دسته‌بندی نشده

هزینه های سفر به کشور افسانه ای کره جنوبی

راهنمای سفر به کشور کره جنوبی

کره جنوبی جزو کشورهای آسیای شرقی است که سالانه مسافران زیادی به این کشور سفر می کنند و اغلب به شهر سئول که پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است می روند. کره جنوبی یک کشور پر هیاهو، زنده و بسیار دیدنی است که شاید در نگاه اول چندان گیرا نباشد اما با گذشت زمان هر چقدر که در آن عمیق تر شوید، بیشتر عاشقش می شوید. تضاد در این کشور بسیار است، تضاد افراد پیر و جوان، تضاد قدیمی و جدید و … . اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کره جنوبی با مجله دلگرم همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی کره جنوبی

کره جنوبی از شمال با کره شمالی، از غرب و از طریق دریای زرد با چین و از جنوب شرقی از طریق تنگه کره با ژاپن همسایه است. کره جنوبی کشور نیمه کوهستانی است که ارتفاعات آن عمدتا در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده است. جلگه ها و جنگل ها در این منطقه وسعت زیادی دارند و آب و هوای گرم و مرطوبی نیز دارد.

زبان هانگول یا کره‌ای که امروزه در خانواده زبان‌های دیرین سیبری دسته بندی می شود. حدود ۳۵٪ از واژگان این زبان را واژگان اصیل کره‌ای تشکیل داده است، در حالی که در حدود ۶۰٪ آن واژگان چینی-کره‌ای (واژگان چینی یا ریشه چینی) به خود اختصاص داده‌. ۵٪ باقی‌مانده، شامل واژه‌های دیگر زبان‌هاست که ۹۰٪ آنها از زبان انگلیسی وارد شده‌ است.

بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشور کره جنوبی دارا هست آب و هوای آن نیمه کوهستانی بوده و تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سردی را نیز دارا هست. فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی هستند.

کره

راههای سفر به کره جنوبی

هواپیما

در زمان خرید بلیط کره جنوبی باید این نکته را بدانید که بیشتر پروازهای بین‌المللی از فرودگاه بین‌المللی اینچون انجام می‌شود که جاده‌ای (80 دقیقه) و با قطار (60 دقیقه) تا سئول فاصله است. مالیات خروج فرودگاه کره در قیمت بلیط گنجانده شده است.

کشتی

برای سفر به شمال آسیا که کره‌ی جنوبی نیز شامل آن می‌شود کشتی‌ها گزینه‌ی مناسبی هستند.

  • مسیر اول: از چین و از طریق کشتی دوازده بندر چینی به اینچئون.
  • مسیر دوم: کشتی‌های شاتل بین بوسان و چهار شهر ژاپن: فوکوئوکا، شیمونسکی، اوزاکا و تسوشیما در حرکتند و خدمات انتقال فوری از بوسان به فوکوئوکا نیز در دسترس است.

قطار

پس از رفتن به ژاپن، بلیط قطار از ژاپن به کره جنوبی راه مناسب و بی‌دردسری است.

فرهنگ و سنت های مردم کره جنوبی

فرهنگ کره جنوبی قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد. اگر این فرهنگ را بشناسید و به آن احترام بگذارید، از سفر خود در کره جنوبی لذت بیشتری خواهید برد. آشنایی با مردمی که فرهنگ و سنت های خود را هنوز زنده نگه داشته اند می تواند از دیگر دلایل سفر به کره جنوبی باشد. در ابتدا می توانید به موزه ملی کره بروید و از ۱۲۰۰۰ قطعه ای که در ۶ نمایشگاه دائمی برای تماشای عموم گذاشته شده اند دیدن کنید. این نمایشگاه ها شامل قرون وسطی، اوایل تاریخ مدرن، خوشنویسی، نقاشی، مجسمه سازی، صنایع دستی و هنرهای آسیایی می شود. شما همچنین می توانید به گشت و گذار در دهکده نزدیک Bukchon Hanok ومحله های دوست داشتنی ساخته شده به سبک خانه های سنتی کره ای یا هانک بپردازید و تجربه ای متفاوت را به دست آورید. در اینجا، شما می توانید از فروشگاه های صنایع دستی دوست داشتنی، گالری های هنری و حتی خانه های سنتی برای تجربه محلی استفاده کنید.

برج

هزینه های اقامت در کره جنوبی

به منظور اقامت در شهرهای این کشور به گزینه های متنوعی روبرو هستید می توانید با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید یکی از هتل ها یا اقامتگاه های این شهر را انتخاب کنید. در کره شما دو گزینه برای انتخاب هتل محل اقامتتان در اختیار دارید و آن ها این است که اتاق شما به سبک کره ای باشد یا غربی! لازم به ذکر است که مهمان خانه ها و هاستل های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که البته امنیت و امکاناتی که در هتل خواهید داشت را نباید از آنها نیز انتظار داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک در کره جنوبی

در ادامه ی راهنمای سفر به کره جنوبی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸۰۰۰ وون را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵۰۰۰ وون پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در کره جنوبی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۶۰۰۰ وون می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۸۸۰ وون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۸۰۰ وون بپردازید.

قصر

هزینه های حمل و نقل در کشور کره جنوبی

اجاره‌ی خودرو

بسیاری از افراد برای کم کردن هزینه‌ها، آسایش و راحتی خود به فکر کرایه خودرو در سفر می‌افتند. کرایه خودرو در کره جنوبی از 65.000 وون (حدود 60 دلار آمریکا) شروع می‌شود که می‌تواند تا 50 درصد تخفیف داشته باشد. هزینه بیمه در حدود 10.000 وون در روز، که این مقدار متناسب با سطح بیمه انتخابی شما قابل تغییر است. بهتر است یک ماشین کره‌ای اجاره کنید، زیرا در صورت تصادف، خسارت برای شما بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. به یاد داشته باشید که باید قبل از سفر برای گرفتن گواهینامه بین‌المللی اقدام کنید و 21 سال تمام باشید.

اتوبوس

اتوبوس‌ها هر 15 دقیقه بین شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک، روستاها، معابد و پارک‌های ملی کره جنوبی در حرکتند که معمولا درجدول زمانبندی منظم اجرا نمی‌شوند و بارها در طول روز تغییر می‌کنند اما همیشه در سمت راست حرکت می‌کنند درنتیجه همیشه در دسترس هستند. صندلی اتوبوس‌ها زیاد راحت نیستند پس اگر قصد سفر طولانی دارید قطار گزینه مناسب‌تری است.

Udeung (اتوبوس‌های اکسپرس) که به جای 4 صندلی در هر ردیف، سه صندلی دارد و 50% گران‌تر هستند. برای سفر یک ساعته با اتوبوس حدود 4000 وون (حدود 4 دلار) باید پرداخت کنید. چون به ندرت زبان انگلیسی بلد هستند نوشتن مسیرها و مقصد روی کاغذ خیلی می‌تواند کمکتان کند. بزرگراه‌ها دارای یک خط اتوبوس ویژه‌اند که به دلیل ترافیک سنگین در آخر هفته فعالیت می‌کنند.

دوچرخه

دولت کره استفاده از دوچرخه را به عنوان یک وسیله نقلیه سبز و سالم ترویج داده و در همین راستا به توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری پرداخته. به همین دلیل انتخاب دوچرخه در سفرهای کوتاه یه گزینه مناسب و کم دردسراست. برای کرایه هر ساعت دوچرخه در حدود 3000 وون باید بپردازید.

مترو

شش شهر کره جنوبی دارای سیستم مترو هستند: سئول، بوسان، داجون، دائگو، گوانگجو و اینچون. مترو یک راه حمل ونقل ارزان و راحت درشهرهای بزرگ است. نام ایستگاه‌ها به دو زبان انگلیسی و کره‌ای نوشته شده. با استفاده از کارت‌های قابل شارژ T-Money می‌توانید همه هزینه‌های اتوبوس، مترو، تاکسی و قطار را پرداخت کنید. هزینه خرید اولیه 3000 وون است که درهر سفر 100 وون تخفیف دارد و می‌توانید از ایستگاه مترو، کیوسک‌های اتوبوس و حتی فروشگاه‌ها خریداری کنید.

تاکسی

تاکسی‌ها تقریبا همه جا هستند و کرایه‌های گرانی ندارند. تاکسی‌های معمولی حدود 2400 وون و تاکسی‌های لوکس حدود 4500 وون هزینه دارند. عوارض هر بزرگراه به کرایه اضافه می‌شود و از آنجایی که تعداد کمی از رانندگان به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بهتر است برنامه ریزی کنید که چطور با راننده ارتباط برقرار کنید

قطار

کره جنوبی دارای یک شبکه قطار عالی و جامع است. قطارها تمیز، راحت و دقیق هستند، اطلاعات هر ایستگاه به دو زبان کره‌ای و انگلیسی نوشته شده. قطار بهترین گزینه برای سفرهای طولانی‌ست. بیشتر قطارها دارای یک کافه قطار است که نه تنها می‌توانید نوشیدنی وغذاهای میان وعده خریداری کنید، بلکه به اینترنت سریع دسترسی داشته باشید. هزینه بلیط کودکان نیم‌بها است.

توریست‌ها می‌توانند یک بلیط KoRail را از دفاتر مسافرتی در خارج از کشور و یا آنلاین خریداری کنند. این خدمات مسافری نامحدود راه آهن (از جمله خدمات KTX) را برای یک روز (66.900 وون)، سه روز (93.100 وون)، پنج روز (139.700 وون) یا هفت روز (168.400 وون) بپردازند. کودکان (چهار تا 12 سال) نیم بها و جوانان (13 تا 25 ساله) با 20% تخفیف. البته مسافت‌ها در کره آنقدر زیاد نیست که نیاز به خرید KoRail باشد مگر اینکه شما بخواهید تمام کره رو بچرخید.

کره جنوبی

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

کاخ گیونگ‌ بوک کره جنوبی

کاخ گیونگ بوک کاخ سلطنتی سلسله چِسون، درشمال سئول قرار گرفته و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده لقب “کاخ شمالی” را به آن بدهند. وقتی وارد محوطه می‌شوید می‌توانید از روی پل‌های سنگی روی دریاچه، به این کاخ زیبا برسید؛ این کاخ مانند یک نگین در وسط دریاچه می‌درخشد. وقتی محو زیبایی و معماری فوق‌العاده آن هستید شاید باورتان نشود که این کاخ در سال 1595 به دست ژاپنی‌ها به آتش کشیده شده و حدود 300 سال بعد توانسته باشد به این خوبی بازسازی شود و به یکی از بناهای مهم و تاریخی کره تبدیل شود.

جوگیه-سا کره جنوبی

بزرگترین مجتمع عبادت بودائی سئول اینجاست. محوطه خارجی این معبد با صحنه‌هایی از زندگی بودا و گیاهان گلدار تزئین شده، وقتی توانستید از این نمای زیبا دل بکنید روبروی در معبد قرار می‌گیرید کهسه مجسمه بزرگ از بودا وجود دارد. این معبد مقر فرمانده بودا در کره بوده و دری بزرگ دارد که به معنای جدا کردن دنیای فانی از دنیای بودا است. کسانی‌که به معبد وارد می‌شوند سه بار خم می‌شوند و پیشانی خود را به زمین می‌زنند یک بار برای بودا، یک بار برای دِهَرما و یک بار برای راهبانی که در اینجا خدمت می‌کنند.

پارک المپیک کره جنوبی

اگر از بازی‌های المپیک 1988 کره‌جنوبی خاطره دارید یا به بازی‌های المپیک علاقه دارید گردش در این پارک شما را به وجد می‌آورد. این پارک بزرگ و دلپذیر، تاریخچه مختصری از المپیک را نشان می‌دهد که در آن 159 کشور شرکت کرده بودند. وقتی در مسیر پیاده‌روی قدم می‌گذارید اطراف‌تان پر از فضای سبز و حوضچه‌های مختلف است. در مسیر سبز پارک به اطراف خود دقت کنید، در اطراف آن بیش از 200 تندیس بزرگ از هنرمندان مختلف وجود دارد. می‌توانید در طول سفر برای پیک‌نیک و استراحت روزی را در کنار درختان سبز و هنر هنرمندان مختلف از سراسر جهان سپری کنید.

موزه آلیو کره جنوبی

اگر عاشق عکس گرفتن هستید این مکان فوق‌العاده را از دست ندهید. یک موزه منحصر به فرد که علاوه بر تماشای نقاشی‌های سه بعدی، سرگرم کننده نیز هست. چیزی که این موزه را از بقیه موزه‌های هنری متمایز می‌کند این است که باید جزیی از هنر موزه شوید. این موزه دارای دو جاذبه‌ی، نقاشی سه‌بعدیکه برای عکس گرفتن طراحی شده و بازی مارپیچ است. اکثر نقاشی‌ها دارای دستورالعمل به زبان انگلیسی است و بعضی از آنها برای کمک بیشتر به شما نمونه کوچکی را در کنار آن قرار داده‌اند که به شما کمک می‌کند چطور به نقاشی نگاه کنید و کجا بایستید، البته برای بعضی از آنها باید از خلاقیت خود استفاده کنید. اگر باز هم نیاز به کمک داشتید کارکنان آنجا به اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط دارند که به سوال‌های شما جواب بدهند. اگر در حال برنامه‌ریزی برای رفتن به این موزه هستید سعی کنید ازتعطیلات آخر هفته اجتناب کنید زیرا خط تهیه بلیط فوق‌العاده طولانی است، یا صبح زود را انتخاب کنید که افراد کمتری در موزه هستند. داخل موزه باید صبر کنید تا نوبت عکس گرفتن شما برسد.

پارک

پارک گِرَند کودکان کره جنوبی

با گذشتن از ورودی اصلی پارک، آب‌نمای زیبایی را می‌بینید که با نورپردازی و موسیقی همراه است. کمی جلوتر وقتی قدم به مسیر پیاده‌روی می‌گذارید مجسمه‌های زیبا و گاهی عجیبی را می‌بینید که گاهی شما را وادار به ایستادن و تماشا می‌کند. در باغ وحش جدا از دیدن حیواناتی چون فیل، شیر، میمون، حیوانات دریایی و … می‌توانید به بعضی از حیوانات مثل اسب و بز غذا دهید.

برج N Seoul کره جنوبی

این برج به ارتفاع 236 متر و بر روی کوه نامسان ساخته شده است که ابتدا تنها به عنوان برج مخابره امواج رادیو تلویزیونی استفاده میشده اما اکنون سمبلی محبوب از شهر سئول کره جنوبی میباشد. شب ها این برج به زیبایی نورپردازی میشود. در این برج میتوانید از امکانات مختلفی از جمله رستوران گردان استفاده کنید. از بالای برج منظره فوق العاده ای از کل شهر را خواهید داشت که در شب زیبایی آن دوچندان است. البته از طریق نمایشگرهای دیجیتال نیز میتوانید نمای 360 درجه از کل شهر را ببینید.

خیابان تهران کره جنوبی

خیابان تهران در منطقه گانگنام شهر سئول در کره‌ جنوبی است که از شرق به غرب ادامه دارد. که به دلیل وجود شرکت‌هایی مثل سامسونگ، هیوندای، مرکز تجاری کره و دیگر شرکت‌های مطرح دنیا جزوگران‌ترین خیابان‌های سئول شده است.

در سال ۱۳۵۶ (1977 میلادی) به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران غلامرضا نیک‌پی به سئول و همکاری میان دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در پایتخت دو کشور گذاشته شد. خیابانی در تهران به نام “سئول” و خیابانی در سئول به نام “تهران”. آن زمان ایران تنها کشور تولید کننده نفت بود که طی بحران نفتی، این منبع حیاتی را به کره‌ جنوبی صادر کرد. منطقه گانگنام یک منطقه توسعه نیافته بود که سال‌ها بعد با رشد سریع ساخت‌وساز روبرو شد و حتی تا به امروز ادامه دارد و حالا تبدیل به یکی ازشلوغ‌ترین خیابان‌ها در کره‌جنوبی شده ‌است.

پارک هالاسان

پارک هالاسان کره جنوبی

به مرتفع‌ترین کوه در جیجو (Jeju) کره جنوبی بروید. اگر اهل صبح زود بیدار شدن هستید منظره زیبای این کوه را از دست ندهید. مخصوصا که در فصل سرما بعد از 12 ظهر اجازه بالا رفتن از کوه را ندارید. کفش‌های پیاده‌روی خوبی به پا کنید، زیرا بیشتر قسمت‌های زمین سنگی است.

در کل مسیر به عنوان راهنما یک رشته طناب نازک از یک درخت به درخت دیگر بسته شده‌ و نوارهای قرمز پارچه‌ای که به نخ وصل شده‌‌اند. این کوه در فصل زمستان شگفت‎انگیز است، منظره برف که زمین را سفید کرده واقعا زیباست. در این فصل می‌توانید عکس‌های خیره‌کننده‌ای بگیرید، زمین سفیدپوش مانند یک آتلیه، عکس‌های شما را نورپردازی می‌کند.

موزه یادبود جنگ کره جنوبی

این موزه، تاریخ ارتش و جنگ در کشور کره را برای بازدیدکنندگان بازگو میکند. در این موزه اشیای مربوط به جنگ از جمله سلاح ها و تجهیزات جنگی و همچنین مجسمه ها، هم در شش سالن داخل موزه و هم در فضای بازِ موزه به نمایش گذاشته شده اند

پارک ماز کره جنوبی

اگر به دنبال هیجان هستید این پارک چالش‌برانگیز را از دست ندهید. پارکی بزرگ با 3 مارپیچپرپیچ‌وخم که با سنگ و درخت تزیین شده‌ است. مکانی فوق‌العاده‌ برای عکس گرفتن تا آنجا که برخی اپیزودهای فیلم معروف مرد دونده (Running man) و برخی دیگر از سریال‌های کره‌ای در اینجا فیلم‌برداری شده است. سرگرمی این پارک از آنجایی شروع می‌شود که شما باید وارد مارپیچ‌ها شوید و راه خروج را بیابید. اگر نقشه مسیر را همراه داشته باشید به راحتی می‎توانید به خروجی مارپیچ برسید. اگر زمان کمی دارید مسیر ساده‌تر را که شامل دو مسیر بیرونی است انتخاب کنید.

معبد

زیپ‌لاین کره جنوبی

اگر شما عاشق ارتفاع و هیجان هستید این یک مکان عالی برای شماست. طناب‌هایی که از ارتفاع به سمت دیگر وصل شده‌اند و شما به وسیله یک راهنما و تجهیزات از طناب آویزان و به سمت دیگر حرکت می‌کنید. در طول مسیر منظره‌های شگفت‌انگیزی را می‌بینید از جمله مزرعه چای سبز که بسیار زیبا و دیدنی است. همراه خود منوپاد ببرید تا عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

ساحل یانگ میوری کره جنوبی

ساحلی زیبا و تمیز برای پیاده‌روی و عکس گرفتن با گل‌های زرد دوست داشتنی در جزیره‌ی جیجو که در تابستان کمی شلوغ است. در ساحل غذاهای دریایی تازه در می‌بینید که زنان غواص آن‌ها را صید کرده‌اند. این مکان ممکن است هر روز برای عموم باز نباشد چون اگر باد بیش از حد قوی باشد به دلیل نبودن سرپناه اجازه ورود ندارید، پس بهتر از قبل از رفتن به این ساحل از باز بودن آن اطمینان پیدا کنید و ژاکت، کلاه و دستکش را فراموش نکنید.

ساحل های‌ اوپیه کره جنوبی

ساحل خانوادگی زیبا با شن‌های سفیدِ و آب زلال فیروزه‌ای کم عمق که در فصل گرما مناسب شنا کردن وآفتاب گرفتن است. اگر مدت زمان زیادی را می‌خواهید سپری کنید خیالتان بابت غذا خوردن راحت باشد زیرا امکانات غذایی زیادی در این ساحل وجود دارد. در کنار تمام امکانات از جمله پارکینگ شما می‌توانید چترآفتاب‌گیر ساحلی اجاره کنید که حدود 10.000 وون است.

بایدها و نبایدها در کره جنوبی

  • اینترنت کل کشور را پوشش می دهد که اکثرا رایگان نیز هستند. مثلا در ایستگاه های مترو حتی اتوبوس های کره جنوبی، اینترنت بی سیم به صورت رایگان برای عموم ارائه می شود.
  • آب لوله کشی در تمام کشور قابل شرب است. می توانید با اطمینان از آب های مراکز عمومی بنوشید.
  • کره جنوبی کشور بسیار امنی است و وقوع جرم در آن نسبت به کشورهای غربی بسیار کمتر است. در شهر های بزرگی چون سئول با خیال راحت، حتی در نیمه های شب و به تنهایی، می توانید قدم بزنید و نگرانی نداشته باشید.
  • از صحبت کردن در مورد مسائل سیاسی هر کشوری بپرهیزید و از توهین به پرچم و نماد های ملی کشور مقصد به شدت خودداری کنید چون پیگرد قانونی دارد.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا