید و با توجه به شاخص قدرت خرید بالا و شاخص امنیت سرمایه گذاری و ریسک پایین به سودآوری نیز دست پیدا کند. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری از چند طریق امکان پذیر است که از جمله می توان به کارآفرینی در کانادا و استارت آپ کانادا اشاره نمود. از بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا، روش استارت آپ می باشد. در این روش فرد با راه اندازی کسب و کاری نوین می تواند سرمایه گذاری نماید و اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری را به محض ورود به دست آورد. در روش استارت آپ فرد باید در ابتدا یک ایده نو داشته باشد. البته برخی از شرکت ها در راستای رزومه فرد ایده پردازی نیز می نمایند. ایده با توجه به نو و جدید بودن، قابلیت اشتغال زایی و رقابتی بودن بررسی می گردد. برای طرح ایده فرد باید بیزینس پلن ارائه نماید که پس از تایید بیزینس پلن فرد می تواند به راه اندازی کسب و کار خود بپردازد. در این راستا به افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری به روش استارت آپ را دارند وام نیز اعطا می گردد. این روش نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری از هزینه کمتری برخوردار است و افراد بعد از دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا و به محض ورود به کانادا، می توانند اقامت کانادا را اخذ نمایند. یکی مزیت های این روش این است که با توجه به اینکه فرد در همان ابتدا اقامت دائم کانادا را اخذ می نماید، می تواند پس از ورود به کانادا به بیزنس خود ادامه ندهد و اقامت کانادا را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرمایه گذاری در کانادا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://malekpourmie.net/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-210-%D9%87/

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ 2 روش پرطرفدار مهاجرت به کانادا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا