دسته‌بندی نشده

همه آنچه که باید در مورد کاخ لیندرهوف آلمان بدانید

کاخ لیندرهوف کجاست ؟

کاخ لیندرهوف دارای باغی زیبا می‌باشد که توسط کارل فن افنر به صورت باغ انگلیسی با عناصر معماری باروک و رنسانس ایتالیایی ساخته شده‌است.
کاخ لیندرهوف شامل تالار آینه، اتاق ملاقات، اتاق خواب، اتاق غذاخوری و تالارهای شرقی و غربی می‌شود.
این کاخ که به دستور لودویگ دوم پادشاه بایرن ساخته شده در سال ۱۸۸۶ میلادی تأسیس شده‌ است.

کاخ معروف لیندرهوف

طراحی کاخ لیندرهوف

پادشاه لودویک دوم در زندگی شخصی خود بسیار تحت تاثیر لوئی چهاردهم معروف به پادشاه خورشید قرار گرفته بود و او را بسیار تحسین می کرد ، این پادشاه فرانسوی به نوعی قهرمان او محسوب می‌شد .

در نگاه اول از این کاخ متوجه خواهید شد در بسیاری از نقاط طراحی آن ، الهام گرفته شده از طراحی کاخ هایی مانند ورسای فرانسه می باشد و در آن از طراحی روکوکو استفاده شده است و با اینکه از لحاظ فضا و متراژ سازه از ورسای کوچکتر می باشد تحت تأثیر نمای داخلی آن قرار گرفته است .

در بازدید از داخل این کاخ شما در اکثر اتاق ها و سالن ها با نماد خورشید مواجه خواهید شد که در مفهوم فرانسوی به معنی پادشاهی مطلق یا همان سلطنت خودکامه و قدرت نامحدود پادشاه اشاره دارد که مورد تأیید لودویگ بوده است .

نمای بیرونی کاخ لیندرهوف

اتاق‌خواب کاخ لیندرهوف به تقلید از کاخ ورسای، بزرگ‌ترین اتاق ساختمان به حساب می‌آید در گذشته اتاق‌خواب در زندگی تشریفاتی یک حاکم مطلق، نقش مهمی داشته است و در باطن طراحی این ساختمان دنیایی از سبک نئو روکوکو قرار دارد و دکور پر جزئیات و مجلل آن، صرفاً به تقلید از معماری فرانسوی محدود نمی‌شود .

پادشاه لودویک دوم برای ساخت چنین اتاق های با شکوهی هزینه های بسیاری را انجام داده است که خود از این لحاظ از هر چیزی که الهام‌بخش آن‌ها بوده نیز پیشی گرفته است . در کاخ لیندرهوف در واقع از بین اتاق ها فقط می توان از چهار اتاق این کاخ استفاده کرد و در مجموع و در مقایسه با کاخ‌های دیگر، فضای لیندرهوف خصوصی‌تر است .

کاخ لیندرهوف کجاست؟

اتاق خواب کاخ لیندرهوف

در کاخ لیندرهوف تالاری وجود دارد که با نام تالار آینه شناخته می شود ، پادشاه لودویک دوم از تالار آینه به عنوان سالن نشیمن استفاده می‌کرده است و گاهی تمام شب را در آن به کتاب خواندن می‌گذرانده . از دلایلی که در این تالار از آینه استفاده شده است می توان به منعکس شدن نور شمع ها در شب اشاره کرد که پادشاه برای مطالعه در شب راحت تر باشد .

از دیگر اتاق های کاخ لیندرهوف می توان به اتاق استماع (Audience Chamber) یا همان اتاق ملاقات اشاره کرد . این اتاق بر خلاف نامش هیچوقت برای مشاوره و مشورت استفاده نشد زیرا نه فضای کافی برای این کار داشت نه پادشاه لودویک دوم با توجه به خلقیاتش علاقه ای به این کار داشت ، او بیشتر از این اتاق برای فکر کردن راجع به پروژه‌های ساختمان‌های جدید استفاده می‌کرد .

اتاق آینه

در قسمت دیگری از این کاخ اتاقی وجود دارد که در آن سازی قرار گرفته است که ترکیبی از پیانو و ارگ است و به اتاق موسیقی معروف است و از اتاق های دیگر این کاخ می توان به اتاق های فرش غربی و شرقی (Eastern and Western Tapestry Chambers) اشاره کرد ، پرده‌ها و روکش وسایل آن، ساخت کارخانه‌ی گوبلن هستند و تصاویر روی دیوارها بر روی پارچه‌های ضخیم و به تقلید از فرش‌های واقعی نقاشی شده‌اند و ساخت کشور فرانسه می باشد .

تصاویر کاخ لیندرهوف

سالن هایی که برای قسمت غذا خوری طراحی شده اند از رنگ های آبی و صورتی استفاده شده است و در آن میز معروف غذا خوری پادشاه قرار گرفته است که بسیار مشهور می باشد . خدمتکاران می‌بایست میز را حداقل برای 4 نفر می‌چیدند؛ زیرا گفته می‌شود که لودویگ دوم نیز مانند لویی پانزدهم، ماری آنتوانت و مادام پمپادور، در حین غذا خوردن با شخصیت‌های خیالی صحبت می‌کردند و در قسمتی از کاخ پرتره‌های این افراد و صحنه‌هایی از زندگی آن‌ها به تصویر کشیده شده است .

منبع : پایگاه خبری بام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا