دسته‌بندی نشده

معرفی و خلاصه داستان رمان بر باد رفته اثر مارگارت میچل

معرفی رمان عاشقانه و جذاب بر باد رفته

نویسنده رمان بر باد رفته

رمانِ عاشقانه بربادرفته اثری بی‌نظیر که شاهکار مارگارت میچل است اولین و آخرین رمان اوست که برای همیشه از محبوب‌ترین کتاب‌های تمام دنیاست. با بیش از 30 میلیون نسخه و بارها تجدید چاپ به یقین شایسته چنین عنوانی است که به خوبی سیاست و طرز تفکر آمریکایی‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

در سال 1937 جایزه ادبی نوبل را دریافت نمود و در سال 1939 پرفروش‌ترین کتاب جهان شد و متعاقب آن فیلمی براساس این کتاب ساخته شد که در سراسر جهان رکورد فروش را برای یک فیلم شکست.

فیلم به کارگردانی ویکتور فلمینگ و بازی تحسین بر‌انگیز کلارک گیبل و ویویان لی ساخته شد که جوایز اسکار 1940 را درو کرد و در زمانی که سیاه‌پوستان تنها حق نشستن در ردیف آخر سینما را داشتند حتی مک دانل (بازیگر زن سیاهپوست) برای نقش مکمل زن برنده جایزه اسکار شد که باعث اعتراضات بسیاری در سطح جامعه آمریکا شد.

بعدها دو نفر دنباله‌ای برای رمان نوشتند که هیچ‌کدام موفقیت رمان اصلی را نداشت:

1- خویشان رت باتلر‌، نوشته‌ی دونالد مک کیج، در سه جلد

2- اسکارلت، نوشته‌ی الکساندر ریبلی.

خلاصه داستان رمان بر باد رفته

داستان بربادرفته درباره‌ی دختری به نام اسکارلت اوهارا است. دختری با ظاهر جذاب و مغرور و بی‌پروا از ارتباط با اطرافیان که برای رسیدن به خواسته‌های خودش هیچ مرزی ندارد، زندگی و عشقش به جنگ پیوند می‌خورد! پدرش یک زمیندار متمول جنوبی است.

وقتی او خبر نامزدی اشلی(پسر یکی از زمینداران همسایه‌) با دختری ساده و بی‌آلایش به نام ملانی را می‌شنود حسادت زنانه‌اش تحریک می‌شود و به اشلی ابراز علاقه می‌کند. او فکر می کرد با داشتن اشلی می تواند به واقعیت زندگی برسد و برای رسیدن به او از هیچ کاری ابایی نداشت و …

از این‌که داستان با ماجرای عشق اسکارلت به اشلی، خیلی زود آغاز می‌شود، نقطه‌ی قوت داستان است که قلابی قوی به ذهن خواننده می‌اندازد و او را دنبال خود می‌کشاند. جنگ به‌عنوان بستر داستان، به ماجرای عشق اسکارلت و زندگی او کشیده می‌شود. مشکلات بعدی در اثر تبعات جنگ بوجود می‌آید: فقر، آتش‌سوزی، مرگ، فساد مشکلات روحی انسان‌ها.

نویسنده روی عناصر داستان کاملا مسلط بوده و این موضوع در کابوس‌های اسکارلت در طول داستان مکرر دیده می شود و در پایان پرده از راز آن برداشته می شود.

خرده واقعه‌ها در باور پذیری داستان نقش بسیار مهمی به عهده دارند. نویسنده با تسلط کامل به مدیریت این خرده واقعه ها داستان را به خوبی پیش برده است. جذابیت و تعلیق داستان در صحنه‌ی فرار اسکارلت با گاری یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های داستان است.

حدود 140 شخصیت در رمان، ایفای نقش می کنند. در فصل اول 34 شخصیت توأما وارد رمان می‌شود. پرداختن به تک تک شخصیتها به خوبی صورت گرفته است. نقطه‌ی قوت رمان که در نوع خود بی‌نظیر است، دیالوگ بین شخصیت‌ها است که نشان از طرز تفکر آمریکایی‌ها دارد.

رمان بر باد رفته بدون سانسور ، رمان بر باد رفته ، pdf رمان بر باد رفته ترجمه حسن شهباز ، رمان بر باد رفته مارگارت میچل ، رمان بر باد رفته خلاصه ، رمان بر باد رفته دانلود ،

چکیده‌ای از متن کتاب بر باد رفته

اسکارلت در یک بعدازظهر آفتابی آوریل سال 1861 در سایه‌‌ی خنک ایوان تارا، مزرعه پدری‌اش، با استوارت و برنت تارلتون نشسته و منظره‌ای بسیار دلنشین خلق کرده بود.

او پیراهن جدید ململ با دوازده یارد چین و حلقه‌های موج‌دار سبز گلدار و کفش‌های سبز پاشنه‌کوتاه مراکشی که پدرش به تازگی از آتلانتا برایش آورد را پوشیده بود.

پیراهنش، کمر هفده اینچی‌اش را ظریف‌ و باریک نشان می‌داد و بالاتنه‌ی کاملاً تنگ پیراهن، سینه‌های بلوغ یافته شانزده سالگی‌اش را به خوبی نمایان می‌کرد. چین‌های دامنش خیلی دور و برش پخش نبود.

موهایش را صاف و مرتب داخل توری پشت سرش بسته و دست‌های ظریف و سفیدش را بی‌حرکت روی پاهایش گذاشته بود که البته همه‌ی این‌ها شخصیت واقعی‌اش را به خوبی نشان نمی‌داد.

چشم‌های سبز بی‌قرار، لجباز و سرشار از طراوت زندگی‌اش که با دقت تمام در چهره‌ای ملیح جای گرفته بود با آن رفتار برازنده، کاملاً ناهماهنگ به نظر می‌رسید، هرچند رفتارهایش از راهنمایی‌های ملایم مادر و تربیت سخت‌گیرانه مامی نشأت می‌گرفت اما چشم‌هایش، خاص خودش بودند.

درباره‌ی مارگارت میچل نویسنده کتاب بر باد رفته

مارگت میچل ، رمان بر باد رفته

مارگارت میچل در ۸ نوامبر سال ۱۹۰۰ در آتالانتا آمریکا متولد شد. پدر او آمریکایی و مادرش ایرلندی بوده که در جنوب آمریکا زندگی می‌کرده است.

او دوران کودکیش را در سال‌های جنگ‌های شهری آمریکا گذراند و به خوبی با فضا و حال و هوای آن دوران آشنا بود، آن را می‌شناخت و شاید جزییاتی که در کتابش (بر باد رفته) و در میان روابط انسان‌ها به شکل عجیبی قابل لمس هستند، ناشی از زندگی در همان شرایط است.

او در سن 22 سالگی ازدواج کرد، اما با پی بردن به کارهای غیر‌قانونی شوهرش از او جدا شد و بعدها با شخص دیگری که دوست شوهر اولش بود ازدواج کرد. با فوت مادرش، تحصیلاتش را در رشته پزشکی نیمه‌کاره رها کرد و به روزنامه‌نگاری روآورد.

اما به علت شکستگی قوزک‌ پا خانه‌نشین شد و شروع به نگارش رمان بر باد رفته کرد. رمانی که در همان سال انتشار (1936) به پرفروش‌ترین کتاب سال 1936 تبدیل شد و نام او برای همیشه در عرصه نویسندگان مطرح جهان جاودانه ساخت.

بیشتر بخوانید :

معرفی رمان عاشقانه من پیش از تو + خلاصه داستان

خلاصه رمان های مشهور-داستان مروارید ( ۱۹۴۷ ) اثر جان اشتاین بک

معرفی و خلاصه داستان رمان عاشقانه پس از تو

معرفی ۱۵ رمان عاشقانه و پرفروش خارجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا