دسته‌بندی نشده

ویژگی های امنیتی بیشتر در گلکسی اس ۱۰

شرکت سامسونگ یکی از برندهای مطرح تولیدکننده اسمارتفون بوده که هر سال نسل جدیدی از پرچمداران خود را معرفی می کند که با ویژگی های قابل توجهی همراه بوده و نظر هر فرد را به خود جلب می کند.

در سال گذشته شاهد معرفی گلکسی اس 8 بودیم و در سال جاری نیز گلکسی اس 9 و نسخه پلاس آن همچون همیشه معرفی شد. سامسونگ در تلاش است تا بر تعداد محصولات خود بیافزاید و اسمارتفون هایی بزرگ را در بازار به فروش برساند. تاکنون شایعاتی پیرامون نسل بعدی پرچمدار سامسونگ تحت عنوان گلکسی اس 10 منتشر شده که هیچ یک به تایید یا تکذیب سامسونگ نرسیده است.

به تازگی اطلاعاتی درباره ویژگی های امنیتی گلکسی اس 10 منتشر شده که نشان می دهد با گوشی هوشمند قابل توجهی رو به رو هستیم. گفته شده سامسونگ در همکاری با شرکت اسرائیلی مانتیس ویژن روی سنسور تشخیص چهره سه بعدی مشغول کار است و حتی برنامه ریزی شده سنسور اثرانگشت زیر نمایشگری به کار گرفته شود. گلکسی اس 10 با ویژگی های بزرگی همراه است و باید آن را محصولی بزرگ دانست که برنامه ریزی شده ویژگی های قابل توجهی توسط کره ای ها برای آن در نظر گرفته شود.

در مدل فعلی یعنی گلکسی اس 9 سنسور تشخیص چهره سه بعدی به کار گرفته نشده اما در مدل آینده می توان چنین ویژگی قابل توجهی را شاهد بود. تاکنون برخی شایعات درباره سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر پرچمداران آینده سامسونگ منتشر شده که هیچ یک به تایید یا تکذیب کره ای ها نرسیده است. سامسونگ در تلاش است تا نسل بعدی پرچمدار خود را با ویژگی های بهتری همراه ساخته تا بتواند نظر مخاطب را جلب کند.

حذف اسکنر عنبیه چشم

مدل فعلی نتوانسته بسیار قابل توجه باشد زیرا از یک سو طراحی مشابه داشته و در سوی دیگر تنها شاهد ارتقا سخت افزاری محدودی هستیم. انتظار داریم شرکت کره ای سامسونگ برنامه بزرگی برای گلکسی اس 10 داشته باشد. این اسمارتفون نسل بعدی سری گوشی های هوشمند گلکسی اس بوده که هر سال شاهد معرفی نسخه جدید آن در دو مدل هستیم. گلکسی اس 10 یک مدل قابل توجهی خواهد بود که در آینده نزدیک سامسونگ آن را رونمایی خواهد کرد تا بتواند نظر مخاطب خود را جلب کند.

شرکت سامسونگ احتمالا درپی آن است که با جایگذاری اسکنر سه بعدی چهره و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در سری جدید گلکسی اس ۱۰،اسکنر عنبیه را کنار بگذارد.

اسکنر عنبیه یا سیستم شناسایی چهره از سری گلکسی نوت ۷(که عملکرد چندان موفقی هم نداشت)وارد گروه گوشی های سامسونگ شد.این کمپانی کره ای عنوان «اسکن هوشمند»را برای این قابلیت برگزیده است.هرچند قابلیت شناسایی چهره در آیفون ۱۰،می۸ یا فایند اکس نسبت به سامسونگ عملکرد بسیار موفق تری داشته و حال خبرهایی مبنی بر احتمال کنار گذاشتن آن در گلکسی اس ۱۰ به گوش می رسد.

بر این اساس سامسونگ قصد دارد تلاش های خود برای فعالسازی حسگر اثرانگشت در نمایشگر گلکسی نوت ۹ را متوقف کند و این قابلیت را در سری جدید اس به اجرا بگذارد.

ضخامت کاهش یافته

هم چنین مهندسان این کمپانی در پی کاهش ضخامت ماژول اسکنر سه بعدی چهره اختصاصی در گلکسی اس ۱۰ هستند که در صورت پیاده سازی،دوربین سلفی فعلی و اسکنر عنبیه کنار گذاشته خواهندشد.

آنچه این اخبار را قوت می بخشد تقاضای شرکت سامسونگ برای تامین قطعات اس ۱۰ است که در این میان جای اسکنر عنبیه خالیست. بنابراین گزارش،کمپانی سامسونگ نمایشگر گلکسی اس ۱۰ را در دو سایز ۵.۸ و ۶.۳ اینچی سفارش داده است،درنتیجه روند قبلی ساخت سری گلکسی اس در تولید این مدل نیز ادامه خواهد داشت.هرچند ممکن است شاهد تغییراتی مثل کم شدن حاشیه های نمایشگر و یا به کارگیری روش های دیگری برای بالا بردن نسبت صفحه نمایش به بدنه باشیم.

قبل از این یکی از از تحلیلگران موسسه KB Securities به نام “کیم دانگ-وون” که در گزارشی به وجود دوربین سه گانه برای نسل بعدی آیفون اشاره کرده است،مدعی شده شرکت سامسونگ نیز احتمالا قصد دارد گلکسی اس ۱۰ را با همین مشخصه به بازار عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا