دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین قطارهای مسیر اصفهان به مشهد

اگر با ناوگان ریلی کشور آشنایی داشته باشید می توانید متوجه شوید که قطارهای مختلفی با امکانات متنوع و قیمت های مختلف در این ناوگان موجود هستند. برخی از این قطارها دارای امکانات و خدماتی در حد و اندازه هتل های 5 ستاره هستند، برخی امکانات خوبی دارند و برخی دیگر در دسته قطارهای اقتصادی قرار می گیرند.

البته قطارهای هر مسیر ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. برای مثال اگر شما در مسیر تهران مشهد سفر کنید با تنوع قطار بیشتری نسبت به مسیر اصفهان مشهد رو به رو خواهید شد. در ادامه به معرفی بهترین قطارهای مسیر اصفهان به مشهد می پردازیم. ما در این مطلب تمام قطارهای این مسیر که در سایت های فروش بلیط قطار موجود هستند را معرفی کرده ایم، اما ترتیب معرفی آن ها نشان دهنده کیفیت و برتری هر کدام نسبت به دیگری است.

بهترین قطارهای مسیر اصفهان به مشهد

قطار 4تخته ویژه نور و قطار 4تخته VIP را می توان بهترین قطارهای مسیر اصفهان به مشهد دانست. امکانات این قطارها در دسته امکانات قطارهای نیمه لوکس قرار دارد. قطار 4تخته ویژه نور و قطار VIP هردو توسط شرکت ریلی نورالرضا تولید می شود و از نظر کیفی بسیار به هم نزدیک هستند.

امکانات این دو قطار با یکدیگر متفاوت است، اما لوکوموتیوها یکسان هستند. امکانات استراحت از جمله صندلی های تخت خواب شو از نظافت و زیبایی بسیار خوبی برخوردارند و دیگر اجزای اتاق از جمله میز ناهار خوری و میزهای چایخوری از مواد اولیه درجه یک تهیه شده اند.

امکانات اصلی قطارهای نورالرضا

هر دو قطار مجهز به دو نمایشگر با امکان تعویض و تنطیم توسط مسافر بین 4 شبکه هستند. امکاناتی همچون سطل زباله، جالباسی، نردبان، پرده و سیستم پیجر نیز در هر کوپه وجود دارد. شما می توانید با استفاده از این پیجرها در مواقع احتیاج مهماندار را به کوپه خود فرا بخوانید. از دیگر مزایای قطارهای نورالرضا طراحی داخلی زیبای این قطار است.

قطارهای نورالرضا از سیستم تهویه مطبوع پیشرفته و قابل تنظیم نیز بهره می برند. استفاده از این سیستم های تهویه و عایق بندی های مناسب باعث می شود نه سرما و نه گرما نتوانند باعث آزار شما شوند.

وجود دو سرویس بهداشتی مجزای فرنگی و ایرانی در هر واگن از دیگر ویژگی های قطارهای نور الرضاست.

در هنگام خرید بلیط قطار اصفهان مشهد از شرکت نورالرضا می توانید درخواست غذا نیز ثبت کنید. همچنین رستوران زیبای این قطار نیز شرایط مناسبی را برای صرف غذا در محلی آرام و دوست داشتنی فراهم کرده است.

قطار اصفهان به مشهد

امکانات ویژه قطارهای شرکت نورالرضا

واگن ویژه بانوان برای اولین بار در قطارهای نور الرضا معرفی شد. در این واگن ها برای هیچ مسافر مردی بلیط صادر نمی شود که برای بسیاری از بانوان مسافر می تواند آسایش بیشتری فراهم کند. مهمانداران خانم نیز در این واگن ها به مسافران خدمت رسانی می کنند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از قطارهای مسیر اصفهان به مشهد می پردازیم.

1 – قطار 4تخته VIP نور الرضا

قطار وی آی پی نور الرضا به دلیل بهره گیری از خدمات بیشتر، بهترین قطار این مسیر است. تفاوت قطارهای 4تخته VIP نورالرضا و قطار ویژه نور در تفاوت خدمات این دو است. هر دو قطار از نظر مشخصاتی که اعلام شد در یک رده قرار دارند، اما قطار 4تخته VIP از امکانات اضافه ای همچون ست کامل روکش صندلی و روکش تخت خواب یکبار مصرف، وسایل شخصی یکبار مصرف و پذیرایی منحصر به فرد بهره می برد. در این قطار با غذا، بسته های پذیرایی، چای، آب معدنی از مسافران پذیرایی می شود

2 قطار نور

در پاراگراف های ابتدایی مقاله در مورد امکانات قطار نور صحبت کردیم. امکانات قطار نور و نورالرضا کاملا به یکدیگر شبیه است، با این تفاوت که خدمات و پذیرایی در مدل وی آی پی کمی برتری دارد.

3 – قطار لوکس 4تخته غدیر

یکی دیگر از قطارهای مسیر اصفهان به مشهد قطار لوکس 4تخته غدیر است. این قطار که به عنوان یکی از پرسرعت ترین قطارهای کشور شناخته می شود دارای ظرفیتی برابر با 260 مسافر است. سرعت این قطار بر روی کاغذ چیزی در حدود 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، اما طبق بررسی های انجام شده، قطار غدیر با سرعتی بیش از 140 کیلومتر حرکت نمی کند.

با اینکه امکانات این قطار با قطارهای لوکسی همچون قطارهای نورالرضا برابری نمی کند اما می توان امکانات آن را کامل دانست و بعنوان مناسبترین قیمت بلیط قطار مشهد از اصفهان معرفی کرد. طراحی داخلی زیبا، نمایشگرهای اچ دی با قابلیت تنظیم صدا، موقعیت یاب، سیستم احضار مهماندار و طراحی خوب کوپه با ابعاد مناسب برخی از ویژگی های قطار غدیر هستند.

4 – قطار 4تخته غزال رجا

به طور کلی بیشتر قطارهای 4 تخته ناوگان ریلی جمهوری اسلامی در دسته قطارهای باکیفیت با قیمت مناسب قرار می گیرند. قیمت این قطارها چندان ارزان نیست و البته امکانات آن ها نیز چندان لوکس نیست، اما به طور کلی رضایت از این قطار بسیار زیاد است. در لیست 4 قطاری مسیر ریلی اصفهان به مشهد این قطار در رده چهارم قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا