دسته‌بندی نشده

چطوری بفهمیم واتساپ ما هک شده است ؟

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده

برای متوجه شدن هک واتساپ خود باید به نشانه های هک شدن واتساپ توجه داشته باشید؛ مصرف زیاد دیتای اینترنت، خالی شدن شارژ باتری، رفتارهای نرم افزاری عجیب و ایجاد صدای عجیب از گوشی از علائم هک شدن واتساپ است.

واتساپ اپلیکیشنی محبوب است و برای ما ایرانی‌ها جایگزینی مناسب برای تلگرام محسوب می‌شوداین برنامه امنیت بالایی هم دارد اما باید اشاره کنیم که همیشه احتیاط لازم را در استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری در نظر بگیرید؛ چراکه واتساپ به خودی خود امنیت بالایی دارد و این سهل‌انگاری کاربران است که می‌تواند خطراتی را برای اطلاعاتی که در دستگاه‌های هوشمند خود دارند، ایجاد کنند.

علائم هک واتساپ WhatsApp

  1. دمای موبایل: اگر موبایل شما با دمای بالا مواجه می شود و ناگهان داغ می کند، احتمال هک شدن وجود دارد زیرا برنامه های قوی در پیش زمینه شما در حال اجرا هستند که باعث افزایش دمای موبایل می شوند.
  2. مصرف بالای باطری: اگر باطری شما به سرعت خالی می شود، حتی اگر گوشی خود را کنار گذاشته و استفاده نکنید. پس احتمالا نرم افزاری در پیش زمینه گوشی شما برای هک کردن واتساپ در حال اجرا است که شارژ باطری شما را می خورد.
  3. ارسال پیام به مخاطبین شما: اگر پیام هایی از طرف شما برای مخاطبان تان یا در گروه هایی که عضو هستید فرستاده می شوند در حالیکه شما این کار را نکرده اید قطعا هک شده اید.

هک واتساپ

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

استفاده از وب واتساپ

احتمالا می دانید که چه زمان هایی می توانید از وب واتساپ استفاده کنید؛ زمان هایی که می خواهید از یک حساب واتساپ در دو جا استفاده کنید. اگرچه که ممکن است بعضی از افراد با استفاده از وب واتساپ شما به مکالماتتان دسترسی داشته باشند.

لحظه ای که به دستگاه شما مخصوصا موبایلتان دسترسی پیدا می کنند، سریعا می توانند کد QR واتساپ را اسکن کنند و به کل مکالمات واتساپ شما در مدت زمان کوتاه دسترسی داشته باشند.

بله می توان این کار را از لوازم مختلف دیگری مثل کامپیوتر نیز انجام داد. بنابراین هرکس از هر جای دیگری می تواند به کد QR واتساپ شما دسترسی پیدا کند.

حتماً بخوانید:

استفاده از نرم افزار جاسوسی یا spyware

برنامه های جاسوسی نیز می توانند واتساپ شما را هک کنند. برنامه هایی مثل spyzie پولی هستند و اغلب نیاز به این دارند که فرد متجاوز، این برنامه را در دستگاه خود نصب کند تا بتواند تمام مکالمات واتساپ شما را در اختیار داشته باشد.

استفاده از شبکه وای فای با واتساپ اسنیفر

از آن جایی که استفاده از واتساپ با ایمیل کمی ریسک دارد، می توان این کار را با واتساپ اسنیفر از طریق شبکه وایفای نیز انجام داد. از آن جایی که هر دستگاهی آدرس mac منحصربفرد خود را دارد، اگر هکر بتواند به این آدرس دسترسی پیدا کند، پس می تواند تمام فعالیت های واتساپ شما را مشاهده کند.

دسترسی به فایل بک آپ موبایل

حتی اگر با برنامه های قفل، واتساپ خود را قفل کرده باشید، باز هم احتمال چنین مشکلی هست. اگرچه که این نوع هک کردن واتساپ فقط روی دستگاه هایی تاثیر می گذارد که به تازگی برنامه واتساپ خود را آپدیت نکرده باشند. زمانی که هکر به موبایل شما دسترسی پیدا می کند، در عرض چند دقیقه می تواند مکالمات واتساپ تان را بخواند یا آن ها را از دستگاه دیگر دیلیت کند.

بعد از در اختیار داشتن فایل بک آپ با استفاده از فایل منیجیر، می توانند اطلاعات را با بلوتوث به دیگری انتقال دهند. همچنین می توانند از برنامه هایی بک آپ اتوماتیک مانند بک آپ تکست برای واتساپ استفاده کنند و مستقیما همه مکالمات واتساپ را از طریق تکست به دستگاه شما ارسال کنند.

حتی می توانند به تمام چت های واتساپ در صورت قفل بودن این برنامه نیز دسترسی داشته باشند.

روش های دسترسی هکرها به اطلاعات واتساپ شما

دسترسی از طریق واتساپ نصب شده بر روی کامپیوتر شخصی و یا وارد کردن شماره شما بر روی یک دستگاه دیگر.

با اینکه یک شماره تلفن نمی تواند همزمان بر روی دو تلفن همراه برای دسترسی به واتساپ استفاده شود لیکن اگر شما شماره تلفن تان را بر روی یک دستگاه دیگر نیز ثبت کرده باشید هکر ها می‌توانند به آسانی به چت ها و اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

هکرها می‌توانند به آسانی و به سرعت کد QR واتساپ شما را اسکن کنند و بدینوسیله به واتساپ شما دسترسی پیدا کنند ولی با این حال این نوع از دسترسی نیازمند دسترسی فیزیکی به تلفن همراه شما است.

دسترسی از طریق فایلهای پشتیبان گیری دستگاه شما

این شیوه حتی هنگامی که شما واتساپ خود را به وسیله آپ های مخصوص مانند App lock قفل کرده اید نیز عمل می کند با این حال این شیوه تنها بر روی دستگاه‌هایی اثر می گذارد که به تازگی واتساپ بر روی آنها به روز رسانی نشده باشد.

روش های هک واتساپ

چگونه می توان متوجه شد واتساپ ما هک شده است ؟

برای اینکه بدانید واتساپ کامپیوتر شما بر روی یک دستگاه ناشناخته دیگر فعال است یا نه به قسمت گوشه بالا سمت راست واتساپ خود رجوع کنید.

به قسمتwhats app web بروید ولیست open sessions را چک کنید این قابلیت به شما اجازه می دهد تمام دستگاه های متصل به واتساپ خودتان را مشاهده کنید.

اگر شما پیام this phone could not be verified)این تلفن قابل تایید نیست) را مشاهده کردید این بدین معنی است که یک دستگاه ناشناخته به واتساپ شما دسترسی دارد.

حتماً بخوانید:

روش های پیشگیری از هک واتساپ

  • از تمام رایانه های که شما می توانید در لیست whats app web ببینید خارج شوید و حساب واتساپ خودتان را در آن ها ببندید این کار می تواند مانع از آن شود که مهاجمان چت های واتساپ شما را بخوانند این کار باید هر باری که ازwhatsapp web استفاده میکنید انجام شود.
  • همیشه مراقب تلفن همراه خود باشید
  • تمام آپ های خود را قفل کنید تا از دسترسی افراد ناشناخته به آپ های شما جلوگیری شود
  • تلفن همراه خود را به شبکه های وای فای غیرمعتبر و ناشناخته وصل نکنید
  • هنگامی که واتساپ شما هک شده است به وسیله ارسال یک ایمیل به support@whatsapp.com اکانت و حساب خود را غیر فعال کنید اگر دسترسی به اکانت شما بعد از ۳۰ روز امکان‌پذیر نشد اکانت شما به طور خودکار از دسترس خارج خواهد شد.
  • از طریقwhatsapp acount setting دو مرحله اضافی اعتبار سنجی را فعال کنید این باعث افزوده شدن یک لایه امنیتی اضافی به گوشی شما خواهد شد.
  • واتساپ خود را به وسیله نرم‌افزارهای مخصوص قفل کنید این باعث پیشگیری از دسترسی افراد ناشناخته به واتساپ شما خواهد شد چرا که با استفاده از قفل واتساپ ، شما یا هر فرد دیگری برای وارد شدن به آن نیاز به گذرواژه خواهید داشت.

اگه تمایل دارید امنیت واتس اپ خودتون رو به صورت دقیق بررسی کنید، میتونید از سایت زیر استفاده کنید.

تست آنلاین هک واتساپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا