دسته‌بندی نشده

چند راهکار مناسب برای از بین بردن پشه میوه ها

روش های طبیعی از بین بردن پشه میوه ها_ دور کردن پشه ها

اولین کاری که باید انجام دهید دور انداختن میوه های خراب و له شده است. پس با دلگرم همراه شوید.

راه حلی فوق العاده برای از بین بردن پشه و مگس میوه در خانه

روش های دفع حشرات میوه و سبزیجات

  • ۱۲۰ گرم شکر و ۶۰ گرم فلفل را با نیم لیتر شیر مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یک قابلمه بجوشانید . اکنون ترکیب را درون یک ظرف کم عمق بریزید و در قسمتی از اتاق بگذارید . تمام حشرات به این ترکیب جذب می شوند و در آن خواهند مرد .
  • در یک شیشه یا لیوان مقدار کمی سرکه ریخته و در آن قطعه ای از یک میوه رسیده قرار دهید، با کاغذ یک قیف درست کنید و آن را از انتهای باریک داخل شیشه بگذارید. محل برخورد قیف با دهانه شیشه را با چسب کاملا بپوشانید تا حشرات نتوانند از آن خارج شوند. حشرات به این ترتیب در پی میوه در دام می افتند.
  • می توانید از یک بطری سرکه سیب نیز استفاده کنید . یک بطری سرکه سیب را پس از باز کردن درب ، دور دهانه آن را با یک لایه پلاستیک بپوشانید و سوراخ های ریزی در ان ایجاد کنید . حشرات وارد بطری می شوند اما پس از ورود نمی توانند در مقابل بوی سرکه مقاومت کنند و از بین می روند .
  • در روش دیگر بجای سرکه سیب می توانید از سه قطره مایع ظرفشویی و یک کاسه سرکه استفاده کنید و مخلوط را با روش قبل در یک ظرف با پوشش دهانه سوراخ دار بریزید . حشرات در آن به دام می افتد و راه خروج ندارند .

چند راهکار مناسب برای از بین بردن پشه میوه ها

چگونه مگس و حشرات ریز میوه ها را از بین ببریم؟

  1. مقدار کمی سرکه را در یک شیشه یا لیوان بریزید و قطعه ای از یک میوه رسیده را در آن قرار دهید، با کاغذ یک قیف درست کنید و آن را از انتهای باریک داخل شیشه بگذارید. محل برخورد قیف با دهانه شیشه را با چسب کاملا بپوشانید تا حشرات نتوانند از آن خارج شوند. حشرات به این ترتیب در پی میوه در دام می افتند.
  2. یک بطری سرکه سیب را بردارید درب آنر ا باز کنید روی آن یک لایه پلاستیک بکشید و آن را دور دهانه بطری محکم کنید یک سوراخ داخل آن ایجاد کنید تا حشرات بتوانند وارد شوند. حشرات نمی توانند در مقابل بوی سرکه مقاومت کنند و داخل بطری می شوند اما دیگر نمی توانند از آن خارج شوند.
  3. اگر روش درپوش پلاستیکی جواب نداد می توانید سه قطره مایع ظرفشویی به یک کاسه سرکه اضافه کنید و آن را همین طور بدون در پوش بگذارید. این کار باعث جذب حشرات و فرو رفتن آنها در سرکه خواهد شد.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا