دسته‌بندی نشده

محرک‌های آلرژی و آسم

به گزارش دلگرم:

از علائم آلرژی و آسم خسته شده‌‍‌اید؟ از محرک های بسیار رایجی که در زیر آمده است، دوری کنید تا تنفس راحت تری داشته باشید.

محرک‌های آلرژی و آسم

– کنه‌های گردوخاک. اجزای بدن و مدفوع این موجودات تقریباً نامرئی، در بسیاری از خانه‌ها به‌ویژه در اتاق‌ خواب یافت می‌شوند. به طور مکرر با جاروبرقی خانه را جارو کنید و تمام تشک‌ها و بالش‌ها را در روکش های زیپ‌دار مصون از کنه‌ها نگهداری کنید.
– کپک. مناطق مرطوب و نم دار خانه محل مناسبی برای رشد و نمو کپک‌ها هستند. کپک مواد محرک آلرژی تولید می‌کند. برای کاهش عوارض این بیماری بی‌درنگ کپک‌ها را تمیز کنید و اگر رطوبت خانه زیاد است از دستگاه‌های رطوبت‌زدا استفاده کنید.

– سوسک و سایر حشرات. مدفوع حشرات خانگی محرک‌های شایع برای واکنش های آلرژیک و حملات آسم هستند. به پیشنهاد آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا، آشپزخانه و کف زمین را تمیز نگه‌دارید و تمام راه‌های ورود حشرات به خانه را مسدود کنید.

– مواد غذایی. ممکن است آلرژی به مواد غذایی مانند بادام‌زمینی و صدف باعث حملات آسم شوند. از خوردن غذاهایی که باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شوند خودداری کنید.

– حیوانات خانگی. تارهاى ريز موهای حیوانات خانگی یکی دیگر از تحریک‌کننده‌ها است. کاهش تماس با سگ‌ها و گربه‌ها و دورنگه داشتن آن‌ها از مبلمان منزل ممکن است به کاهش آلرزی کمک نماید.

برگردان توسط مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا