دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر در تایلند و دیدنی های طبیعی آن

راهنمای سفر به تایلند

تایلند کشوری زیبا و دیدنی در جنوب شرقِ آسیا، با آن سواحل بکر و زیبا، کوه‌های ستبر و باشکوه، فرهنگ شاد و باطراوت و غذاهای رنگارنگ و خوشمزه‌اش، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیاست. تایلند، هر ساله میزبان بیش از 15 میلیون گردشگر از سرتاسر دنیاست و همین امر سبب شده است که مسئولان این کشور تمهیدات بسیاری را برای تقویت بخش گردشگری خود بیندیشند. کشورِ تایلند به داشتنِ سواحل کریستالی و زلال، جنگل‌های بهشتی و انبوه و شهرهای توریستی شاد و هیجان‌انگیزش مشهور است. تفریحات شبانه، اماکن تفریحی متعدد، فرهنگ غنی و جالب توجه و مراکز خرید لوکس و مدرن، از دیگر مزایای سفر به تایلند محسوب می‌شود.

تور تایلند در میان ایرانی‌ها هم طرفداران زیادی دارد و هر ساله مسافران زیادی از طریق انواع تورها، مانند تور ارزان تایلند یا تور لحظه آخری تایلند، با پرداخت هزینه‌ای نسبتا پایین، از زیبایی‌های این کشور بهره‌مند می‌شوند. مهم‌ترین شهرهای توریستی تایلند عبارت‌اند از بانکوک، پاتایا و پوکت، که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ اما یک تور تایلند چقدر هزینه دارد؟ هزینه‌های پیش از سفر و اقامت در تایلند چقدر است؟ با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا در رابطه هزینه های سفر در تایلند بیشتر بدانید.

هزینه ویزا برای سفر به تایلند

یکی از اولین هزینه‌هایی که باید برای سفر به تایلند در نظر بگیرید، هزینه‌ های گذرنامه و ویزا برای سفر به بانکوک است. اگر گذرنامه ندارید، چیزی حدود 115 هزار تومان صرف دریافت گذرنامه خواهد شد.ویزای تایلند هم حداقل سه روز کاری زمان می‌خواهد و هزینۀ آن، بسته به نوع ویزا، در ادامه آمده است. سفارت تایلند در تهران در بهارستان، روبه‌روی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال، پلاک ۳ قرار دارد و شماره تلفن آن ۷۷۵۳۱۴۳۳-۲۱ است و برای تحویل مدارک می‌توانید روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه ، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰اقدام کنید. برای پیگیری امور مرتبط با دریافت ویزای تایلند هم باید از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶ به این سفارت مراجعه کنید. هزینه‌های ویزاهای مختلف تایلند به قرار زیر هستند:

  • ویزای ترانزیت تایلند: ۲۵ یورو
  • ویزای توریستی یکبار ورود تایلند: ۳۵ یورو
  • ویزای توریستی دوبار ورود تایلند: ۷۰ یورو

به جز این‌ها، باید هزینۀ عوارض خروج از کشور را نیز محاسبه کنید. این هزینه برای هر نفر در بار اول 220 هزار تومن، برای بار دوم 330 هزار تومان و برای بار سوم به بعد 440 هزار تومان خواهد بود. تهیه بلیط هواپیما هم یکی دیگر از هزینه‌های اولیه برای سفر به تایلند است. البته اگر شما یک تور تایلند خریداری کرده باشید، مخصوصا تور لحظه آخری تایلند یا تور ارزان تایلند، قیمت بلیط هواپیما تایلند برایتان کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد شد. از تهران به بانکوک پرواز مستقیم وجود دارد و از این بابت مشکلی نیست؛ اما هزینه بلیط تایلند در طول سال متغیر است؛ پس باید دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، در طول دوران پیک سفر، به تایلند نروید.

ساحل

واحد پول تایلند

پیش از بیان هزینه های سفر به بانکوک، بهتر است یک آشنایی اولیه با واحد پول رایج تایلند داشته باشید. پول رایج تایلندی‌ها بات (THB) است. حدودا هر 3 هزار بات برابر با یک دلار امریکا است؛ اما این قیمت‌ها همیشه در نوسان هستند. اسکناس‌هایی که بیشتر از همه بین مردمان تایلند دست‌به‌دست می‌شوند عبارت‌اند از ۲۰ باتی (به رنگ سبز)، ۵۰ باتی (به رنگ آبی)، ۱۰۰ باتی (به رنگ قرمز)، ۵۰۰ باتی (به رنگ ارغوانی) و ۱۰۰۰ باتی (به رنگ قهوه ای). سکه‌های رایج این کشور هم بیشتر سکه‌های2، 5 و 10 باتی هستند. سکه‌های 50 و 25 ستنگی هم در این کشور رایج هستند (هر بات = 100 ستنگ). در سفر به تایلند بهتر است ارز ایرانی با خود نبرید. بهترین گزینه حمل، ترکیبی از بات و دلار است. در تایلند می‌توانید به‌راحتی دلار را به بات چنج کنید.

بهترین فصل برای سفر به تایلند

ارزان ترین فصل برای سفر به تایلند، فصل‌های بارانی است؛ یعنی از ابتدای ماه می تا اواسط ماه اکتبر. البته این را هم فراموش نکنید که در طول این ماه‌ها، اکثرا هوا بارانی است و رطوبت هوا به 90% هم می‌رسد که ممکن است خیلی‌ها نتوانند تحملش کنند. به همین خاطر هم هست که در طول این دوره، تایلند خلوت می‌شود و هتل‌ها، رستوران‌ها، جاذبه های گردشگری تایلند، اماکن تفریحی تایلند و … ارزان‌تر از هر وقتِ دیگر سال به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. البته مقاصد توریستی متفاوتِ تایلند ممکن است فصل‌های ارزانیِ متفاوتی داشته باشند.

ارزان ترین ماه برای زمان سفر به تایلند

در تایلند فصول بارانی ارزان ترین زمان سفر به تایلند محسوب می شوند، از ماه می تا اکتبر تایلند فصل بارانی را طی می کند. این طول این مدت معمولا تایلند بعد از ظهر ها با باران های سنگینی سپری می شوند و رطوبت هوا تقریبا به 90 درصد می رسد که این موضوع تقریبا برای بیشتر مسافران غیر قابل تحمل است. از این رو، به دلیل فرار بیشتر توریستان در دوره از سال، تایلند تقریبا خالی از توریست است و در این زمان ( از می تا اکتبر ) می توانید ارزا ترین سفر را به تایلند داشته باشید.

البته مقاصد توریستی متفاوت تایلند ممکن است فصول ارزان متفاوتی داشته باشند، برای مثال سفر به جزیره سامویی تایلند در ماه های اکتبر، ناومبر و دسمبر ارزان ترین زمان سفر هستند درحالیکه اگر می خواهید ارزان از پوکت تایلند بازدید کنید و سفری ارزان به پوکت داشته باشید باید در اواخر تابستان به این جزیره زیبا سفر کنید.

تایلند

هزینه خورد و خوراک در تایلند

اگر تصمیم دارید در هزینه‌های سفر تایلند صرفه‌جویی کنید پیشنهاد می‌کنم مواد اولیه غذاها را تهیه کنید و خودتان غذا تهیه کنید. مثلاً سیب‌زمینی هر کیلو 6000 تومان، پیاز هر کیلو 4500 تومان و گوجه‌فرنگی هر کیلو 7000 تومان است. بسته‌های تخم‌مرغ 12 عددی حدود 7000 تومان، شیر یک لیتری 6800 تومان، برنج (هندی) هر کیلو 5300 تومان، بطری آب 5/1 لیتری 2000 تومان و هر عدد نان حدود 7000 تومان است .

ولی اگر تمایل دارید تا غذای خود را در رستوران‌ها میل بفرمایید قیمت هر پرس غذا در رستوران از 7000 تومان تا 500.000 تومان است و واضح است که قیمت‌ها نسبت مستقیمی با نوع غذا و کلاس رستورانی که انتخاب می‌کنید خواهد داشت. غذاهای خیابانی در تایلند قیمتی ارزان‌تر دارند و فست فودها هم قیمتی متعادل ‌تر از غذاهای رستورانی دارند. در شعبه‌های مک ‌دونالد هزینه یک وعده‌ غذا از 20.000 تا 38.000 تومان است.

هزینه‌های حمل ‌و نقل در سفر به تایلند

برای سفر به تایلند اگر در تور ثبت‌نام کنید حدود 1.600.000 تا 3.000.000 در حالت عادی و در تورهای ویژه و لوکس با مدت اقامت بیشتر تا 9000000 تومان هزینه خواهد داشت. ولی اگر تصمیم داشته باشید بدون تور و شخصی به سفر بروید می‌توانید به‌صورت هوایی بروید و از فرودگاه امام خمینی به بانکوک برسید. قیمت بلیت تهران – بانکوک حدود 1.800.000 تومان به بالا است. اگر مقصد شما در تایلند بانکوک نباشد و یا پس از گردش در بانکوک بخواهید به شهرهای دیگر بروید می‌توانید از قطار استفاده کنید. برای رفت‌وآمد بین شهرهای تایلند می‌توانید از قطار استفاده کنید زیرا هم راحت‌تر و هم به‌صرفه‌تر از تاکسی است.

قیمت بلیت قطارهای بین‌شهری تایلند حدود 5000 تومان است. اگر اتوبوس را برای رفتن به شهرهای دیگر تایلند انتخاب می‌کنید بدانید که قیمت آن از 14000 هست تا بیشتر. ممکن است به‌صورت خانوادگی به سفر بروید و تصمیم بگیرید که یک ون را در اختیار بگیرد و در تایلند گردش کنید. باید بدانید که کرایه هر نفر برای مسافرت بین‌شهری در تایلند با ون حدود 2000 تومان می‌شود و این مبلغ برای تاکسی‌ها حدود 250.000 تا 450000 تومان است.

نکته مهم: هزینه‌های حمل‌ ونقل معمولاً کرایه برگشت از سایر شهرها به شهر بانکوک کمی بیشتر از کرایه رفت است.

بازار

هزینه تفریحات؛ قیمت بازدید از بهترین جاذبه‌های تایلند

اماکن تفریحی زیادی مانند باغ‌ها، آکواریومها، پارکها و موزه‌ها در شهرهای مختلف تایلند وجود دارند که برای رفتن به آن‌ها ورودیِ بپردازید. قیمت ورودی‌ها بسیار متنوع است و رنج معینی نمی‌توان تعیین کرد ولی به‌طورکلی بیشتر اماکن تفریحی قیمت بلیت شان از 13.000 تومان شروع و تا 100.000 تومان می‌شود. برخی اماکن خاص مانند دهکده فیل پاتایا و بانجی جامپینگ و چند مکان دیگر هستند که تا 600.000 هزینه می‌برند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های گردش و تفریح پیشنهاد می‌کنیم از تورهای گردشی استفاده کنید.

هزینه اقامت در تایلند

برای اقامت در تایلند ارزان‌ترین راه هاستل ها و مهمان‌خانه‌ها است. در هر شهر تعداد زیادی هاستل وجود دارد که هزینه اقامت در آن‌ها برای هر شب از 25000 تومان شروع می‌شود. گزینه دوم برای اقامت اجاره کردن خانه است که این مورد بستگی زیادی به محل قرار گرفتن منزل و آپارتمان دارد ولی از حدود 70.000 تومان شروع می‌شود. هتل‌های متنوعی هم در تایلند وجود دارند برای هتل‌های یک ستاره حدود 78.000 تا 170.000، برای هتل‌های دوستاره حدود 26.000 تا 210.000، هتل‌های سه ستاره 90.000 تا 520.0، هتل‌های چهار ستاره از 120.000 تا 850.000 و هتل‌های پنج ستاره شبی 450.000 به بالا هزینه باید در نظر بگیرید.

هزینه تلفن و مکالمات در تایلند

سه اپراتور بزرگ مخابرات تایلند AIS ، DTAC و True Move هستند که قیمت آن‌ها نزدیک به هم است و تفاوت چندانی ندارند. نسبت به هزینه سرویس‌های تلفن همراه ایران کمی گران‌تر هستند. اگر در طول سفر مکالمه زیادی خواهید داشت بهتر است از سیم‌کارت‌های تایلند استفاده کنید. ولی اگر استفاده کمی از تلفن دارید از سیم‌کارت‌های ایرانی خودتان استفاده کنید به‌صرفه‌تر است، قبل از سفر از هزینه رومینگ اپراتور خودتان اطلاع پیدا کنید.

TAILAND

جاذبه های گردشگری تایلند

کاخ بزرگ تایلند

کاخ بزرگ تایلند، این کاخ بزرگ و محسور کننده در شمالی ترین شهر تایلند در چیانگ مای واقه شده وبه عنوان یک مرکز تجاری مهم شناخته شده است، این شهر تاریخی و دیدنی جذابیت های زیادی برای تماشا دارد و اغلب یکی از اولین انتخاب های توریستان برای بازدید از کشور تایلند است.

روستای پای تایلند

در سفر خود با تور تایلند حتما به روستای کوپک اما جالب پای بروید. پای روستای آرام شمال تایلند امروزه به یکی از مقاصد گردشگری توریستان تایلند تبدیل شده، این روستا مکان مناسبی برای گشت و گذار در مناطق آرام و طبیعتی بکر است. به این روستا سفر کنید تا تایلند را به نوعی دیگر حس کنید.

جزایر رویایی سیمیلان تایلند

جزایر سیمیلان که به بهشتی برای غواصی و شیرجه و شنا معروف شده در کناره دریای آندامان در جنوب تایلند واقع شده. جزایر سیمیلان تایلند از یازده جزیره کوچک تشکیل شده وبا گشت و گذار در این جزیره رویایی با بی نظیر ترین مناطق جهان برای غواصی، شنا و شیرجه رو به رو خواهید شد. آبی آرام آبی و زلال در کنار سفید ترین شن ها و تماشای موجودات آبزی زیبا و رنگین.

جزیره

جزیره ریلای تایلند

در شبه جزیره کوچک ریلای که از 4 ساحل تشکیل شده، از صخره های عجیب و اما دیدنی تنها لذت خواهید برد، تور تایلند سفریست با تفریحات متنوع برای انواع سلیقه ها و در جزیره بکر و زیبای ریلای که در اطراف یک صخره بزرگ آهکی است اصلا جای نگرانی نیست پرا که تمام امکانات رفاهی و خدمات آسایشی در این جزیره زیبا برای اقامتی لذت بخش فراهم شده است. حمام آفتاب بگیرید، در ساحل زیبا و امن آن شنا کنید و در منطقه ای رومتنتیک پیاده روی کنید.

پارک ملی خاو یای تایلند

در سفر به تایلند حتما از زیباترین و بزرگ ترین پارک های ملی خاوای یازدید کنید، با بازدید ازاین پارک زیبا می توانید گونه های مختلف جانوری را تماشا کنید و از دیدن آبشار های متعدد بسیار زیبایا خاطراتی فراموش نشدنی را بسازید، واقعا پارک خاویای تایلند جایی نیست که بتوان راحتی از ندیدنش گذست. یکی از معروف ترن آبشار های این پارک معرکه Heaw narok است که سالانه چشمان بیشماری از توریستان را به خود جلب کرده.

بازار شبانه چیانگ مای تایلند

چیانگ مای یک شهربزرگ و تاریخی تایلند است ، پس می توان دریافت که این شهر توریستی زیبا یکی از مکان های دیدنی محبوب گردشگران تایلند است. در شهر چیامگ مای که اطراف آن را کوه های شمال تایلند احاطه کرده می توانید شاهد معماری مدرن و سنتی منحصر ب فرد تایلند باشید. و از همه اینها گذشته، فرصت خریدی ارزان را در مهم ترین مراکز خرید تایلند را از دست ندهید. در بازار چیانگ مای صد‌ها دوره ‌گرد و غرفه‌ی مختلف وجود دارد که تقریبا همه چیز می‌فروشند، مجسمه‌ها، سوغات، شمشیر‌های سامورایی، اجناس عتیقه و هنری، جواهرات، نقره و صد‌ها جنس دیگر. در این بازار لباس بهترین چیزی است که می توانید بخرید چرا که همه نوع جنس از لباس‌های دست بافت از ابریشم تایلندی گرفته تا آخرین طرح‌ها و مد‌های روز در اینجا یافت می‌شود .

جاذبه غواصی تایلند در کو تائو

کو تائو تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد در جهان برای یادگیری غواصی است و سالانه حدود 7000 غواص جدید در کو تائو در گواهینامه غواصی می‌گیرند. هنگام غواصی در آب های رویایی کوه تائو تایلند می توانید گونه‌های مختلف دریایی مانند لاک پشت ها، مرجان‌ها ، ماهی‌های کوچک رنگا رنگ و کوترماهیان را ببینید، دیدین این همه زیبایی یک جا واقعا چشم گیر است.

کاخ

5 راه برای کاهش هزینه های سفر در تایلند

نکته طلایی سفر به تایلند با کمترین هزینه، سفر با تور تایلند است، اگر با تور تایلند به این کشور رویایی سفر کنید متحمل هزینه های کمتری خواهید شد و صرفه جویی درهزینه ها برای شما راحت تر خواهد بود، در ادامه با 5 راه کم کرد هزینه های سفر به تایلند آشنا می شوید :

1. صرفه جویی در هزینه سفر به تایلند با نوشیدنی های تایلندی

اولین و بهترین راه کم کردن هزینه های سفر به تایلند این است که در این کشو الکل مصرف نکنید. قیمت الکل و مشروبات در تایلند نسبت به قیمت سایر نوشیدنی ها مانند آب میوه، انواع نوشابه و… بسیار گران است، مصرف نکردن الکل به تنهایی هزینه های سفر شما به تایلند را به طور چشم گیری کاهش می دهد. در عوض می توانید از غذا ها و نوشیدنی های دلچسب تایلندی لذت سفر خود به تایلند را کامل کنید.

2.کاهش هزینه های سفر به تایلند با غرفه های غذا خیابانی

راه آسان دوم برای صرفه جویی در هزینه ها صرف غذا در غرفه های خیابانی تایلند است. در رستوران های تایلند مسلما مجبور به پرداخت هزینه های بالا تری خواهید بود، اما پرداخت هزینه بالاتر تضمین کننده کیفیت بالای غذا نیست. به خاطر بسپارید که می توانید همان غذا با کیفیت مناسب را با قیمت پایین تری در غرفه های خیابانی با لذت بیشتری در میان مردم خونگرم تایلندی صرف کنید.

3.استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند

راه سوم مربوط می شود به حمل و نقل شما در تایلند، اگر مسافت طولانی را سپری نمی کنید، از اتوبوس های درجه 2 و قطار های درجه 3 استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که اقامت طولانی در یک منطقه به نفع شما خواهد بود چرا که مجبور به پرداخت هزینه جا به جایی نخواهید بود از این رو، هزینه های سفر به تایلند کاهش داده خواهد شد. بدین منظور، قبل از آنکه راهی ساحل و یا هر جاذبه دیدنی تایلند شوید مطمئن شوید که نوع تفریح و منظره ی مکان مد نظر را دوست دارید.

4.انتخاب محل اقامت مناسب در سفر به تایلند

معمولا بیشترین بودجه سفر به محل اقامت اختصاص دارد و باید اشاره کنیم که در طول سفر به تایلند به راحتی می توانید این هزینه را به حداقل برسانید. اگر به گرما حتی کمی هم عادت دارید، به جای کرایه کردن اتاق های کولر دار، اتاق های پنکه دار کرایه کنید. کرایه اتاق های پنکه دار به اندازه چشم گیری از اتاق هایی با امکانات پیشرفته پایین تر است. شما هم به تایلند سفر نکرده اید که در اتاق بمانید و مسلما بیشتر زمان بیرون از محل اقامتتان سپری خواهد شد، از این رو در رزرو محل اقامتتان واقع بینانه و هوشیارانه عمل کنید.

5. برنامه مناسب سفر مخصوص علایق خودتان

و اما راه پنجم که از همه کار آمد تر است، داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای سفر است. پیش از سفر، از مکان های محبوب تایلند اطلاعات کاملی کسب کنید، بیش از صد ها جاذبه طبیعی و تفریحات گوناگون در تایلند وجود دارد که شما ممکن است دوست داشته باشید بعضی از آنها را حتما ببینید. پس برنامه سفر به شما کمک می کند تا تنها برای آنچه دوست دارید هزینه کنید، لفظ ” هرچه پیش آید خوش آید” ممکن است شما را متحمل هزینه اظا برای آنچه که دوست ندارید کند.

راهنمایی‌های پایانی برای مسافران تور تایلند

امنیت در تایلند از ایران کمتر است و جیب‌بری، دزدی و گروگان‌گیری آمار بالایی در تایلند دارد. پس بهتر است موارد ایمنی را رعایت کنید تا اتفاق ناگواری در سفر برایتان نیافتد. برای خرید بات در ایران می‌توانید به شعب ارزی بانک ملی مراجعه کنید. ولی بهتر است که در ایران دلار تهیه کنید و در صرافی‌های تایلند آن را به بات تبدیل کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

به سفر خارجی میروید: به این نکات مهم توجه کنید!

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

هزینه های سفر به مالدیو و جاذبه های بی نظیر آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا