دسته‌بندی نشده

شرایط و قوانین برای حمل خودرو با قطار در ایران

به گزارش دلگرم به نقل از علی بابا : در ضمن می‌توانید رودرروی دوستان یا خانواده‌تان بنشینید و گل بگویید و گل بشنوید. از طرف دیگر در سفر با قطار، این امکان را دارید، که خودروی خود را هم با قطار ببرید، و وقتی که به مقصد می‌رسید، ماشین‌تان را تحویل بگیرید و هر جا که می‌خواهید، بروید. با این اوصاف دیگر نیازی نیست برای رفتن به محل اقامت یا اماکن گردشگری منتظر تاکسی بمانید. انگار در خانه خودتان هستید، به پارکینگ می‌روید، ماشین را روش می‌کنید و راهی می‌شوید.

حتی اگر دل‌تان بخواهد با هواپیما سفر کنید، باز هم می‌توانید ماشین‌تان را با قطار به مقصد بفرستید. در مقصد می‌توانید بروید دنبال ماشین و تحویلش بگیرید. به این ترتیب با خرید بلیط حمل خودرو با قطار سفرتان با آرامش و آسایش کامل خواهد بود.

حمل خودرو با قطار

برای حمل خودرو با قطار چه باید کرد؟

حمل ماشین با قطاراگر قصد حمل خودرو با قطار به شهرستان دیگری را دارید، طبیعی است که باید بلیط بخرید. همان طور که برای سفر خود با قطار بلیط می‌خرید، برای حمل ماشین با قطار هم باید بلیط بخرید.
امکان حمل خودرو با قطار، تقریبا در تمام مسیرهای ریلی کشور موجود است. هزینه حمل ماشین با قطار بستگی به مسیرتان دارد.

بلیت حمل خودر با قطار مانند بلیت معمولی قطار است؛ در صورتی که گم شود، طبق مقررات می‌توانید بلیت المثنی دریافت کنید.
شما برای خرید بلیت حمل خودرو با قطار می‌توانید آنلاین اقدام کنید. در واقع خرید اینترنتی بلیط حمل خودرو با قطار مانند سایر خریدهای اینترنتی، دردسرهای شما را کم می‌کند. برای رزرو بلیط حمل خودرو با قطار هم می‌توانید به همین ترتیب عمل کنید.

حمل موتور سیکلت با قطار

شرایط حمل موتور سیکلت با قطار شبیه به شرایط حمل ماشین است. قوانین و مقررات به همان ترتیب است. شما برای حمل موتور سیکلت با قطار، هم باید بلیط بخرید. مسیرها هم مانند مسیرهای ماشین است.
تنها قیمت حمل موتور سیلکت با قطار با ماشین تفاوت دارد؛ همان طور که انتظار می‌رود هزینه حمل موتور سیکلت کمتر از ماشین است.

شرایط حمل خودرو با قطار

خرید بلیت حمل خودرو با قطاراگر قصد دارید خودروی خود را با قطار به شهر دیگری بفرستید، باید در بازه زمانی ۸ صبح تا حداکثر ۳ ساعت مانده به حرکت قطار بلیط را خریداری کنید. موقع تحویل دادن خودرو باید مدارک شناسایی مالک، سند و کارت مالکیت خودرو را به همراه داشته باشید.

علاوه بر بهای بلیط قطار لازم است حق بیمه خودرو را به شرکت ریلی بپردازید. حق بیمه خودرو بر مبنای درصدی از ارزش خودروی شما به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.
نکته مهم این است که اگر خودروی شما در زمان تحویل خاموش، معیوب یا تصادفی باشد شرکت ریلی قبول نخواهد کرد. هنگام تحویل خودرو به انبار شرکت ریلی، باید موجودی بنزین یک سوم باک شما باشد.

چنانچه خودروی شما گذر موقت باشد، در صورتی بلیط حمل خودرو صادر خواهد شد که زمان مجوز عبور آن به پایان نرسیده باشد.
اگر هم ماشین شما، هنوز شماره نشده باشد، باید برگه فروش را با خود به همراه داشته باشید. برای چنین ماشین‌های، شش رقم پایانی شماره شاسی ثبت می‌شود. (به جای شماره پلاک)

پیش از آنکه اقدام به خرید بلیط کنید بهتر است قوانین و مقررات را به دقت مطالعه کنید. اگر ارتفاع خودروی شما ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن از ۱۸۰ سانتی‌متر بیشتر باشد، انبار خودروی شما را تحویل نخواهد گرفت.

قوانین حمل خودرو با قطار

اگر وسیله‌ای به جز جک و زاپاس در خودروی شما باشد، شرکت ریلی هیچ مسئولیتی در حفظ آن ندارد. به همین علت هنگام پذیرش، انبار خودروی شما را بررسی می‌کند و هیچ بار و وسیله اضافی در خودرو را نمی‌پذیرد.
توجه داشته باشید که برای رعایت ایمنی سر باتری خودرو در مبدا جدا می‌شود؛ و در مقصد دوباره روی خودروی شما نصب می‌شود.
اگر خودرویی که قرار است حمل شود شخصی نیست و متعلق به سازمان یا نهاد است، داشتن معرفی نامه از سازمان ضروری است.

حتماً بخوانید:

برای خودروهای صفر کیلومتر که هنوز شماره نشده‌اند، ۶ رقم آخرشماره شاسی به جای شماره پلاک درج می‌شود. ضمنا لازم است برگه فروش تحویل داده شود.

شرایط تحویل گرفتن خودرو در مقصد

بلیط قطار حمل خودروحالا که پس از طی مسیر در قطار، به مقصد رسیده‌اید، باید خودروی خود را تحویل بگیرید. فقط به یاد داشته باشید بعد از رسیدن خودرو به مقصد باید ظرف ۲۴ ساعت خودروی‌تان را بگیرید.

راهنمایت حویل گرفتن خودرو در مقصد

در زمان تحویل حتما باید ارائه کارت ماشین و کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید. اگر زمان حضور شما برای دریافت خودرو از ۲۴ ساعت بگذرد باید هزینه توقف و انبارداری را پرداخت کنید.

هزینه نگهداری خودرو بعد از ۲۴ ساعت اول تا ۶ روز روزانه ۱۵۰۰۰ ریال است. از روز هفتم به بعد روزانه ۳۰۰۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

خودرو را فقط شخصی می‌تواند تحویل بگیرد که در بارنامه حمل خودرو به عنوان تحویل گیرنده معرفی شده است. در غیر این صورت خودرو تحویل داده نمی‌شود. طبیعتا فرد معرفی شده برای تحویل گرفتن خودرو باید کارت شناسایی معتبر ارائه دهد.

جبران خسارت

حمل خودرو با قطاردر صورتی که شرکت ریلی در تحویل خودرو در مقصد تا ۲۴ ساعت تاخیر داشته باشد، ۵۰ درصد از بهای بلیط بازگردانده می‌‌شود. در صورتی که خودرو در مقصد تحویل داده نشود، ۱۰۰درصد بهای بلیط به متقاضی بازگردانده می‌شود.
اگر این اتفاق برای شما افتاد و ماشین‌تان دیرتر از زمان موعود به مقصد رسید، برای دریافت خسارت اقدام کنید.
برای اینکه خسارت را بگیرید، به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و بلیط چاپ شده ضروری است. این مدارک را باید به یکی از نمایندگی‌های فروش بلیط قطار ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا