دسته‌بندی نشده

پارک صفا دبی کجاست ؟ آدرس و اطلاعات

قدیمی ترین پارک شهر دبی؛ پارک صفا

همانطور که گفتیم پارک صفا از قدیمی ترین پارک های شهر دبی است و مساحتی حدود ۶۴ هکتار را از این شهر برای خود در بر گرفته است. این پارک در سال ۱۹۷۵ در حومه شهر دبی در خیابان شیخ زاید واقع شده است، و در سال ۱۹۸۴ و پس از ۹ سال، پارک مورد بازسازی قرار گرفت.

بازسازی دیگری نیز بین سال ‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲ در پارک صفا در شهر دبی صورت گرفت. پس از اولین بازسازی، محل‌های بهداشتی عمومی برای پارک به وجود آمد و همچنین زمین‌های بازی نیز در میان این پارک ساختند و همچنین امکانات تفریحی دیگر به علاوه‌ی برخی خدمات برای آسایش و راحتی بازدیدکنندگان از پارک، در این پارک به وجود آمد.

در این پارک قدیمی در شهر دبی سه دریاچه ی بسیار زیبا وجود دارد و علاوه بر آن حدود ۲۰۰ نوع پرنده ی مختلف و ۱۶۹۲۴ نوع درخت و بوته به چشم می خورد که سبب زیبایی بیشتر این پارک شده اند. با وجود اینکه این جاذبه یک پارک به شمار می رود اما تا چشم کار می کند چمن و درختانی در آن وجود دارد که سبب شده تا شما فکر کنید که در یک جنگل کوچک رفته اید؛ همچنین شما می توانید چشم انداز زیبایی را با رفتن بر روی تپه های کوچکی که در این پارک قرار دارند از این پارک مشاهده کنید.

آبشاری نیز از بالای این تپه به پایین می‌ریزد و آب آن به بزرگ ‌ترین دریاچه وصل می‌شود. این دریاچه دارای فواره و قایق‌هایی کوچک است که گردشگران می‌توانند با آن‌ها روی آب بروند.

پارک صفا، قدیمی ترین پارک دبی

۴ ورودی اصلی برای پارک صفا در دبی در نظر گرفته شده است. با توجه به این که این پارک یکی از قدیمی ترین و مشهورترین پارک های شهر دبی به شمار می رود در بین مردم این شهر هم از محبوبیت ویژه ای برخودار است و اکثر خانواده هایی که در دبی زندگی می کنند برای گذراندن پیک نیک و سپری کردن اوقات فراغت خودشان این پارک را انتخاب می کنند و در اکثر مواقع که به بخواهید به این پارک بروید شلوغ است.

دلیل این که پارک صفا بین عموم مردم محبوب است این است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی در تمام رنج سنی می باشد. بچه‌های می‌توانند در زمین‌های بازی بی‌شمار آن بازی کنند، در ‌حالی‌ که بزرگ‌ تر‌ها در محل‌های مخصوص قدم می ‌زنند یا مشغول قایق سواری هستند.

همچنین پارک صفا در شهر دبی معروف به باغ هایی است که اغلب با توجه به سکوتی که در آنها پابرجاست محل مناسبی برای مطالعه هستند، دارای زمین هایی مناسب برای دویدن دونده ها و همچنین دوچرخه سواری نیز می باشد، اگر دوچرخه ندارید نگران نباشید زیرا در این پارک محلی برای کرایه دوچرخه وجود دارد و شما می توانید با کرایه دوچرخه به تفریح در این پارک بپردازید. زمین‌های تنیس، بسکتبال، والیبال و فوتبال این پارک از دیگر تفریحاتی هستند که می توانید به گذراندن اوقات خوش از آنها استفاده کنید.

تصاویر پارک صفا

البته پارک صفا در دبی امروزه در مرکز این شهر قرار دارد و فاصله کمی با جاذبه های دیدنی و جذاب دبی دارد. فاصله ‌ی این پارک از برج خلیفه تنها ۳/۰۵ کیلومتر، از برج‌های امارات ۵/۰۶ کیلومتر و از مرکز تجارت جهانی دبی ۶/۲۷ کیلومتر است. از آنجایی ‌که شهر دبی به سرعت در حال رشد است، از جلوی این پارکس می توانید به راحتی آسمان خراش های این شهر را مشاهده کنید.

مسیر دسترسی به پارک صفا در دبی

برای دسترسی به پارک صفا در دبی می توانید از تورهایی که در این منطقه وجود دارد استفاده کنید. اما اگر خود به تنهایی قصد سفر به این شهر دارید، این پارک از خیابان‌های شیخ زاید، الوصل، الحدیقه و خیابان پنجاه و پنجم قابل دسترسی است. همچنین از ایستگاه بیزینس بی در مترو نیز می‌توانید به این پارک برسید.

آدرس: دبی، ۱۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز قدیمی دبی، خیابان شیخ زاید.
به جز روز‌های پنج‌شنبه و جمعه، پارکینگ رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. ورودی پارک صفا در دبی تنها ۳ درهم (۰/۸ دلار) است.

ساعت کاری پارک صفا

پارک صفا در دبی از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب به روی بازدیدکنندگان باز است و روزهای سه شنبه تنها بانوان و کودکان اجازه ی ورود به پارک را دارا هستند. یک باغ هم در وسط این پارک وجود دارد که به طور همیشگی مخصوص بانوان است و آقایان هیچگاه اجازه ورود به آن را ندارند.

منبع : الی گشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا