دسته‌بندی نشده

نحوه نگهداری و نشانه های فاسد شدن برنج قهوه ای

روش صحیح نگهداری از برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ ای نوعی غلات کامل تصفیه نشده است که فقط پوسته‌ی بیرونی آن گرفته شده است. البته آفات و مشکلات نگهداری برنج سفید با برنج قهوه ای متفاوت است. نگهداری از برنج قهوه ای دارای مشکلات خاصی است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت و راه های نگهداری آن را نیز برای شما بازگو خواهیم کرد.

چرا نگهداری از برنج قهوه ای سخت تر است؟

قبل از هر چیز به این مورد اشاره کنیم که برنج قهوه ای به برنجی گفته میشود که سبوس آن جدا نشده باشد. این برنج دارای مواد معدنی و فواید بسیار زیادی است که در مطلب جداگانه به بررسی آن خواهیم پرداخت. این سبوس برنج علاوه بر این که دارای فواید زیاد است باعث نگهداری دشوار آن شده است و عمر مفید برنج قهوه ای را بسیار کاهش میدهد. سبوس برنج دارای ویتامین B1 و B3 و منگنز و آهن و فسفر است.

شاید تصور کنید که برنج ها دارای عمر زیادی هستند و فاسد نمیشوند اما این مورد درباره برنج قهوه ای صدق نمیکند. این برنج بسته به شرایط نگهداری ممکن است از ۳ ماه تا ۱۵ ماه سالم بمانند و بعد از این زمان فاسد خواهند شد و مصرف آن مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

برنج قهوه ای باید در مکانی خنک و بدون نور قرار بگیرد. در صورتی که این شرایط محیا نباشد برنج به زودی فاسد خواهد شد. در زیر درباره این شرایط و بهترین مکانهای نگهداری این محصول اشاره خواهیم کرد.

روش صحیح نگهداری از برنج قهوه ای

نحوه نگهداری از برنج قهوه ای

هنگامی که برنج را در کیسه خریداری میکنید بهتر است برنج را به درون ظرف های مخصوص برنج انتقال دهید.
میتوانید در صورتی که محیط آشپزخانه دارای شرایط خاص باشد این محصول را در آنجا نگهداری کنید. این محیط باید تاریک باشد و در ظرف بدون درپوش نگهداری نشود.

یخچال سرد و تاریک نیز مکانی مناسب برای برنج قهوه ای است البته جایی که برای این موضوع در نظر میگیرید باید در انتهای یخچال باشد باز و بسته کردن درب تغییری در دمای ظرف نشود.

در صورتی که فریزر شما دارای جای خالی است ، این قسمت بهترین فضاست. البته شما میتوانید این برنج ها را در دسته بندی های ۱۰۰ گرمی یا بسته به نیاز خود بسته بندی کنید تا هنگام برداشت برنج راحت تر باشید.

نگهداری از برنج قهوه ای پخته شده

نگهداری از برنج قهوه ای پخته شده

معمولا برنج ها را نباید به مدت زیاد به صورت پخته شده نگهداری شود. این کار ممکن است باعث ایجاد مسمومیت غذایی شود. این برنج را میتوان در فریزر به مدت ۶ روز نگهداشت. البته در برخی از منابع به مدت زیاد تری اشاره شده است اما نگهداری چندین هفته آن باعث ایجاد مشکلاتی در برنج خواهد شد.

نشانه های فاسد شدن برنج قهوه ای

شناسایی برنج فاسد قهوه ای ساده است. برنج قهوه ای فاسد روغنی است و دارای بوی تندی است. از علائم فاسد شدن این برنج میتوان به بوی تند و تلخ و محرک بینی اشاره کرد.

منبع : بانک اطلاعاتی برنج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا