دسته‌بندی نشده

مزایای رزرو کوپه دربست قطار + هزینه و قوانینی که لازم است بدانید !

در کنار راه های مختلف برای سفر کردن، سفر با قطار می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد. امکان خرید بلیط قطار به منظور رزرو کوپه دربست قطار وجود دارد. در ادامه در خصوص قوانین و هزینه های مربوط به آن صحبت می شود. به طور کلی سفر کردن از راه زمینی با قطار، به ویژه اگر جمع زیادی باشید؛ خیلی می تواند برای آن جمع مسرت بخش باشد.
بنابراین در کنار سایر شیوه های دیگر سفر زمینی و هوایی، بهتر است این شیوه را هم در نظر داشته باشید. به طور کلی سفر با قطار، می تواند دربردارنده ویژگی ها و مزیت های بالایی برای شما باشد.

شما می توانید با دردسرها و خطرهای کمتر، اقدام به خرید بلیط قطار کنید و با هزینه های کمتر، یک سفر خوب و مطمئن را تجربه کنید. یکی از مزیت های قابل توجه سفر با قطار، امکان رزرو کردن کوپه دربست قطار می باشد. اما پیش از استفاده از این امکان، بهتر است با قوانین و هزینه های مربوط به آن آشنا باشید.

امکان بهره مندی از کوپه دربست قطار برای سفرهای زمینی با قطار

اگر قصد سفر زمینی با قطار را دارید؛ می توانید یک کوپه دربست قطار را برای خود داشته باشید. اگر قصد سفر با قطار به صورت خانوادگی یا جمع دوستانه خود داشته باشید؛ کوپه دربست قطار می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. چرا که شما می توانید با تعداد کمتر نسبت به ظرفیت یک کوپه، آن کوپه را به طور کلی به صورت دربست برای خود رزرو کنید. بدین ترتیب در طول مسیر سفر، هیچ گونه مزاحم یا فرد غریبه ای کنار شما نخواهد بود.

کوپه دربست قطار

با کوپه دربست قطار، می توانید تا پایان سفر در جو دوستانه و صمیمی خود نهایت بهره را ببرید. بنابراین اگر سفر شما به صورت دوستانه و خانوادگی است؛ بهتر است اقدام به رزرو یک کوپه دربست قطار کنید. اما پیش از رزرو یک کوپه و خرید بلیط قطار با این ویژگی، بهتر است به قوانین و هزینه های مربوط به آن هم توجه داشته باشید. به همین جهت در بخش بعد، به مهمترین نکات در این راستا پرداخته می شود.

حتماً بخوانید:

قوانین مورد توجه پیش از رزرو کوپه دربست قطار

در صورتی که تصمیم خود را مبنی بر رزرو کوپه دربست قطار گرفته اید؛ بایستی به این نکات هم توجه داشته باشید:

  • انتخاب نوع قطار

امکان خرید بلیط کوپه دربست در قطارهای سالنی یا اتوبوسی وجود ندارد. چون کوپه ای در این قطارها نیست. بنابراین در انتخاب نوع قطار باید توجه کنید.

  • امکان خرید بلیط قطار اینترنتی

شما می توانید به صورت اینترنتی هم اقدام به خرید بلیط قطار کنید. در این خصوص فقط باید به این مسئله بسیار مهم توجه کنید که حتما تیک کوپه دربست قطار را بزنید. بدین ترتیب می توانید بلیط قطاری را در اختیار داشته باشید که به صورت کوپه دربست در اختیار شما قرار دارد.

فواید کوپه دربست قطار

  • مشخص کردن تعداد مسافران و اطلاعات آن ها

در خرید بلیط قطار، باید به این نکته توجه داشته باشید که تعداد مسافران و اطلاعات آن ها را به صورت دقیق وارد کنید. در خصوص کوپه دربست قطار نیز ممکن است این سوال پیش آید که برای اطلاعات صندلی های خالی در کوپه باید چه کار کرد؟ در پاسخ باید اذعان داشت که این صندلی های خالی به صورت خودکار در سیستم خود به نام یکی از مسافران صادر می شود. بنابراین شما تنها نام خود و سایر مسافران دیگر را وارد می کنید که در کوپه وجود دارند.

  • امکان اضافه کردن همراه بعد از کوپه دربست قطار

پس از رزرو کوپه دربست قطار، امکان اضافه کردن یک نفر مسافر همراه و اضافی به کوپه شما وجود دارد. به این صورت که شما می توانید مسافری دیگر را به همراه خود در کوپه در صورت تمایل همراه سازید.

امکانات مربوط به کوپه دربست قطار

امکانات مربوط به کوپه دربست قطار بستگی به نوع قطاری دارد که شما انتخاب می کنید. شما می توانید قطار درجه یک یا درجه دو یا قطار ویژه را برای خود انتخاب کنید. هر یک از این درجه بندی های قطارها به نوبه خود، دارای ویژگی ها و امکانات خاص مربوط به خود می باشند. قطارهای کوپه دربست می تواند امکانات ویژه تری را در اختیار شما قرار دهند به این صورت که نوع سرویس دهی به شما به صورت کامل و مجهز می باشد. به گونه ای که شما دیگر نیازی به رستوران و بوفه قطار نخواهید داشت. شما می توانید از تمامی احتیاجات خود در طول سفر با کوپه های دربست قطار، دست یابید.

بنابراین هر یک از این قوانین مربوط به کوپه دربست قطار می باشد. اما بهتر است در خصوص هزینه های مربوط به آن نیز اطلاعی داشته باشید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

هزینه کوپه دربست قطار

هزینه های مربوط به رزرو کوپه های دربست قطار

در کوپه دربست قطار، تعداد مسافران از تعداد صندلی های قطار، بیشتر هستند. بنابراین ممکن است سوالات و ابهاماتی در خصوص هزینه کوپه های دربست قطار و نحوه محاسبه قیمت بلیط کوپه های دربست قطار پیش آید. در این خصوص در نظر داشته باشید که قیمت هر بلیط قطار همان قیمت مصوبی است که مختص به مبدأ و مقصد انتخابی شما دارد. اما هزینه های مربوط به کوپه دربست قطار، به این صورت است که از بلیط صندلی های خالی، خدمات عمومی ارائه شده به تمامی مسافران، کسر می شود.

به تعبیری دیگر هزینه کلی کوپه دربست به این صورت حساب می شود: هزینه بلیط مسافرهای موجود به طور کامل + هزینه بلیط صندلی های خالی با کسر مبلغ خدمات عمومی آن ها. چون سرویس دهی که به هر یک از مسافران داده می شود؛ به تعداد مسافران می باشد. بنابراین سرویسی به صندلی های خالی داده نمی شود. به همین جهت هزینه بلیط صندلی های خالی، کمتر از بلیط سایر افراد دیگر است.

محاسبه قیمت بلیط هر یک مسافران قطار

همان طور که در هزینه های مربوط به قیمت بلیط کوپه دربست قطار گفته شد؛ قوانینی مربوط به قیمت بلیط ها وجود دارد. از دیگر نکات قابل توجه در هزینه هر بلیط، توجه به سن مسافران می باشد. چرا که بر اساس سن هر یک از مسافران موجود در قطار، قیمت بلیط آن ها نیز متغیر است. به طور کلی سن مسافران را به سه دسته: بزرگسال، کودک و نوزاد تقسیم بندی می کنند که به شرح زیر می باشد:

بزرگسال: کلیه مسافرانی که بالای 12 سال دارند. قیمت بلیط قطار آن ها به صورت تمام بها است.
کودک: کلیه مسافرانی که سن آن ها زیر 12 سال است. آن ها می توانند قیمت بلیط خود را به صورت نیم بها پرداخت کنند.
نوزاد: نوزادانی که سن آن ها زیر دو سال است. برای این دسته از افراد، تنها نیاز به پرداخت 10 درصد از مبلغ کل بلیط می باشد.
البته باید توجه داشت که قیمت بلیط جانبازان و خانواده شهداء نیز به صورت نیم بهاست.

منبع : mz724.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا