دسته‌بندی نشده

پیاز و خواص بینظیر آن + ارزش غذایی پیاز

همه چیز درمورد پیاز

یکی از بهترین نوع سبزیجات که هم در حالت خام می توان مورد مصرف قرار داد و هم آن را می توان در پخت و پز به کار گرفت و از خواص اش بهره گرفت، پیاز است. محققان می گویند مردان باید بیشتر پیاز بخورند و بسیار زیاد بر خواص پیاز برای مردان تاکید دارند.

کالری و ارزش غذایی پیاز

کالری و ارزش غذایی پیاز خام

هر 100 گرم پیاز خام حاوی 40 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 40
کربوهیدرات 9.34 گرم
پروتئین 1.10 گرم
چربی 0.10 گرم
آب 89.11 گرم
فیبر 1.70 گرم
قند 4.24 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی پیاز سرخ شده (پیاز داغ)

هر 100 گرم پیاز سرخ شده حاوی 141 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 141
کربوهیدرات 21.13 گرم
پروتئین 2.49 گرم
چربی 5.23 گرم
آب 69.64 گرم
فیبر 3.85 گرم
قند 9.59 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی پیاز پخته شده

هر 100 گرم پیاز پخته شده حاوی 42 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 42
کربوهیدرات 9.56 گرم
پروتئین 1.36 گرم
چربی 0.19 گرم
آب 87.86 گرم
فیبر 1.40 گرم
قند 4.73 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی پیاز تفت داده شده و طلایی شده

هر 100 گرم پیاز طلایی شده حاوی 132 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 132
کربوهیدرات 7.86 گرم
پروتئین 0.95 گرم
چربی 10.80 گرم
آب 80.01 گرم
فیبر 1.70 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

پیاز/کالری پیاز/ارزش غذایی پیاز/خواص پیاز/پیاز داغ/کالری پیاز داغ/ارزش غذایی پیاز داغ/پیاز پخته/کالری پیاز پخته/ارزش غذایی پیاز پخته/پیاز طلایی شده/کالری پیاز طلایی شده/پیاز سرخ شده/کالری پیاز سرخ شده/ارزش غذایی پیاز سرخ شده/کالری سبزیجات

بیشتر بخوانید:

کالری سیب زمینی : 100 گرم سیب زمینی چقدر کالری دارد ؟

کالری کرفس : 100 گرم کرفس خام و پخته چقدر کالری دارد ؟

پیاز/کالری پیاز/ارزش غذایی پیاز/خواص پیاز/پیاز داغ/کالری پیاز داغ/ارزش غذایی پیاز داغ/پیاز پخته/کالری پیاز پخته/ارزش غذایی پیاز پخته/پیاز طلایی شده/کالری پیاز طلایی شده/پیاز سرخ شده/کالری پیاز سرخ شده/ارزش غذایی پیاز سرخ شده/کالری سبزیجات

خواص پیاز

1. خواص پیاز: بهبود سلامت قلب

فلاونوئیدها در پیاز قرمز می توانند به سلامت قلب کمک کنند. پیاز غنی از موادی است که می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند. بر اساس یک تحقیق در آرژانتین، مصرف ترکیبات ارگانوفسور موجود در پیاز ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی را بسیار کاهش دهد.

ترکیبات پیاز حاوی موادی است که باعث رقیق شدن خون می شوند که همین هم از حملات قلبی پیشگیری می کند.

کورستین در پیاز نیز دارای توانایی مبارزه با بیماری های قلبی است. این ترکیبات ضد عفونی کننده و ضد التهابی هستند که باعث تقویت و سلامت قلب می شوند.

پیاز همچنین بخشی از رژیم غذایی فرانسوی است، در حقیقت پیاز بخش مهمی از غذاهای فرانسوی را شکل می دهند و محققان بر این اعتقاد هستند که همین رژیم غذایی پر از پیاز فرانسوی ها باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی در بین آن ها شده است.

حتی با وجود مصرف غذاهای پر کالری، چون فرانسوی ها از پیاز استفاده زیاد دارند، از بیماری های قلبی و عروقی هم در امان هستند.

پیاز همچنین می تواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد، و این در نهایت برای قلب و سلامت آن هم مفید است. این نتیجه در یک گزارش علمی منتشر شده در دانشگاه کمبریج به اثبات رسیده است که فلاونوئیدها در پیازها کمک می کند سطح LDL (کلسترول بد) در افراد چاق پایین بیاید.

پیاز همچنین سبب جلوگیری از چسبندگی پلاکت های خون به یکدیگر می شود، که در صورت بروز می تواند منجر به لخته شدن و در نهایت حملات قلبی شود. آن ها همچنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند، بنابراین خطر حملات و سکته قلبی را از بین می برند.

2. خواص پیاز: سطح قند خون پایین

یک مطالعه ثابت کرده است که عصاره پیاز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. این نتیجه بر اساس مطالعات انجام گرفته روی موش ها به دست آمد. یکی از ترکیبات گوگرد در پیاز (S-methylcysteine) و کورستین می تواند اثرات مفیدی بر روی تعادل قند خون داشته باشد.

با این حال، باید به این نکته توجه داشت که پیاز تنها در هنگام مصرف با داروهای ضد دیابتی اثر خود را در کاهش میزان قند خون نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

کالری آووکادو : 100 گرم آووکادو چقدر کالری دارد ؟

کالری کلم بروکلی : 100 گرم کلم بروکلی چقدر کالری دارد ؟

3. خواص پیاز: حفظ سلامت استخوان

تحقیقات اولیه نشان می دهد که پیاز ممکن است از پوکی استخوان ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. بر طبق مطالعات محققان سوئیسی، یک ترکیب در پیاز سفید (GPCS) وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به مشکلات مربوط به استخوان ها را کاهش دهد.

این مطالعه بر روی موش ها به این نتیجه رسیده است و امید است که در مورد انسان ها هم همین نتیجه را داشته باشد.

مطالعه دیگری نشان داد که زنانی که پیاز را به طور منظم مصرف کردند، ۵ درصد کمتر از زنانی که پیاز مصرف نمی کردند، دچار مشکلاتی مثل توده استخوانی شدند. مصرف پیاز نیز بر روی تراکم استخوان زنان بالای ۵۰ سال تاثیر مثبت دارد.

با توجه به تحقیقات بنیاد آرتروز، کورستین موجود در پیاز می تواند فعالیت های لکو تریژن، پروستاگلاندین ها و هیستامین ها (که همه آن ها سبب التهاب می شوند) در استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را مهار کند. همچنین خاصیت مصرف پیاز برای کمک به درمان درد مفاصل به اثبات رسیده است.

4. خواص پیاز: جلوگیری از التهاب و سایر آلرژی ها

ما قبلا به کورستین (و دیگر فلاونوئیدها) در پیاز اشاره کرده ایم که می تواند به جلوگیری از التهاب کمک کنند. پیازها با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین سلول ها، آلرژی را درمان می کنند. پخت و پز با پیاز می تواند به باز شدن سینوس ها کمک کند همچنین خواص پیاز می تواند گرفتگی بینی را برطرف کند.

خوردن یک پیاز خام در شب می تواند به کاهش گرفتگی و مشکلات بینی کمک کند – ترکیبات گوگرد در پیاز می توانند مشکلات مخاطی را از بین ببرند.

پیاز خواص ضد باکتری دارد. همانطور که مطالعات متعدد نشان داده اند، عصاره پیاز در برابر استرپتوکوک موتانس و استرپتوکوکوس سوبرینوس، باکتری عامل پوسیدگی دندان و سایر آلرژی ها به خوبی عمل می کند. پیاز همچنین دارای اثرات آنتی بیوتیکی است که می تواند باعث بهبود زخم ها شود.

5. خواص پیاز: بهبود بهداشت دهان و دندان

بر طبق یک مطالعه آمریکایی، بیماران مبتلا به مسائل تنفسی مثل آسم و رینیت آلرژیک می توانند برای رفع مشکل خود از میوه ها و سبزیجات خاصی استفاده کنند و پیاز یکی از آن ها است.

خواص ضد التهابی پیاز نیز می تواند باعث تسکین بیماری های تنفسی شود. اگر از بیماری تنفسی رنج می برید، می توانید به رژیم غذایی خود (به علاوه داروهای خود) برای تسکین سریع تر پیاز را اضافه کنید.

پیاز/کالری پیاز/ارزش غذایی پیاز/خواص پیاز/پیاز داغ/کالری پیاز داغ/ارزش غذایی پیاز داغ/پیاز پخته/کالری پیاز پخته/ارزش غذایی پیاز پخته/پیاز طلایی شده/کالری پیاز طلایی شده/پیاز سرخ شده/کالری پیاز سرخ شده/ارزش غذایی پیاز سرخ شده/کالری سبزیجات

بیشتر بخوانید:

کالری گوجه فرنگی خام و پخته شده : گوجه فرنگی چه خواصی دارد ؟

کالری سالاد شیرازی : 100 گرم سالاد شیرازی چقدر کالری دارد ؟

کالری کدو سبز : 100 گرم کدو سبز پخته و خام چقدر کالری دارد ؟

کالری کاهو : 100 گرم کاهو چقدر کالری دارد ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا