دسته‌بندی نشده

کاخ گرند پالاس تایلند : آدرس، تاریخچه، بخش‌ها + عکس

گرند پالاس، کاخ سلطنتی قدیمی بانکوک

شهر بانکوک پایتخت تایلند، مرکز اقتصادی و سیاسی این کشور است. زندگی پر جنب‌وجوش شبانه، غذاهای خیابانی ارزان، خیابان‌های شلوغ و پر جمعیت و طبیعت بانکوک از دلایلی است که سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر از این کشور زیبا دیدن می‌کنند. بانکوک به شهر فرشتگان نیز معروف است.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید خوب است به این نکته توجه داشته باشید که بهترین فصل سفر به تایلند از ماه نوامبر تا فوریه است زیرا بارش باران در این فصل بسیار کم است و آب‌ و هوای مطبوعی دارد. بانکوک لقب چهارمین شهر تاریخی کشور تایلند را به خود اختصاص داده است. این شهر علاوه بر اهمیت تاریخی، از لحاظ گردشگری و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است. بانکوک به علت موقعیت خاص خود از نظر پادشاهان وقت بسیار موردتوجه و مهم بود.

این کشور دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی است که مسافران از مکان‌های جذاب و دیدنی آن دیدن می‌کنند. گرند پالاس، کاخ سلطنتی قدیمی بانکوک نیز یکی از جاذبه‌های دیدنی و فوق‌العاده این کشور است.

کاخ گرند پالاس

کاخ گرند پالاس بانکوک

کاخ گرند پالاس در قسمت قدیمی و کهن شهر بانکوک قرار گرفته است و به عنوان نماد اختصاصی شهر محسوب می‌شود. این کاخ در سال ۱۷۸۲ ساخته شده است و به مدت ۱۵۰ سال قصر تایکینگ بوده است. امروزه بانکوک با گذشت بیش از ۲ قرن به کلان‌شهر بزرگی تبدیل شده است. در این شهر معابد مهمی وجود دارد و جالب است بدانید که هنوز در بانکوک رسوم و آداب سنتی و قدیمی پایدار است.

یکی از معروف‌ترین معابد و کاخ‌ها، گرند پالاس در این شهر است که این معبد مقدس‌ترین نماد مذهب بودایی در تایلند به شمار می‌آید.

تاریخچه کاخ گرند پالاس

کاخ گرند پالاس در کنار رودخانه چائو پرایا قرار گرفته است و همواره مسافران تایلند از این مکان دیدنی بازدید می‌کنند. این مکان از سال ۱۷۸۲ محل اقامت رسمی شاه بوده است. مراسم سلطنتی و جلسات در این مکان برگزار می‌شود و جزو جاذبه‌های گردشگری بانکوک به حساب می‌آید. بنای کاخ به دستور شاه رامای اول بنیان‌گذار سلسله چاکری آغاز شد و در طول سال‌های حکومت وی ساختمان‌های متعددی به قصر اضافه شده است.

در مورد کاخ گرند پالاس

از سال ۱۹۲۵ به بعد شاه و خاندان سلطنتی دیگر در کاخ سکونت ندارند. جالب است بدانید در این مجموعه معبدی قدیمی وجود دارد که در قرن ۱۴ میلادی و قبل از ساخته‌شدن گرند پالاس در این ناحیه بوده است.
مجسمه بودایی که در این کاخ وجود دارد یکی از قدیمی‌ترین و مقدس‌ترین مجسمه‌های بودا در تایلند است که از قرن هجدهم برای حفاظت از کاخ سلطنتی گرند پالاس به‌دور آن یک دیوار بلند سفید کشیده شده است و از آن پس جایگاه مهمی برای حکومت دارد. در سال‌های بعد قسمتی از کاخ گرند پالاس توسط پادشاه راما نهم به عنوان موزه در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گرفت.

معماری کاخ گرند پالاس

نمای خیره‌کننده و معماری بی‌نظیر کاخ گرند پالاس بسیار باشکوه و باظرافت است. این کاخ زیبا به شکل مستطیل به چهار دیوار بیرونی در ساحل رودخانه chao Phraya در قلب جزیره rattanakosin و منطقه phra Nakhon امروزی قرار گرفته است. به دلیل توسعه کاخ گرند پالاس در طول ۲۰۰ سال به دست شاهان مختلف دارای سبک نامتقارنی است. این مکان از چندین ساختمان، تالار، عمارت‌های کلاه فرنگی، باغ و حیاط تشکیل شده است که شامل چندین مجسمه جالب و تاریخی بودایی و بسیار تماشایی است.

قسمت‌های مختلف کاخ

کاخ گرند پالاس شامل قسمت‌های مختلفی از جمله، معبد بودایی زمردین، حیاط بیرونی با ساختمان‌های دولتی، حیاط میانی با ساختمان‌های phra maha، phra maha monthien، prasat و chakri maha prasat؛ حیاط داخلی و بخش‌هایی از باغ است. درهای قسمتی از باغ‌های کاخ نیز به‌عنوان موزه به روی عموم باز است. معبد زمرد معروف به معبد بودا در واقع یک نمازخانه سلطنتی است که در میان دیوارهای کاخ قرار گرفته است و قدمت آن به وات ماهات می‌رسد.

بزرگترین فضای مجموعه گرند پالاس، فضای میانی کاخ است که در بخش مرکزی کاخ قرار دارد و مهم‌ترین ساختمان‌های مسکونی و دولتی مجموعه در این قسمت است. فضای درونی کاخ نیز در جنوبی‌ترین قسمت مجموعه قرار گرفته که مخصوص پادشاه و حرم‌سرا بوده است.

تصویر گرند پالاس

نحوه دسترسی به گرند پالاس

برای رفتن به کاخ گرند پالاس شگفت‌انگیز باید از تاکسی استفاده کنید؛ زیرا هیچ‌کدام از خطوط MRT یا BTS به این کاخ نزدیک نیست. راه طولانی و ارزان دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از اسکای ترن BTS به ایستگاه سافان بروید و از آنجا با شاتل دریایی به ایستگاه N9 نزدیک گرند پالاس بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا