دسته‌بندی نشده

معرفی میزان کالری انواع آجیل ها و مغزیجات

کالری انواع آجیل

کالری انواع آجیل موضوع مورد بحث ماست. در حقیقت آجیل یکی از مواد غذایی است که در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی مخصوصا در ایام عید و شب یلدا بسیار کاربرد دارد. این مغزهای خوشمزه دارای خواص بسیاری برای بدن هستند که خوردن آن ها را ضروری می کنند.

1. کالری بادام هندی یا کاشو

کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگوییم کلیوی شکل است که در پایین یا زیر میوه‌ ی درختی که بلارد نام دارد، یافت می‌شود.

با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است. در قرن 16 میلادی، پرتغالی‌ ها این دانه را با خود به هند و برخی کشورهای آفریقایی بردند.

امروزه کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده‌های بزرگ کاشو هستند. در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه از این دانه، کره‌ی نرم خوشمزه‌ ای درست می‌کنند که بسیار مطبوع است. این کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود.

هر 100 گرم بادام هندی خشک و بوداده شده بدون نمک حاوی 574 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری بادام هندی کلیک کنید.


2. کالری بادام زمینی

بادام زمینی با نام های پسته‌ شامی، بادام کوهی یا پسته زمینی نیز شناخته می‌شود. این دانه بسیار مغذی دارای خاصیت های بسیاری است که طعم و مزه آن شبیه گردو و بادام است.

این مغز خوش طعم در منزل اکثر خانواده ها به عنوان یک میان وعده غذایی مصرف می شود. از بادام زمینی به عنوان یک منبع خوب برای برهره بردن از ویتامین ها و مواد مغذی می توان استفاده کرد.

هر 100 گرم بادام زمینی خشک و بو داده با نمک حاوی 585 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری بادام زمینی کلیک کنید.


3. کالری فندق

فندق نوعی آجیل از درخت فندق است که در حال حاضر به یکی از آجیل های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. فندق در کشورهای یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه ای از ایالات متحده بیشترین میزان تولید را دارد. اما، به طور عمده در ترکیه تولید می شود، زیرا این کشور تقریبا 75 درصد تولید جهانی فندق را دارد.

هر 100 گرم فندق خام حاوی 628 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری فندق کلیک کنید.


4. کالری مویز

مویز در دسته‌ بندی خشکبار قرار می‌گیرد که حاصل از خشک کردن انگور است. مویز خود نوعی از کشمش است که از انگور شاهانی به دست می‌ آید. کشمش عنوانی است که معمولاً به دانه‌ های زیرتر خشک شده انگور گفته می‌شود. در حالی که دانه‌های مویز همگی دارای اندازه‌ های بزرگی هستند.

هر 100 گرم مویز حاوی 283 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری مویز کلیک کنید.


5. کالری پسته

اگرچه پسته از آجیل های بسیار گران قیمت در بازار ایران می باشد، اما همچنان به دلیل فوایدی که دارد، مصرف می شود. از این رو دانستن کالری و جدول ارزش غذایی پسته برای ما ایرانی ها اهمیت دارد.

همیشه شنیده ایم که پسته سرشار از مواد مغذی و پر فایده است که در حفظ و تامین سلامتی انسان نقش موثری دارند. اما آیا تا کنون به این فکر کرده اید که این مواد مغذی چه مواردی هستند و میزان آن ها چقدر است؟

پسته مانند الماس در میان سایر آجیل‌ ها می‌ درخشد و طرفداران زیادی دارد. این آجیل جذاب حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، سدیم، منگنز و منیزیم است و خواص بی‌ شماری دارد. اگر می‌ خواهید سالم و قوی باشید، به شما توصیه می‌ کنیم مصرف پسته را در برنامه‌ هایتان قرار دهید.

هر ۱۰۰ گرم پسته خام 562 کالری دارد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری پسته کلیک کنید.


6. کالری گردو

گردو (WALNUT) درختی از خانواده گردوئیان است که با نام‌های متعددی همچون گردکان، آقوز، آقوزدار، جوز و طوالش شناخته می‌شود. گردو از جمله گیاهانی است که تنه و میوه آن دارای ارزش تجاری بالا است و در صنایع چوب، رنگ، دارویی و خوراکی از آن استفاده می‌شود.

معروف‌ ترین گونه‌های گردو شامل گردوی ایرانی و گردوی سیاه است که در آمریکای شمالی جنوب غربی اروپا و آسیا کشت می‌شوند. این میوه در مناطق با تابستان‌های نیمه گرم و زمستان‌های خنک رشد مطلوبی دارد.

هر 100 گرم گردو حاوی 654 کالری می باشد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری گردو کلیک کنید.


7. کالری انواع تخمه

اگر از دوستداران تخمه هستید و در رژیم لاغری نیز به سر می برید حتما این سوال برایتان مطرح شده که کالری تخمه چقدر است ؟ آشنایی با کالری و ارزش غذایی تخمه های متنوع این امکان را به شما می دهد که با مصرف آگاهانه و به اندازه تخمه ها، هم بتوانید از خواص تخمه آفتابگردان، تخمه کدو و… بهره مند شوند و هم مشکل خاصی برای سلامتی تان به وجود نیاید.

کالری تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان بو داده در هر 100 گرم دارای 582 کالری است.

کالری تخمه هندوانه

هر 100 گرم تخم هندوانه بو داده شده 600 کالری دارد.

کالری تخمه خربزه

تخمه کدوی خام در هر 100 گرم دارای 633 کالری است.

کالری تخمه کدو

100 گرم تخمه کدوی خام 633 کالری دارد.

کالری تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی که به عنوان تخمه جابانی نیز شناخته می گردد در هر 100 گرم دارای 590 کالری است.

برای آشنایی بیشتر روی کالری انواع تخمه کلیک کنید.


8. کالری بادام

در میان مغزها و ترکیب آجیل ها، بادام بسیار پرطرفدار است. انواع مختلف بادام همچون بادام خام، بادام شور و بادام بوداده در بازار در دسترس هستند.

از بادام می توانید برای تهیه کره بادام، شیرینی ملکه بادام، شیر بادام یا روغن بادام بهره ببرید. اگرچه بادام از مواد غذایی سالم بوده، اما کالری بالایی دارد و مصرف بیش از حد کالری بدون شک باعث اضافه وزن شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

یک عدد بادام خام 7 کالری دارد.

برای آشنایی بیشتر روی کالری بادام کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

زمان طلایی برای خوردن آجیل چه زمانی است ؟

خواص درمانی آجیل و خاصیت باورنکردنی آجیل

۶ اشتباه رایج درباره آجیل

نکاتی مهم برای نگهداری آجیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا