دسته‌بندی نشده

فیزیوتراپی در منزل آری یا خیر

این روزها با توجه به افزایش میانگین سنی افراد در جوامع مختلف، نیاز به رشته‌های توانبخشی در همه جای دنیا افزایش پیدا کرده‌است. سالمندان برای آن‌که بتوانند قوای ازدست‌رفتهٔ خود در سیستم‌های بدن را بازیابی کنند، می‌بایست با کمک گرفتن از تیم توانبخشی و انجام تمرینات خاص، در جهت بهبود عملکرد خود حرکت کنند. با این حال رشته‌های توانبخشی مانند فیزیوتراپی در منزل، تنها مربوط به سالمندان نیستند و همهٔ افرادی که به هر طریق دچار محدودیت شده‌اند را دربر می‌گیرند. به‌عنوان مثال، افرادی که تصادف سختی داشته‌اند یا در اثر آسیب ورزشی دچار محدودیت حرکتی شده‌اند، برای آن‌که به حالت قبل بازگردند، می‌بایست جلسات فیزیوتراپی را طی کنند. اگر شما یا عضوی از خانواده‌تان به هر روی دچار مشکلاتی در این زمینه شده‌اید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید، چراکه یک پیشنهاد عالی برایتان داریم. با معرفی «فیزیوتراپی در منزل» همراه ما باشید.

معرفی کلی فیزیوتراپی در منزل

پیش از آن‌که به معرفی فیزیوتراپی در خانه بپردازیم، بد نیست مروری بر عملکرد یک فیزیوتراپیست داشته باشیم و شما را با این رشتهٔ درمانی آشنا کنیم. فیزیوتراپی در حقیقت یکی از رشته‌های توانبخشی است که درنهایت به بهبود عملکرد کلی فرد کمک می‌کند. بهبود عملکرد عضلات، افزایش دامنهٔ حرکتی، افزایش قدرت عضلات و انعطاف پذیری مفاصل و همچنین تحمل عضلات، درنهایت سبب می‌شود که فرد از نظر حرکتی بهبود پیدا کند. به‌طور کلی وظیفهٔ یک فیزیوتراپیست همین است؛ به کمک دانشی که از علم آناتومی، فیزیولوژی، پاتولوژی و تشخیص آسیب های حرکتی که از این علوم بدست آورده است ، مددجو را یاری خواهد کرد. حال در این مسیر از تکنیک‌هایی استفاده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تمرین‌های مختلف درمانی که به بهبود وضعیت بیمار منجر خواهند شد.

• درمان‌های دستی برای مواقعی که نیاز به تحریک الکتریکی نیست.

• الکتروتراپی با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص.

• استفاده از سایر تجهیزاتی که سبب کمک به بهبود وضعیت بیمار خواهند شد.

زمانی که به هر دلیلی با مشکلات حرکتی مواجه می‌شوید، پزشک معالج شما برایتان جلسات فیزیوتراپی در نظر می‌گیرد تا با انجام تمرین‌های هدفمند، بتوانید به حالت قبل برگردید. هیچ محدودیت سنی برای استفاده از فیزیوتراپی وجود ندارد. بسیاری از کودکان به دلیل مشکلاتی که به‌صورت مادرزادی با آن مواجهند، از کودکی جلسات فیزیوتراپی را در برنامهٔ درمانی خود خواهند داشت. از سوی دیگر بسیاری از سالمندان، به صرف کهولت سن و بدون این‌که اتفاق خاصی افتاده باشد، نیاز به جلسات فیزیوتراپی خواهند داشت تا عملکرد اندام‌های حرکت را حفظ کنند. حالا ابتکار جدیدی در این حوزه ایجاد شده و عده‌ای از مؤسسات، برای راحتی هرچه بیشتر مددجویان، خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه می‌کنند. این اتفاق توانسته است کار را برای بسیاری از افراد تسهیل کرده و آن‌ها را از مزایای متعددی بهره‌مند سازد. در ادامه بیشتر به فیزیوتراپی در منزل خواهیم پرداخت.

فیزیوتراپی در منزل آری یا خیر

چرا باید فیزیوتراپی در منزل را انتخاب کرد؟

بسیاری از افرادی که از خدمات فیزیوتراپی استفاده می‌کنند، مشکلات حرکتی وسیعی دارند و یا اعضای مهم حرکتی مانند پاها دچار مشکل شده‌اند. بنابراین برای چنین افرادی، طی کردن مسیر خانه تا مرکز فیزیوتراپی دشوار خواهد بود. حال اگر مرکزی خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه کند، دیگر مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. در این حالت متخصصان به همراه ابزار و تجهیزات موردنیاز، فرایند درمان را پیش می‌برند. همچنین اگر کودک شما نیاز به طی کردن جلسات فیزیوتراپی دارد، حضور در منزل می‌تواند او را با فرایند درمانی مناسب ترهمراه کند تا بدون ترس، فعالیت‌های لازم را انجام دهد. از سوی دیگر، فیزیوتراپی در منزل می‌تواند ارتباط میان فیزیوتراپیست و مددجو را بهبود ببخشد. محیط ‌های درمانی اغلب فضای خاصی دارند؛ اما راحتی منزل می‌تواند بر ارتباط‌ها تأثیرگذار باشد. از آنجا که جلسات فیزیوتراپی متعددی برای بهبود یک مشکل حرکتی انجام می‌شوند، لازم است این صمیمیت میان درمانگر و مددجو از همان ابتدای کار ایجاد شود.

هزینه‌های فیزیوتراپی در منزل

بسیاری از افراد نگران این مورد هستند که فیزیوتراپی در خانه، مشمول بیمه نشود. خبر خوش این است که با انتخاب مرکز فیزیوتراپی مناسب، می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل با بیمه بهره‌مند شوید. در این صورت نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای فیزیوتراپی در منزل نخواهید داشت و همان مبلغی را می‌پردازید که باید در مطب پرداخت کنید. البته طبیعتاً هزینهٔ خدمات فیزیوتراپی در خانه کمی بیشتر از فیزیوتراپی در مطب خواهد بود، چراکه متخصص و ابزارها می‌بایست تا محل موردنظر شما منتقل شوند و این قضیه جزییاتی خواهد داشت. با این حال مرکز ایران فیزیو به سبب آن‌که مستقیماً توسط فیزیوتراپیست‌ها اداره می‌شود و شما با افراد متخصص ارتباط می‌گیرید، واسطه‌ای میان شما وجود ندارد و هیچ مرکزی به‌عنوان معرف، حق‌الزحمه دریافت نخواهد کرد. همین مسئله هزینهٔ فیزیوتراپی در خانه را کاهش خواهد داد.

فیزیوتراپی در منزل آری یا خیر

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

یکی از دغدغه‌هایی که برای بسیاری از مددجویان خانم ایجاد می‌شود، فیزیوتراپی در منزل تهران با فیزیوتراپیست خانم است. اگر به مراکزی مراجعه کنید که در تیم فیزیوتراپی خود، فیزیوتراپیست خانم دارند، می‌توانید خدمات فیزیوتراپی در منزل را از آن‌ها دریافت کنید. مرکز تخصصی ایران فیزیو یکی از مراکزی است که خدمات فیزیوتراپی را با متخصصین خانم نیز ارائه می‌دهد. فقط باید توجه داشته باشید که هنگام تماس برای دریافت خدمات، این نکته را خاطرنشان کنید. با مراجعه به مجموعهٔ ایران فیزیو، از تخصص تمامی کارشناسان مطمئن خواهید بود، چراکه همهٔ افراد حاضر در این تیم، با دقت و سختگیری خاصی انتخاب شده‌اند تا بهترین خدمات را به مددجویان گرامی ارائه کنند.

فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو چرا انتخاب اول است؟

اگر می‌خواهید از خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران استفاده کنید، یکی از شروط اصلی این است که مرکزی معتبر را برای دریافت خدمات انتخاب کنید. در حقیقت دریافت خدماتی با بالاترین کیفیت، تنها از طریق ارتباط با متخصصانی ممکن می‌شود که به کار خود متعهد بوده و برای درمان مددجویان تلاش می‌کنند. از سوی دیگر، به سبب آن‌که خدمات فیزیوتراپی در منزل با راه دادن فردی ناآشنا به محیط خانه همراه است، بسیاری از افراد اعتماد لازم را به هر مرکزی ندارند که بسیار به‌جاست. از این رو مرکزی را به شما معرفی می‌کنیم که از همه لحاظ انتظارات شما را از خدمات فیزیوتراپی برآورده خواهد کرد.

مرکز ایران فیزیو به ‌صورت اختصاصی خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران را ارائه می‌دهد و به سبب آن‌ که توسط چند جوان فیزیوتراپیست حرفه‌ای اداره می‌شود، کاملاً تخصصی عمل می‌کند. شما می‌توانید برای فیزیوتراپی در منزل با بیمه از این مرکز کمک بگیرید و به این ترتیب، هزینهٔ جلسات را تا حد زیادی کاهش دهید. این مرکز کمترین قیمت را در میان رقبا ارائه می‌کند و در عین حال، کیفیت کار آن‌ها مثال‌زدنی است.

کلام آخر

انتخاب بهترین مراکز برای دریافت خدمات درمانی، به نوعی مسئولیتی است که در قبال سلامت جسم خود دارید. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از مراجعه به هر مرکز بهداشتی-درمانی، ابتدا به‌خوبی تحقیق کرده و سپس نسبت‌به دریافت خدمات اقدام کنید. مرکز ایران فیزیو یکی از آن مراکز تأییدشده است که می‌توانید با خیال راحت، از خدمات آن بهره‌مند شوید. امید است با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو، قدمی در جهت بهبود وضعیت سلامتی برداشته و تندرستی خود را به زودی زود باز یابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا