دسته‌بندی نشده

روش تهیه پودر چیلی با عطر و بو تازه در منزل

روش تهیه پودر چیلی تند

پودر چیلی یکی از ادویه های مکزیکی می باشد که به خاطر نزدیک بودن با ذائقه ما ایرانی ها می تواند در بسیاری از غذاهایمان کاربرد داشته باشد.
این ادویه ی خوش عطر و بو خوراک های گوشتی یا مرغی و مخصوصا خوراک هایی که حبوبات داخل آن است مثل خوراک لوبیا چیتی را بسیار خوش طعم و لذیذ میکند. امیدوارم این ادویه را درست کنید و از آن به عنوان طعم دهنده به غذاهایتان استفاده کنید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
پودر پاپریکا قرمز ۲ ق غذا خوری
پونه کوهی ۲ ق غذا خوری
زیره سبز ۱ ق چای خوری
پودر سیر ۲ ق چای خوری
پودر پیاز ۳/۴ ق چای خوری
فلفل قرمز ۱/۲ ق چای خوری

روش تهیه پودر چیلی تند

طرز تهیه پودر چیلی تند و خوشمزه در منزل

شما می توانید پودر پاریکا (برای تهیه پاپریکا کافیه فلفل دلمه ای های قرمز رنگ را خرد کنید و خشک کنید. بعد هم پودر کنید. این پودر پاپریکای شیرین هست که برای عطر و رنگ غذاها استفاده می شود.

اگر بخواهید کمی تند باشد می توانید کمی فلفل قرمز هم همراه فلفل دلمه ای خشک کنید و پودر کنید) یا دیگر ادویه های گفته شده را خود در منزل تهیه کنید تا عطر و بوی این ادویه بیشتر شود و یا می توانید همه را از عطاری ها تهیه کنید برای شروع همه مواد اولیه را داخل کاسه ریخته و با قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند.

شما می توانید این ادویه را به صورت پودری و یا با گوشتکوب کمی بکوبید تا درشت تر به نظر بیاد بنا به سلیقه خود می توانید یکی از دو راه را انتخاب کنید برای پودر کردن همه مواد را در آسیاب ریخته و بگذارید تا پودر شوند دقت کنید بعد از خاموش کردن دستگاه بلافاصله درب آسیاب را باز نکنید تا عطر و بوی آن موجب سرفه شما شود.

حتماً بخوانید:

یا شما می توانید مواد را در هاون ریخته و کمی آن را بکوبید تا نرم و پودری شوند در ادامه پودر چیلی بدست آمده را داخل بانکه مورد نظر ریخته و در کنار دیگر ادویه ها در کابینت نگهداری کنید و برای مرینت کردن انواع غذاها و طعم دار کردن آنها استفاده کنید.

طرز تهیه پودر چیلی تند

نکات کلیدی در تهیه پودر چیلی در منزل

در رسپی اصلی این ادویه از اورگانو استفاده شده که اگر همان پونه کوهی می باشد.
شما می توانید از فلفل قرمزها را در فصل بخرید و خشک کنید و آن را آسیاب کنید و در تهیه این ادویه استفاده کنید.
این ادویه سالها ماندگاری دارد حتما در ظرف خوب چفت شود که عطر و بو خارج نشود.

منبع : ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا