دسته‌بندی نشده

چند نکته طلایی برای رنگ دهی بیشتر زعفران

بهترین روش های زیاد کردن رنگ زعفران

آیا به دنبال ترفندهایی برای زیاد کردن رنگ زعفران هستید؟

زعفران یکی از چاشنی های گران قیمت است که در طبخ غذاهای ایرانی و یا آماده سازی دسرها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده غذایی علاوه بر طعم و عطر بی نظیر، دارای ویژگی ها و خواص زیادی است که توانسته اند آن را به یک چاشنی با ارزش و گرانبها تبدیل کنند. از جمله این ویژگی ها می توان به خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی و انرژی بخشی اشاره کرد.

ترفندهای زیادی برای غلیظ کردن رنگ زعفران و خوش رنگ تر کردن آن وجود دارد. در صورت به کار گیری این ترفندها خواهید توانست با استفاده از مقدار کمی زعفران، رنگ زیادی را ایجاد نمایید. برای آشنایی با روش های زیاد کردن رنگ زعفران، ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

بهترین روش های زیاد کردن رنگ زعفران

زیاد کردن رنگ زعفران با یخ + آب جوش

از گذشته تاکنون بارها دیده ایم که برای رنگ دهی زعفران و آب کردن آن، از معمول ترین روش یعنی دم کردن آن استفاده می شود. بدین منظور ابتدا زعفران را پودر می کنند و سپس آن را درون ظرف ریخته و مقداری آب جوش روی آن می ریزند. در این حالت درب ظرف را گذاشته و آن را در معرض بخار قرار می دهند.

اما استفاده از یخ می تواند جایگزین بسیار بهتری برای دم کردن زعفران باشد. به کار گیری این روش به خوش رنگ تر کردن رنگ زعفران کمک بسیار زیادی می کند.

حتماً بخوانید:

برای این کار کافی است مقدار مناسبی از زعفران ساییده شده را درون ظرفی ریخته و مقدار مناسبی یخ روی آن بگذارید تا به آرامی در دمای محیط آب شود. در این روش زعفران بسیار سریع آماده خواهد شد و رنگ دهی بی نظیری خواهد داشت.

یک نکته مهم این است که سعی کنید به جای قطعات بزرگ، از یخ هایی با ابعاد کوچک استفاده نمایید. پس از آب شدن یخ ها بهتر است کمی آب جوش به محلول اضافه کرده و درب ظرف را ببندید تا رنگ زعفران به خوبی آزاد شود.

رنگ دهی بهتر زعفران با آب جوش + یخ

در این روش باید برعکس روش قبلی عمل کنید و ابتدا مقداری آب جوش را به ظرف حاوی زعفران ساییده شده اضافه نمایید. سپس قطعات یخ را به آن بیفزایید تا به سرعت آب شوند. این شیوه معمولا زمانی کارایی دارد که قصد دارید به سرعت رنگ زعفران را آزاد کنید. بنابراین اگر زمان کافی را در اختیار دارید، بهتر است ابتدا یخ را اضافه نمایید و پس از آب شدن آن، مقدار کمی آب جوش را اضافه کنید.

رنگ دهی بهتر زعفران

نکات بسیار مهم برای نگهداری زعفران

موقع خرید زعفران، زعفران خرد شده تهیه نکنید. زعفران درجه یک باید بصورت رشته ایی و سرخ رنگ باشد. خرید زعفران خرد شده این ریسک را دارد که فروشنده سودجو زعفران تقلبی و با مواد ناخالص به شما بفروشد. با خرید زعفران رشته ای اطمینان حاصل میکنید که محصول درجه دو تحویل نمیگیرید.
برای جلوگیری از کم شده عطر و طعم زعفران آن را در یک ظرف وکیوم و در بسته نگهداری کنید تا در معرض هوا قرار نداشته باشد.
زعفران باید در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشیدقرار داشته باشد.
زعفران را از برندها و فروشگاه های معتبر خرید زعفران خریداری کنید که درصورت نارضایتی بتوانید آن را مرجوع کنید.
زعفران را همراه با چای و شیر نیز میتوانید دم کرده و نوشید.
زعفران به علت نگهداری نادرست خاصیت خود را از دست میدهد و لزج مانند میشود. پس به مقدار مورد نیاز ،مقدار دم شده زعفران خود را تعیین کنید.

منبع : زردخت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا