دسته‌بندی نشده

پنیر رژیمی | 4 نوع پنیر رژیمی خوشمزه ، کم‌چرب و کم‌نمک

پنیر رژیمی + انواع پنیر

به گزارش دلگرم : پنیر به عنوان مهمترین بخش صبحانه ما ایرانی‌ها شناخته می‌شود و به عنوان یک غذای کامل شناخته می‌شود البته اگر به اندازه کافی آن را مصرف کنید و در خوردن آن زیاده روی نکنید.

چرا خوردن پنیر مفید است؟

پنیر منبع عالی کلسیم، چربی و پروتئین است. همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و B12 به همراه روی، فسفر و ریبوفلاوین است. پنیر حیوانی دارای بالاترین ماده مغذی است و همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین K-2 است.

طبق چندین مطالعه، پنیر و محصولات لبنی به طور کلی می‌توانند به محافظت دندان‌ها در برابر خرابی و پوسیدگی کمک کند؛ در مطالعه دیگری که دندان پزشکان دانمارکی انجام داده‌‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که بیشتر کودکانی که پنیر و لبنیات را در رژیم غذایی خود به صورت متعادل دارند بعد از سه سال، کمتر دچار پوسیدگی دندان شده‌اند.

فواید مصرف پیر

پنیر منبع سرشار از کلسیم ، پروتئین با کیفیت و چربی است و مقدار زیادی ویتامین A ، ویتامین B12 ، ویتامین K2 ، فسفر ، روی و ریبوفلاوین ، اسیدهای چرب امگا 3 است. براساس مطالعات مختلف مصرف لبنیات به خصوص پنیر برای محافظت از دندان در مقابل پوسیدگی لازم است.

در مطالعه ای که توسط دندان پزشکان دانمارکی انجام شده است ، مشخص شد کودکانی که به صورت متعادل لبنیات به خصوص پنیر مصرف میکنند بعد از سه سال کمتر دچار پوسیدگی دندان میشوند. بنابراین نباید مصرف پنیر را به دلیل چربی و نمک بالایی که دارد کنار بگذاریم ، شما میتوانید پنیر رژیمی را وارد رژیم لاغری و سلامت خود کنید.

چرا باید پنیر رژیمی بخوریم؟

به گزارش پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، هم اکنون 29 میلیون نفر در ایران، دارای چاقی و اضافه وزن هستند، به طوریکه: در سال 1359، تعداد افراد چاق در ایران، معادل 2 میلیون نفر بوده که به 11 میلیون نفر در سال 1394 رسیده و 5.5 برابر افزایش یافته است. همچنین تعداد افراد دچار اضافه وزن در ایران، طی همین دوره، از 5 میلیون نفر به ۱۸ میلیون نفر افزایش یافته و بیش از 3.5 برابر شده است.

پنیرهای صبحانه معمولی دارای مقادیر بسیار بالایی از چربی هستند که می‌تواند میزان چاقی و اضافه وزن شما را تشدید کنند. بر همین اساس خوردن پنیر رژیمی به افرادی که به خوردن آن علاقه‌مند هستند توصیه می‌شود تا کمتر دچار بیماری چاقی شوند. تحقیقات نشان می‌دهد پنیرهای رژیمی دارای نمک و چربی کمتری نسبتا به پنیرهای معمولی‌اند. به همین دلیل خوردن آن بیش از سایر انواع پنیر توصیه می‌شود.

سالم ترین انواع پنیر

بهترین پنیر رژیمی کدام است ؟

4 برند پنیر رژیمی برتر

حالا که متوجه شدیم نباید پنیر پرچرب و پر نمک بخوریم قصد داریم بهترین انواع پنیر برای صبحانه را به شما معرفی کنیم تا با رعایت و رژیم غذایی صحیح سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنیم.

1. پنیر کم‌چرب و کم‌نمک چوپان

  • وزن 300 گرم
  • نوع قالبی
  • میزان چربی 2 گرم در هر 30 گرم پنیر
  • میزان نمک 0.5 گرم در هر گرم پنیر

حتماً بخوانید:

2. پنیر کم‌چرب و کم‌نمک هراز

  • وزن 300 گرم
  • نوع قالبی
  • میزان چربی 2 گرم در هر 30 گرم پنیر
  • میزان نمک 0.3 گرم در هر گرم پنیر

3. پنیر کم‌نمک پاک

  • وزن 300 گرم
  • نوع قالبی
  • میزان چربی 4.5 گرم در هر 30 گرم پنیر
  • میزان نمک 0.3 گرم در هر گرم پنیر

4. پنیر کم‌چرب روزانه

  • وزن 340 گرم
  • نوع قالبی
  • میزان چربی 2 گرم در هر 30 گرم پنیر
  • میزان نمک 0.6 گرم در هر گرم پنیر

حتماً بخوانید:

کدام پنیر را نباید بخوریم؟

هرگز پنیر خامه ای نخورید! همان‌طور که از نامش پیداست، در پنیر خامه‌ای چربی زیادی وجود دارد و به همین دلیل، این پنیر از نظر تغذیه‌ای یکی از آخرین انتخاب‌ها باید باشد، زیرا چربی گوشت و لبنیات از نوع چربی‌های اشباع است که برای سلامت فرد به هیچ‌وجه مناسب نیست.

به همین دلیل بسیار مهم است یک فرد سالم، چربی گوشت و لبنیات را در برنامه غذایی خود به کمترین مقدار ممکن برساند. البته پنیر فتا و پنیر تبریز از لحاظ چربی در یک رتبه قرار دارد، بنابراین تفاوت آنچنانی از لحاظ تغذیه‌ای با هم ندارد. البته بهتر است در این میان از پنیرهایی که درصد چربی و نمک کمتری دارند – در کل لبنیات کم‌چرب‌تر- استفاده کنیم.

چگونه پنیر درست کنیم ؟

طرز تهیه پنیر رژیمی خانگی

1. برای تهیه پنیر رژیمی خانگی نیاز به 1 لیتر شیر کم چرب و 2 عدد قرص مایه پنیر دارید.

2. شیر کم چرب پاستوریزه را گرم کنید تا به دمای 60 درجه برسد سپس شعله را خاموش کنید.

3. یعنی بتوانید انگشت را داخل شیر بزنید ، شیر داغ باشد ولی انگشت نسوزد.

4. 2 عدد قرص مایه پنیر را با کمی آب گرم حل کنید و به شیر اضافه کنید و هم بزنید.

5. در ظرف را بگذارید و رویش را با پارچه ضخیم یا حوله یا پتو بپوشانید و به مدت 10 ساعت اجازه دهید شیر دلمه بسته و پنیر تولید شود.

6. یک کیسه متقال یا نخی را آماده کرده و روی آبکش قرار دهید و شیر را که دلمه بسته و حاوی آب و پنیر است داخل کیسه بریزید و درش را محکم ببندید و یک وزنه سنگین رویش قرار دهید. پنیر را در یک جای سرد بگذارید و به مدت 17 ساعت صبر کنید تا آب اضافه پنیر کاملا خارج شود.

پنیر شما آماده است ، میتوانید از کیسه خارج کرده و در ظرف مناسب در یخچال نگهداری کنید. این پنیر کاملا رژیمی کم چرب و بدون نمک است.برای ماندگاری بیشتر میتوانید مقداری آب جوشیده و نمک را مخلوط کنید و پنیر را در آب نمک شور بیندازید و زمانی که میخواهید استفاده کنید یک تکه پنیر را به مدت 1 – 4 ساعت در آب بیندازید تا نمکش گرفته شود و میل نمایید. هر چه مدت زمان ماندن پنیر در آب بیشتر باشد ، نمکش بیشتر گرفته میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا