دسته‌بندی نشده

ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز در کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود و در چند سال گذشته رشد و پیشرفت بالایی در زمینه‌ی جذب توریست داشته است.

جاذبه‌های گردشگری متعددی در کیش جای گرفته است که جذابیت سفر این جزیره را دو چندان کرده است. یکی از دلایل افزایش محبوبیت این جزیره در بین گردشگران ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز در کیش است که آن را به قطب گردشگری ورزشی تبدیل کرده است. در هیچ‌جای ایران مثل کیش امکانات تفریحی آبی وجود ندارد و فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم ورزش‌های آبی جذاب و لذت‌بخش کیش را معرفی کنیم.


فلای بورد

فلای بورد

فلای بورد یکی از ورزش‌های جذاب و دیدنی است که نیاز به عکس‌العمل سریع دارد تا بتوانید تعادل خود را در حین پرواز بروی سطح آب بدست بیاورید و مانند یک انسان پرنده ساعت‌ها با تخته فلای بورد خود لذت ببرید. اگر از فوبیای ارتفاع دارید این ورزش هیجان‌انگیز را انتخاب نکیند. پمپاژ فشار آب امکان مانور دادن به ورزشکار را می‌دهد و تجربه بی‌نظیر را سپری خواهد کرد. فلای بورد در جشنواره‌ تابستانی کیش با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه شده است و هزینه‌ی استفاده از آن 150 هزار تومان می‌باشد. شایان ذکر است که برای افراد مبتدی حدود 30 دقیقه آموزش در نظر گرفته شده است و سپس می‌توانید در سانس‌های 30 دقیقه‌ای از فلای‌بورد لذت ببرید.


پاراسل

پاراسل

بدون شک یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیز ترین ورزش‌های آبی در کیش پاراسل می‌باشد و سوار شدن در آن شگفتی زیادی را برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند. در پاراسل شما به یک قایق پرسرعت وصل می‌شوید و با سرعت حرکت می‌کنید تا چتر ارتفاع 500 متری از سطح دریا بگیرد. شما هنگام انجام این ورزش می‌توانید به همراه دوستان یا خانواده‌یتان سوار چتر پاراسل شوید و به آسمان اوج بگیرید. مدت زمان استفاده از پاراسل حدود 1 ساعت در بالاترن ارتفاع درخواستی حدود 6 دقیقه می‌باشد. در کیش کلوپ‌های ورزشی مختلفی برای انجام پاراسل در نظر گرفته شده است تا شما اوج هیجان و حس آرامش در آسمان کیش را تجربه کنید.


شاتل

شاتل

اگر علاقه‌مند به انجام ورزش‌های دسته‌جمعی هستید شاتل کیش را از دست ندهید. شما در این ورزش بروی یک تیوب سوار می‌شود و با قایق تندرو با سرعت بالا بروی سطح آب کشیده می‌شود. به‌دلیل سرعت بالای قایق، شاتل بروی آب تکان‌های زیادی می‌خورد و هیجان وصف‌نشدنی را تجربه خواهید کرد. افرادی که معمولاً دارای ماهیچه‌های قوی هستند از شاتل لذت بیش‌تری می‌برند زیرا در هنگام دورزدن قایق‌های تندرو امکان افتادن در آب وجود دارد. به‌طور کلی ورزش‌های آبی همانند شاتل تقاضا برای بلیط کیش و سفر به این جزیره را افزایش داده است.


کیبل اسکی

کیبل اسکی

کیبل اسکی در دنیا طرفداران زیادی دارد و تعداد کمی از کشورها در دنیا امکانات کیبل اسکی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. خوشبختانه امکانات زیادی برای کیبل اسکی برای گردشگران فراهم شده است و بزرگ‌ترین کیبل اسکی دنیا در این جزیره‌ قرار گرفته است. بسیاری از علاقه‌مند به این ورزش از سرتاسر دنیا به کیش سفر می‌کنند و هیجان وصف‌نشدنی را تجربه می‌کنند. این ورزش بسیار ساده و هیجان‌انگیز است و همه‌ی سنین می‌توانند از آن استفاده کنند. کیبل اسکی با طولی برابر 860 متر و عرض 160 متر با 5 برجی که در آن نصب شده است طرفداران زیادی پیدا کرده است. سایت اسکی کیبل در یک مکان زیبا در کیش قرار گرفته است و ورزش‌کار علاوه بر انجام حرکات هیجان‌انگیز می‌تواند از طبیعت بکر کیش نیز لذت ببرد.


اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی از جمله جدید‌ترین ورزش‌های آبی در کیش محسوب می‌شود که به‌تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ورزش برای افراد بالای 12 سال می‌باشد و آموزش‌های اولیه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید به‌راحتی از این وسیله بدن نیاز به تجحهیزات غواصی استفاده کنید و هیجان‌وصف‌نشدنی را تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های اسکوتر دریایی این است که شما می‌توانید نحوه‌ی زندگی موجودات زیر آب از جمله لاکپشت، سفره‌ماهی و… را از نزدیک مشاهده کنید که همین موضوع جذابیت انجام آن را و چندان کرده است. اسوتر زیردریایی شبیه موتور برقی است و یک کپسول اکسیژن به آن متصل است. کلوپ‌های ورزشی مختلفی همانند مدرسه‌ی غواصی این وسیله را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند و به‌طور معمول هزینه‌ی استفاده از آن 120 هزار تومان برای یک ساعت است.


کایت‌بوردینگ

کایت‌بوردینگ

کایت‌بوردینگ نیاز به آمادگی‌جسمانی دارد و بهتر است قبل از امتحان کردن آن فعالیت‌های مشابه را تجربه کرده‌ باشید. کایت‌بوردینگ ترکیبی از اسکی روی آب و پاراگلایدینگ می‌باشد و مسابقات مختلفی بر همین اساس در کیش برگذار می‌شود. بسیاری از افراد بر این باور هستند که کایت‌بوردینگ نیاز به حمایت بیش‌تری از سوی مسئولان کیش دارد. این رشته ورزشی شامل تخته اسکیت خاص و یک کایت است که با ورزش باد به پرواز درمی‌آید و ورزش‌کاران کایت‌بوردینگ بتوانند در سطح آب حرکات نمایشی و پرش بر روی امواج را انجام می‌دهند.


غواصی

غواصی

از جمله تجربیات منحصر‌به‌فرد و لذت‌بخش در کیش غواصی می‌باشد که امکان تماشای شگفتی‌های زیر آب را برای شما فراهم می‌شود. قبل از انجام غواصی برای شما آموزش‌های لازم در نظر گرفته شده است و پس از گذراندن این آموزش‌ها می‌توانید راهی اعماق دریا شوید و دنیای زر آب لذت ببرید. جزیره‌ی کیش از نظر محیط زیست طبیعی، یکی از بکرترین مناطق خلیج فارس است و ریف‌های مرجانی شرق جزیره کیش را مکانی بی‌نظیر برای غواصی تبدیل کرده است. به‌طور کلی ورزش‌های آبی در این جزیره قیمت تورهای کیش را کمی با افزایش داده است، اما سالانه جزیره‌ی کیش پذیرای هزاران نفر از علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی را مجذوب خود می‌کند از این ورزش‌های مهیج آبی لذت می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا