دسته‌بندی نشده

بهترین زمان سفر به پوکت از دید توریست های حرفه ای

پوکت یکی از شهرهای توریستی تایلند است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این شهر دیدنی که به دلیل جزیره های زمردین و آب و هوای دلنشین مورد پسند مسافران قرار گرفته است، جاذبه های گردشگری بسیاری در تمام فصل های سال دارد. در ادامه به بررسی بهترین زمان سفر به پوکت پرداخته ایم.

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر شرایط آب و هوا

می توان گفت از نظر آب و هوایی، شهر پوکت در بهترین موقعیت قرار گرفته است. دلیل آن هم قرار گرفتن پوکت در کنار سواحل ماسه ای و اقیانوس ها از شمال تا جنوب تایلند است. به همین خاطر در فصل های مختلف، آب و هوای متفاوتی را تجربه خواهید کرد. از دید توریست های حرفه ای، بهترین زمان سفر به پوکت، بین ماه های آبان تا اردیبهشت (نوامبر تا آوریل) می باشد. آب و هوای پوکت در این ماه ها بسیار مناسب و خنک بوده و بادهای موسمی و ساحلی، آرامش را در این منطقه برهم نمی زند. بنابراین اگر در هنگام سفر به پوکت می خواهید از تفریحات دریایی چون شنا، قایق سواری، ماهیگیری و… بهره ببرید، بهتر است این زمان را برای سفر خود انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به پوکت در فصول مختلف سال

همانطور که گفته شد شهر توریستی پوکت به دلیل قرار گرفتن در جنوب تایلند در فصل های مختلف آب و هوایی به شرح زیر دارد:

نوشته های مشابه

1- ماه‌های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت):

بهترین زمان سفر به پوکت در ماه های نوامبر تا آوریل اتفاق می افتد. دلیل آن هم آب و هوای معتدل و دلنشین این شهر است، در واقع دمای هوا در این زمان به 7/26 درجه سانتیگراد می رسد. این فصل به دلیل در امان ماندن از بارش های موسمی بسیار آرام بوده و به همین خاطر گردشگران بسیاری این فصل را برای سفر به پوکت انتخاب می کنند. همچنین ناگفته نماند که در این زمان قیمت هتل های اقامت نیز به بالاترین سطح خود می رسند.

2- ماه‌های می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا 9 آبان):

این فصل از سال به بارش های موسمی و بادهای شدید معروف است. اگر در این زمان قصد سفر به پوکت را دارید، بهتر است از تفریحات کنار دریا و سواحل خودداری کنید. زیرا موج های سهمگین اقیانوس و خیزاب های خطرناک، شما را تهدید خواهد کرد. در صورتی که جزء آن دسته از گردشگرانی هستید که از بارش باران لذت برده و مشکلی با آن ندارید، می توانید این زمان را برای سفر انتخاب کنید. اما از شنا و قایقرانی در دریا جدا خودداری کنید، در این هنگام بهتر است از دیگر جاذبه های تفریحی پوکت بهره ببرید. همچنین از جمله مزیت های سفر به پوکت در این زمان، قیمت ارزان هتل های آن به دلیل حجم کم گردشگران می باشد.

بهترین زمان سفر به پوکت از دید توریست های حرفه ای

بهترین زمان سفر به پوکت از لحاظ فستیوال ها

اگر می خواهید از طریق تور پوکت به این شهر دیدنی سفر کنید، بهتر است در زمان برگزاری جشنواره های جذاب و هیجان انگیز به آنجا روید تا علاوه بر جاذبه های گردشگری، در این جشنواره ها نیز شرکت کنید:

1- روز بودای تایلندی (ماه‌های می یا ژوئن):

یکی از فستیوال های جذاب و مذهبی این شهر، روز بودای تایلندی است که در8 خرداد برگزار می شود. این رویداد آداب و رسوم مخصوص به خود را داشته، در این میان بودایی ها به معابد رفته و علاوه بر درخواست دعا از راهبان، به آنها نیز هدیه می دهند. همچنین تایلندی های پوکت در این مراسم شرکت کرده و با روشن کردن شمع و عود، تبرک شدن با آب هایی که بر روی آنها دعا خوانده شده و به صدا درآوردن زنگ های ناقوسی شکل این مراسم را به پا می دارند. همچنین در طی این فستیوال غذا، لباس و میوه به راهبان تقدیم می شود که یکی دیگر از آداب آن است.

2- فستیوال سونگکران یا جشن آب ‌بازی:

از دیگر جشنواره های مشهور در پوکت، جشن آب بازی است که هر ساله گردشگران زیادی در آن شرکت می کنند. این فستیوال در هنگام جشن سال نو برگزار شده و مردم از نقاط مختلف دنیا کنار هم جمع شده و با تفنگ های آبپاش با هم به رقابت می پردازند. همچنین نام این فستیوال با عنوان بزرگترین جنگ با تفنگ های آبپاش، در کتاب گینس نیز ذکر شده است.

3- فستیوال قایق شناور چائو لو (کولی دریایی):

از دیگر جشنواره های فرهنگی پوکت که در ماه های ژوئن و نوامبر برگزار می شود، کولی دریایی است که در مجاورت ساحل رووی و روستای ساپام برپا می شود. در واقع این فستیوال در کنار آب و در نزدیکی قایق های کوچک و شناور برگزار می شود. بر طبق آداب این فستیوال، مقداری ناخن گرفته شده، چند دسته مو و تعدادی عروسک کوچک در قایق گذاشته و در آب رها می کنند. این مراسم به معنای رهایی از نیروهای منفی و اهریمنی انجام می شود.

4- فستیوال تائو تپکا ساتری تائو سری سانتورن:

این فستیوال را می توان به عنوان اصلی ترین فستیوال های برگزار شده در پوکت دانست. در واقع این جشنواره شامل فعالیت های فرهنگی و ورزشی بسیار مهیج می باشد. در ادامه به توضیح بیشتر درباره برنامه های این فستیوال اشاره می کنیم:

  • برنامه های اجرا شده در این جشنواره شامل مسابقه دوچرخه سواری، مسابقه تاکرا (والیبال با پا)، طناب کشی، مینی ماراتن و مراسم بودایی آپاسامبوت مو می باشد.
  • زمان برگزاری این فستیوال در ماه مارس و به مناسبت بزرگداشت پیروزی در برابر ارتش برمه که توسط دو قهرمان پوکت رهبری شد، می باشد.
  • مناطق برگزاری این فستیوال شامل منطقه تالانگ، شمال پوکت (بنای تاریخی قهرمانان) و منطقه وات پران اینگ سانگ می باشد.
  • از برنامه های مهیج و جذاب این فستیوال می توان به نمایش تاریخی درباره تاریخ پوکت اشاره کرد. این نمایش بر اساس ماجرای دو خواهر به نام های تائو تپ کراساتری و تائو سری سانتورن که 200 سال قبل در مقابل ارتش برمه از پوکت دفاع کرده اند، می باشد. در طی این نمایش بیش از 300 بازیگر وجود داشته و در طول شب به نمایش می پردازند.

بهترین زمان سفر به پوکت از دید توریست های حرفه ای

بهترین جاذبه های گردشگری پوکت

جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری در پوکت وجود دارد که بازدید از آنها نیاز به وقت و هزینه زیادی دارد. در ادامه به معرفی برخی از دیدنی ترین جاذبه های پوکت اشاره می کنیم:

1- ساحل کاتا:

یکی از دیدنی ترین جاذبه های پوکت، ساحل کاتا است که در غرب این شهر واقع شده است. وسعت این جزیره یک و نیم کیلومتر بوده و پذیرای تعداد زیادی گردشگر می باشد. شب های سفید و آب های زلال این ساحل، بسیار خاطره انگیز است. همچنین وجود کافه، رستوران و هتل های متعدد در اطراف این ساحل، امکان تفریح و استراحت را برای گردشگران فراهم کرده است. همچنین در این ساحل می توانید انواع ورزش های آبی چون شنا، موج سواری، قایق سواری، فوتبال و والیبال ساحلی را نیز تجربه کنید. علاوه بر این دیدن طبیعت دل انگیز و هتل های لاکچری در کنار تفریحات آبی، بسیار جذاب خواهد بود.

2- دماغه‌ پرومتپ:

از دیگر جاذبه های اصلی و مهم پوکت، دماغه پرومتپ است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. دماغه پرومتپ واقع در جنوب پوکت و مجاورت ساحل راوای است که مسافران برای بازدید از فانوس دریایی قدیمی و موزه به آنجا می روند. همچنین اگر قصد خرید سوغات و پوشاک دارید می توانید از مراکز خرید واقع در این مکان بهره مند شوید. ناگفته نماند که مهمترین جاذبه گردشگری این منطقه تماشای غروب خورشید از بالاترین نقطه آن است.

3- دهکده‌ راوای:

یکی از روستاهای بسیار زیبا در شهر پوکت که دارای ساحل هایی با شن های سفید و درختان نارگیل است. این دهکده مردمانی عجیب و با آداب و رسوم مخصوص به خود دارد که به کولی های دریا معروف هستند. این دهکده جذاب دارای بندر، جنگل های انبوه و سواحل بسیاری است که گردشگران می توانند آرامش را در این منطقه بیابند. همچنین می توانید از قایقرانی با قایق های چوبی در دریا نیز لذت ببرید.

4- پناهگاه فیل‌ها:

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پوکت، بازدید از پناهگاه فیل ها که به عنوان حیوان ملی این شهر شناخته شده است، می باشد. بنابراین بهترین زمان سفر به پوکت، زمانی است که بتوانید از این جاذبه های مهیج نیز دیدن کنید. در مکان هایی که به عنوان پناهگاه فیل ها از آن یاد می شود می توانید اطلاعاتی درباره فیل ها کسب کنید. همچنین فیل های آسیب دیده تا زمان بهبودی کامل در این مکان ها نگهداری می شوند. در این میان علاوه بر آشنایی با نحوه زندگی فیل ها، می توانید از لذت غذا دادن به آنها نیز بهره مند شوید.

هزینه اقامت در پوکت

همانطور که گفته شد هتل ها و اقامتگاه های بسیاری در پوکت وجود دارد که گردشگران می توانند با توجه به شرایط مالی خود، بهترین نوع آن را انتخاب کنند. در تور پوکت هزینه این هتل ها بسته به نوع پذیرایی، چشم انداز، فاصله آن تا جاذبه های گردشگری، دریا و … محاسبه می شود. اما توجه داشته باشید که هزینه اقامت در پوکت در فصل های داغ گردشگری، با توجه به جمعیت زیاد مسافران به اوج خود می رسد. بنابراین برای برآورد هزینه کمتر در طول سفر باید از هتل هایی با ستاره کمتر استفاده کنید و از سفر به پوکت در فصل های گرم و معتدل سال خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا