دسته‌بندی نشده

آموزش تنظیمات کاهش مصرف اینترنت واتساپ با جلوگیری از دانلود خودکار

پیرامون پیام رسان واتساپ تا به حال مطالب مفیدی در مجله اینترنت دلگرم منتشر کرده ایم از جمله “20 ترفند مخفی و کارآمد واتساپ که قطعا به آن ها نیاز دارید” و آموزش ترفند نوشتن در واتساپ” و یا “ترفندهای افزایش امنیت واتساپ” که می توانید مراجعه کرده و ببینید.

در این بخش ترفند دیگری برای کاهش مصرف اینترنت واتساپ آموزش خواهم داد. با این ترفند مصرف اینترنت واتساپ را می توانید کمتر کنید.

کاهش مصرف اینترنت پیام رسان واتساپ

در پیام رسان ها اگر دقت کرده باشید به طور پیش فرض تمام عکس ها و ویدیوها و فایل ها بارگیری می شوند یعنی بدون دخالت شما خودکار بارگیری صورت میگیرد و همین امر باعث افزایش مصرف اینترنت شما خواهد شد به خصوص که اگر از بسته های اینترنتی همراه اول و ایرانسل استفاده کنید به جای وای فای.

بنابراین برای اینکه بتوانیم مصرف اینترنت را کاهش دهیم باید جلوی دانلود خودکار عکس ها و ویدیوها و فایل ها و صداها را گرفت. خوشبختانه پیام رسان ها معمولا این امکان را به کاربر دادند که بتوانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا دانلود خودکار فعال باشد برای عکس و ویدیوها و غیره یا نه.

شما در پیام رسان تلگرام نیز همین ویژگی را می بینید، در هر صورت در واتساپ نیز می توانید دانلود خودکار را مدیریت کنید که در چه صورتی عکس ها و ویدیوها و صداها و فایل ها خودکار دانلود نشوند چون همان طور که اشاره شد اینترنت به دو صورت بسته های اینترنتی یا وای فای مورد استفاده قرار میگیرند لذا شاید بخواهید جلوی دانلود خودکار را فقط در صورت اتصال به داده های گوشی بگیرید.

پس برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید؛

در صفحه گفتگوها بالا سمت چپ شما یک آیکون سه نقطه می بینید، روی آن زده تا منویی باز شود.

حالا از بین گزینه ها، گزینه تنظیمات را انتخاب کرده و وارد بخش تنظیمات واتساپ شوید.

در صفحه تنظیمات واتساپ شما گزینه “استفاده از داده و فضای ذخیره سازی” را خواهید دید، روی این گزینه کلیک کنید.

کاهش مصرف اینترنت واتساپ

در صفحه بعدی در بخش بارگیری خودکار رسانه دو گزینه پیش رو دارید یکی ” هنگام استفاده از اینترنت تلفن همراه” و دیگری “هنگام اتصال به وای فای” روی هر کدام از اینها که کلیک کنید می توانید مشخص نمایید که چه مواردی خودکار دانلود شوند و اگر نخواستید هیچ از موارد عکس و ویدیو و صدا و فایل خودکار دانلود شوند می توانید تیک کنار هر یک را برداشته و روی کلید قبول بزنید.

جلوگیری از دانلود خودکار واتساپ

از این پس هنگامی که فایلی یا عکسی و ویدیویی برای شما یا در گروهی ارسال شود به طور خودکار بارگیری نخواهد شد تا اینکه خودتان اقدام به دانلود کنید.

separator line

همچنین ببینید:

نحوه استفاده و دانلود از استیکرهای واتساپ برای آیفون و اندروید | دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا