دسته‌بندی نشده

میزان آبیاری گیاه لیتوپس چه مقدار است ؟

زمان آبیاری گیاه لیتوپس

یکی از نکات کلیدی که اگر به درستی رعایت نشده باعث مرگ گیاه میشه آبیاری درست در فصل درست است، با شروع پاییز این گیاه شروع به گلدهی و گرده افشانی و تولید بذر میکند پس باید در این مدت گیاه رو به مقدار زیاد آبیاری کنید یعنی خاک گلدان رو چک کنید و هر زمان خاک تا عمق ۳ الی ۴ سانتی متر (البته بسته به اندازه گلدان و گیاه) چک کنید اگر خشک شده بود و گیاه رو آبیاری کنید.

نکته مهم این هست که : زمانی که گیاه به گل نشسته زمان آبیاری نباید آب روی گلها نریزه چون باعث از بین رفتن گرده افشانی میشه، زمانی که دیدید گیاه شروع به از کردن برگ کرده آبیاری رو کاهش بدید (اواخر زمستان) چون برگهای جدید تمام مواد مغذی موجود راد جذب میکنه و برگهای قدیمی کم کم خشک و از بین میروند.

اگر برگ قبلی از بین نرود برگ جدید هم رشد خوبی نخواهد داشت. اما بعد از ریزش برگهای قدیمی روال آبیاری رو به همان شکل قبل انجام بدید. زمانی که به فصل استراحت گیاه که اوایل بهار است رسیدیم باید میزان آبیاری را کاهش بدید یعنی هر زمان خاک تا عمق ۴ الی ۵ سانتی متر رسید گیاه رو ابیاری کنید.

میزان آبیاری گیاه لیتوپس

سؤالات مهم در مورد نگهداری لیتوپس

۱- دلیل چروک شدن لیتوپس چیست؟
پاسخ: چروک شدن می‌تواند به دلیل کم آبی یا خواب گیاه باشد. باید اول بررسی کنید که گیاه در حال رشد است یا نه و در چه دما و مکانی نگهداری می‌شود.

۲- جوانه‌های لیتوپس بعد از کاشت فوراً از بین می‌روند دلیل چیست؟
پاسخ: جوانه‌های لیتوپس شدیداً به بیماری‌های قارچی و گرما حساس هستند. حتماً باید در محلی خنک کاشته شود و بستر کشت کاملاً ضدعفونی شده باشد.

۳- دلیل پوسیدگی لیتوپس چیست؟
پاسخ: مهم‌ترین دلیل پوسیدگی رطوبت بالا بخصوص در فصل گرم می‌باشد. معمولاً پوسیدگی از ریشه شروع می‌شود و به تمامی اندام‌های گیاه گسترش پیدا می‌کند.

منبع : مجله گل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا