دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین نمونه های رمان صوتی خارجی با مضمون اجتماعی

بهترین نمونه های کتاب رمان خارجی صوتی

کتاب های صوتی این قابلیت را دارند که شما در هر زمان می توانید از آن ها استفاده نمایید. همچنین نیازی به مطالعه نداشته و حتی نابینایان و کسانی هم که از سواد بهره ندارند می توانند از آن ها استفاده کنند. نمونه های پرطرفدار رمان صوتی خارجی عبارتند از:

1. کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

کتاب رمان عاشقانه

ویژگی های کتاب وقتی نیچه گریست:

  • از: اروین د. یالوم، سپیده حبیب
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: نشر قطره

خلاصه داستان: اروین د. یالوم در کتاب وقتی نیچه گریست، به شرح داستانی خیالی از روزهای جوانی و بیماری فریدریش نیچه می‌ پردازد. بر اساس این داستان دکتر بروئر باید به نیچه از نظر جسمی و روحی کمک کند تا فکر خودکشی را از سر خود دور کند.

در وین سده نوزدهم، داستانی از عشق، سرنوشت و اراده در میان خرد گرایانی شکل می‌ گیرد که تصویری از آن دوران ارائه می‌ دهد. یوزف بروئر، یکی از بنیانگذاران مکتب تحلیل روانی، در اوج دوران زندگی به سر می‌ برد. فریدریش نیچه، یکی از بزرگترین فیلسوفان اروپا در آستانه خودکشی ناشی از افسردگی قرار دارد و قادر به درمان سردردهای شدید و سایر بیماری‌ هایش، نیست.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب شعر

2. کتاب صوتی عقاید یک دلقک

کتاب مذهبی

ویژگی های کتاب عقاید یک دلقک:

  • از: هاینریش بل، سارنگ ملکوتی
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات نگاه

خلاصه داستان: عقاید یک دلقک (Ansichten eines clowns) به روایت زندگی «هانس شنیر»، فردی از یک خانواده متمول با طرز فکری منحصر می‌ پردازد. هانس خانه پدری را به خاطر تفاوت در نوع نگرش به زندگی و مذهب ترک کرده و به عنوان یک دلقک مشغول به کار است.

شنیر که به نظر خود از بیماری افسردگی، سردرد، تنبلی و تک‌ همسری رنج می‌ برد تنها قادر است در کنار یک نفر آرامش یابد و نه هیچ‌ کس یا بهتر بگویم، هیچ زن دیگری. «ماری»؛ دختری است کاتولیک و بسیار مذهبی که علی‌ رغم احساس گناه، شش سال با «هانس» زندگی می‌ کند بدون این‌ که با او ازدواج نماید.

از نظر دلقک، ازدواج روی کاغذ امری است واهی و دین همچون سایر عقاید، مسئله‌ای شخصی بوده که اجازه دخالت و ورود به حریم افراد را ندارد.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب فلسفی

3. کتاب صوتی خوشه‌ های خشم

رمان زیبا

ویژگی های کتاب خوشه های خشم:

  • از: جان اشتاین بک، عبدالحسین شریفیان
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات نگاه

خلاصه داستان: خوشه‌ های خشم (The Grapes Of Wrath) اثری آن‌ چنان پرصلابت و نیرومند است که به حق نمونه و سرمشق فرهنگ و ادبیات آمریکایی به شمار می آید. زمانی‌ که نخستین چاپ از خوشه‌ های خشم انتشار یافت در آمریکا و بریتانیا طوفانی برپا شد.

این داستان، شرح حال خانواده‌ ای کشاورز است که بر اثر هجوم سایر کشاورزان خرده پا و کارگران کشاورزی، زمین‌های خود را در اکلاهما رها می‌ کنند و چون تمامی امید و آرزویشان را از ماندن در آن‌ جا برباد رفته می‌ بینند به سوی سرزمین افسانه‌ ای کالیفرنیا روی می‌ آورند.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب معروف

4. کتاب صوتی روح گریان من

رمان معروف

ویژگی های کتاب روح گریان من:

  • از: کیم هیون هی، فرشاد رضایی
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات ققنوس

خلاصه داستان: کیم هیون هی در نوجوانی ناخواسته از خانواده‌ اش جدا می‌ شود و به حزب می‌ پیوندد و سخت‌ترین آموزش‌ های نظامی را از سر می‌ گذراند و در نهایت به عنوان جاسوس به بسیاری از کشورهای جهان سفر می‌ کند.

وی در کتاب صوتی روح گریان من (the tears of my soul) شنونده را با فراز و نشیب‌های زندگی پرماجرا، دردناک و سرشار از ترس و رنج خود و حکومت مرموز کره شمالی آشنا می‌ کند.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب درمورد روز قیامت

5. کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

کتاب داستان

ویژگی های کتاب جاناتان مرغ دریایی:

  • از: ریچارد باخ، عباس زارعی
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات آموت

خلاصه داستان: کتاب جاناتان مرغ دریایی (Janathan Livingston Seagull)، داستان تمثیل زندگی انسان‌ ها، جنگ و کشمکش درونی و بیرونی آن‌ هاست.

هر انسانی در اعماق وجود خود باور دارد که مخلوقی خاص است و نمی‌ خواهد مانند سایرین باشد و برای رسیدن به هدفی به زندگی پا گذاشته اما شکست‌ ها و سختی‌ های مسیرِ خاص بودن برای همه قابل تحمل نیست و در نهایت اکثر انسان‌ ها به روزمرگی و گذران زندگی تن می‌ دهند.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب احکام

6. کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب داستان شازده کوچولو

ویژگی های کتاب شازده کوچولو:

از: آنتوان دو سنت اگزوپری، میثم رحمتی

ناشر صوتی: انتشارات پر

خلاصه داستان: کتاب صوتی شازده کوچولو (The Little Prince) با خاطرات دوران کودکی خلبانی دوست داشتنی شروع می‌ شود. هنگامی که او 6 ساله بود، در کتابی راجع به جنگل و حیوانات تصویر زیبایی از یک مار بوآ که حیوان درنده‌ای را بلعیده بود، دید.

در کتاب نوشته شده بود که مارهای بوآ شکار خود را بی‌ آنکه بجوند درسته قورت می‌ دهند. بنابراین کودک شش ساله تصمیم می‌ گیرد یک نقاشی از مار بوآ که حیوانی را قورت داده است بکشد. پس از کشیدن نقاشی، وقتی او شاهکار خود را به آدم‌ بزرگ‌ها نشان می‌ داد کسی متوجه موضوع نمی‌ شد و او سرشکسته می‌ شود و نقاشی را کنار می‌گذارد.

در ادامه نیز آنتوان از تجربه‌ های شخصی خودش که زمانی در بیابانی گم شده بود، در این داستان استفاده کرده است، که ساختار اثر را باورپذیر و بی‌همتا می‌کند.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب علمی

7. کتاب صوتی افسانه‌های هفتاد و دو ملت

کتاب دانشگاهی

ویژگی های کتاب افسانه های دو ملت:

  • از: هانری پورا، ژان بروس هارد، وازیل پیرگوانو، احمد شاملو
  • ناشر صوتی: نشر ماه آوا
  • ناشر: نشر ثالث

خلاصه داستان: اجرای افسانه‌ های کهن کاری سهل و ممتنع است. عامیانه بودن قصه‌ها و سادگی موضوع از سویی و خیال‌ انگیزی و غریب بودن ساختار جملات و از سوی دیگر شیوه‌ ای از اجرا می‌طلبد که در عین روان بودن حال و هوای قصه نیز حفظ شود.

راضیه هاشمی افسانه‌های هفتاد و دو ملت (The legends of seventy two nations) را با این نگاه اجرا کرده است.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب رمان عاشقانه

8. کتاب صوتی هزار خورشید تابان

کتاب تخیلی

ویژگی های کتاب هزار خورشید تابان:

  • از: خالد حسینی، مهدی غبرایی
  • ناشر صوتی: نشر ماه آوا
  • ناشر: نشر ثالث

خلاصه داستان: فقر، دربه دری، خشونت، جنگ‌های بی‌وقفه و مخرب و مهم‌تر از همه رنج زن بودن در چنین شرایطی به زیبایی در این رمان به تصویر کشیده شده است. لیلا و مریم علیرغم تجربیاتی تلخ و دردناک هم‌چنان و با تمام وجود برای رسیدن به زندگی بهتر و گرم نگه داشتن تنور عشق از پا نمی‌نشینند.

هزار خورشید تابان (A thousand splendid suns) دومین رمان خالد حسینی پس از کتاب بادبادک باز است. این کتاب به زبان انگلیسی نوشته شده و به ده‌ها زبان زنده دنیا ترجمه شده است. این رمان در ژوئن سال ۲۰۰۷ برای دست کم سه هفته پرفروش‌ترین رمان آمریکای شمالی شد.

برای دریافت این محصول اینجا کلیک کنید.

کتاب درمورد روابط دختر و پسر

بیشتر بخوانید:

معرفی ۱۰ کتاب صوتی پرفروش از نویسندگان مشهور + خلاصه کتاب

پرفروش ترین کتاب های صوتی رمان ایرانی با موضوع عاشقانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا