دسته‌بندی نشده

نیاز های گیاه فیلگوش برای پرورش و تکثیر

نحوه نگهداری از گیاه بابا آدم یا فیلگوش

گیاه فیلگوش از خانواده گیاهان طلایی (Araceae) می‌باشد و در مناطق گرم و مرطوب آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می‌کند. این گیاه دارای برگ‌های بزرگ و دراز است که شبیه به دل‌های بزرگ هستند و دارای رنگ سبز تیره هستند. فیلگوش در شرایط نور کم و تقریباً هر نوع خاکی رشد می‌کند و می‌تواند تا ارتفاع ۲ تا ۳ متر برای گیاهان بالغ داشته باشد. این گیاه معمولاً با آبیاری منظم و خاک مرطوب بهتر رشد می‌کند.

گیاه فیلگوش به عنوان یک گیاه داخلی آسان الحفظ شناخته می‌شود و می‌تواند باعث تصفیه هوای داخل ساختمان شود. با این حال، باید توجه داشت که برگ‌های این گیاه سمی هستند و باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شوند. همچنین، برگ‌های آن را نباید خورد یا با آن در تماس باشید، زیرا ممکن است علائمی از مسمومیت نشان دهند.

نحوه نگهداری از گیاه بابا آدم یا فیلگوش

روش تکثیر و پرورش گیاه فیلگوش

گیاه بابا آدم، فیلگوش یا آلوکازیا انواع مختلفی داره. چون گیاهی استوایی هست به محیط شرجی و رطوبت بالا نیاز داره.

آبیاری گیاه فیلگوش : هر وقت خاکش خشک شد آبیاری را انجام بدین. آبیاری زیاد و خاک سنگین باعث زرد شدن برگ ها میشه اما بیشتر مواقعی که برگ جدیدی بخواد رشد کنه یه برگ از پایین زرد میشه، طبیعی هست.

شیره داخلی برگهای گیاه فیلگوش ممکنه باعث حساسیت و خارش پوست بشه.

رطوبت زیاد دوست داره، برای تامین رطوبت میتونین غبارپاشی کنید یعنی روی برگ ها آب اسپری کنید و براش جزیره درست کنید. هرچقدر رطوبت از این راه بهش برسه برگها پهن تر و بزرگتر میشن .

تکثیر گیاه فیلگوش: تکثیرش هم از طریق پاجوش هست که کنار گیاه مادر رشد میکنن.

نور مورد نیاز گیاه فیلگوش : جای پرنور(نور فیلتر شده)، نور پشت پنجره بهش برسه.

روش تکثیر و پرورش گیاه فیلگوش

خاک گیاه فیلگوش: مخلوطی از پرلیت و خاک باغچه و کود حیوانی باشه و هر چند وقت یکبار از کود اسید هیومک استفاده کنید.

مشکلات گیاه فیلگوش : افت کنه تار عنکبوتی همیشه در کمین این گیاه هست. همیشه پشت برگها چک کنید با سم کنفیدور یا سم پروپارژیت میتونید سمپاشی کنید. در بعضی از شهرها مثلا شمال کشور از این گیاه تو باغچه نگهداری میکنند. گیاه فیلگوش در زمستان از بین میره و در بهار دوباره جوونه میزنه.

منبع : مجله گل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا