دسته‌بندی نشده

چگونه اس ام اس بانک خود را فعال و غیر فعال کنیم؟

چگونه اس ام اس بانک خود را فعال و غیر فعال کنیم؟

این روزها کسی را نداریم که بگوید من هیچ کار بانکی ندارم! حداقل شمایی که الان خواننده این مقاله هستید، مطمئناً برای انجام برخی مسائل مالی، کارتان به بانک می‌افتد. خوشبختانه از زمانی که پای گوشی‌های موبایل هم به خدمات بانکی باز شد، دیگر برای خیلی از امور، نیازی به مراجعۀ حضوری و معطل‌شدن در بانک نداریم. یکی از همین میانبرها، فعال شدن اس ام اس بانک و دریافت اطلاعات واریز و برداشت وجه، از طریق پیامک است.

برای خلاصی از مراجعه‌های غیرضروری در آینده، لازم است یک بار را که شده سختی بکشید و برای فعال کردن اس ام اس بانک حضوری بروید! فعالسازی اس ام اس در تمام بانک‌ها نیاز به مراجعه حضوری دارد، ولی برای اطلاعات بیشتر دربارۀ جزئیات و شرایط فعالسازی اس ام اس برای هر بانک، اطلاعاتی از آن‌ها خدمتتان ارائه می‌کنیم.

هزینه اشتراک اس ام اس بانک

بانک‌ها در ابتدا پیامک تراکنش‌ها را تحت عنوان خدمات به مشتری ارائه می‌دادند و هزینه‌ای از این بابت از حساب کاربران کسر نمی‌شد. اما به مرور با افزایش مشتریان و فراگیر شدن استفاده از خدمات بانکی، کارمزدی از طرف بانک برای اشتراک و ارسال پیامک تعیین شد.

در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی و خصوصی این مسئله مطرح شد. در نهایت اعضای شورا هزینه فعال کردن اس ام اس بانک را 30 هزار تومان در سال اعلام کردند.

فعال کردن اس ام اس بانک ملت

طبق اعلام بانک ملت، مشتریان عزیز برای استفاده از خدمات اس ام اس بانک باید به شعبه افتتاح حسابشان مراجعه کنند. در شعبه فرم درخواست استفاده از خدمات پیامکی توسط دارندۀ حساب تکمیل می‌شود. و بعد از تکمیل مدارک حداکثر تا پایان همان روز خدمات موردنظر فعال می‌شود.

علاوه‌بر پیامک‌های اطلاع رسانی که به‌صورت خودکار ارسال می‌شوند، کدهایی برای خدمات مختلف تعریف شده که درصورت نیاز می‌توانید دستور مورد نظر را به سامانه پیامکی 30003305 ارسال کنید:

نوع خدمت فرمت پیام (از چپ به راست)
مانده و سه گردش آخر رمز + فاصله + شماره حساب + فاصله + ۱۱
گردش خاص شماره سند + فاصله + رمز + فاصله + شماره حساب + فاصله + ۲۱
پرداخت قبوض مبلغ قبض + فاصله + شناسه پرداخت + فاصله + شناسه قبض + فاصله + رمز + فاصله + شماره حساب + فاصله + ۳۱
تغییر رمز رمز جدید + فاصله + رمز + فاصله + شماره حساب

فعال کردن اس ام اس بانک ملی

بانک ملی هم در جهت توسعه بانکداری الکتریکی و خدمات‌رسانی به مشتریان از سامانه پیام کوتاه ساپتا استفاده می‌کند.

برای استفاده از این سرویس، دارندۀ حساب باید با در دست داشتن مدارک شناسایی، به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کند. بعد از تکمیل و امضای فرم مربوطه فعال‌سازی ساپتا در همان روز انجام می‌شود.

همچنین مشتریانی که تعویض شماره انجام دادند و یا قصد غیرفعالسازی سامانه پیامک بانک ملی را دارند، لازم است مجدداً درخواست خودشان را به‌صورت حضوری در یکی از شعب به ثبت برسانند.

فعالسازی اس ام اس بانک صادرات

اگر از مشتریان بانک تجارت هستید و از قبل خدمات اینترنت بانک یا موبایل بانکتان را فعال کردید، می‌توانید بدون مراجعۀ حضوری از طریق نام کاربری و کلمه عبور خود به سایت بانکداری الکترونیک مراجعه کنید. سپس در قسمت sms banking گزینۀ مربوطه را فعال کنید. در مراجعۀ حضوری هم باید طبق روال، در یکی از شعب، فرم مربوطه را تکمیل کنید.

فعالسازی اس ام اس بانک پاسارگاد

مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند با در دست داشتن یک خط تلفن همراه به شعب پاسارگاد در سراسر کشور مراجعه کنند و فرم درخواست این خدمت را تکمیل نمایند. سپس برای فعالسازی، رمزی که از شعبه دریافت نمودند را مطابق فرمت “رمز ac شماره مشتری” به شماره 1000900 ارسال کنید.

(به عنوان مثال درصورتی که شماره مشتری (نام کاربری) شما 12345 بوده و رمز مربوطه 123456789 باشد، پیامک مربوطه به شکل 12345ac123456789 خواهد بود.)

لغو اس ام اس بانک ها

اگر تمایلی به دریافت اس ام اس بانکی ندارید یا شماره خودتان را تعویض کردید، از طریق درگاه‌های غیرحضوری مثل اینترنت بانک، درگاه اینترنتی کارت، تلفن بانک و موبایل بانک از این خدمات انصراف بدهید؛ البته مشتریان بانک ملی می‌توانند عدد یک را به شماره پیامک ۱۰۰۰۶۴۱۴۰ ارسال کنند و از دریافت پیامک انصراف بدهند.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا