دسته‌بندی نشده

مضرات شکر برای سلامتی و زیبایی

مضرات شکر برای سلامتی و زیبایی

مضرات شکر برای سلامتی و زیبایی

شکر در واقع ماده ایست مصنوعی و فرآوری شده از نیشکر یا چغندر قند.

قند موجود در نیشکر یا چغندر قند بعد از جداسازی تمام املاح، ویتامین ها، پروتئین ها، آنزیم ها و سایر مواد مغذی و مفید در کارخانه، تصفیه شده و به ساکاروز خالص تبدیل می شود. ماده مصنوعی غلیظ شده ای که استفاده از آن نه تنها فایده ای ندارد،

بلکه منشاء بسیاری از بیماری ها و نارسائی های جسمی و روحی است. قند و شکر از نظر تغذیه ای تفاوتی ندارند و تفاوت تنها در شکل آنهاست: معمولا برای تولید قند، از شكر درجه یک استفاده می کنند.

شکر ماده ای اعتیاد آور است و خوردن آن به سلامتی و زیبایی صدمه زیادی می زند. تا می توانید میزان مصرف آن را کاهش دهید یا اگر میتوانید قطع کنید.

این روزها طب هموپاتی خیلی طرفدار پیدا کرده بخصوص در کشورهای غربی . و دکترهای هموپاتی به بیمارانی که به آنها به هر دلیلی مراجعه می کنند اولین توصیه ای که می کنند این است که شکر را باید به کلی از رژیم غذایی اشان حذف کنند .

این نشان دهنده این است که از نظر هموپاتی شکر یکی از دلایل همه بیماری هاست .

مضرات شکر چیست ؟

_ شکر باعث از بین رفتن کولاژن زیر پوست می شود و در نتیجه پوست چروک شده و آویزان می گردد .

_ سلولهای سرطانی از شکر تغذیه می کنند پس با خوردن شکر آن ها را تغذیه نکنید .

_ ماده شیمیایی که باآن شکر را سفید می کنند سرطان زا است .

راه حل چیست؟

_ شکر نخورید و اگر در درست کردن بعضی از غذا ها باید از شکر استفاده کنید از شکر قهوه ای که تصفیه نشده است و به آن هیچ ماده شیمیایی اضافه نشده و یا عسل که نوع طبیعی شکر است آن هم به میزان کم مصرف کنید چون به هر حال در نهایت همه اینها از خانواده شکر هستند.

_ به جای میوه بیشتر سبزیجات بخورید زیرا میوه ها قند بیشتری دارند .

_ به جای آب میوه خود میوه را بخورید تا قند کمتری مصرف کنید برای مثال یک لیوان آب پرتقال عصاره چهار پرتقال است در صورتی که وقتی یک پرتقال میخورید فقط یک چهارم قند یک لیوان آب پرتقال را مصرف کرده اید .

_ از همه مضر تر شکرهای رژیمی است زیرا آنها را از موادی درست می کنند که سرطان زا هستند و برای سلامتی بسیار مضر میباشند .

مضرات شکر برای سلامتی و زیبایی

بهترین جایگزین ها برای شکر

تقریبأ هر چیزی که ما میخوریم بدون اینکه متوجه باشیم حاوی مقدار زیادی شکر است مثل انواع کمپوتها- کنسروها- سریال- کچاپ – انواع نوشابه ها و……..

از آنجاییکه شکر برای سلامتی بسیار خطرناک است باعث ازدیاد وزن میشود و سرطان زا هم میباشد ضروری است که آن را از رژیم غذایی مان حذف کنیم و ماده غذایی شیرین دیگری را جایگزین آن کنیم که سالم تر باشد و به ما صدمه نزند .

برای مثال نوشابه های گاز دار و نوشیدنی های انرژی زا مملو از شکر هستند یک کنسرو آنها حداقل ده قاشق غذاخوری شکر دارد و بسیار اعتیاد آورهستند . بجای آنها با غذایتان یا برای رفع تشنگی آب یا دوغ بنوشید .

اگر هوس شربت کرده اید بجای شربت های مضر که با شکر معمولی درست میشوند لیمو ترش تازه را آب بگیرید و با یک لیوان آب و یک قاشق عسل مخلوط کنید این شربت گوارا هم خوشمزه است وهم خاصیت ضد میکرب دارد و دهان وگلوی شما را ضد عفونی میکند .

در پختن کیک ها شیرینی ها و غذاهایی که شکر لازم دارند میتوانید از عسل یا انواع شیره ها مثل شیره خرما یا شیره انگور به جای شکر استفاده کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا