دسته‌بندی نشده

فواید چای ساسافراس و خواص درمانی آن

برای مدت طولانی، مصرف چای ساسافراس در میان کسانی که به دنبال کاهش برخی بیماری ها و عفونت ها بودند، رواج داشت. در واقع، خود گیاه نه تنها برای تهیه این نوشیدنی، بلکه برای غلیظ کردن غذاها و تولید پودری که اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود.

با این حال، استفاده از آن بحث برانگیز شد، زیرا یکی از ترکیبات فعال اصلی آن (سافرول) دارای اثرات بالقوه سمی بود. در ادامه درباره مزایای احتمالی، عوارض جانبی و توصیه های مصرف آن را بررسی خواهیم کرد.

چای ساسافراس چیست؟

چای ساسافراس نوشیدنی است که از برگ ها و قسمت های ریشه درخت ساسافراس با نام علمی Sassafras albidum تهیه می شود. این گونه بومی برخی از مناطق آمریکای شمالی و شرق آسیا است. مشخصه آن پوست صاف و گلهای زرد متمایل به سبز است.
برای تهیه چای ساسافراس برگ ها و قسمت های ریشه را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب بجوشانید. به این ترتیب طعم ها به مایع تزریق می شوند و عصاره ها غلیظ می شوند.

نوشته های مشابه

فواید چای ساسافراس

در طب عامیانه، چای ساسافراس با خواص ضد درد، ضد میکروبی، ضد انگلی و ضد التهابی همراه است . تاکنون، تنها مطالعات لوله آزمایش و حیوانات پتانسیل آن را برای کمک به سلامتی ارزیابی کرده‌اند.

با این حال، محققان تشخیص داده اند که تحقیقات بیشتری برای در نظر گرفتن آن به عنوان یک گزینه درمانی در انسان مورد نیاز است. در واقع، هشدار داده شده است که عوارض جانبی آن ممکن است بیشتر از فواید آن باشد.

چای ساسافراس

پتانسیل ضد التهابی

یکی از ترکیبات فعال در چای ساسافراس، ساسارانداینول ، با کاهش سطح التهاب مرتبط است. در تحقیقی گزارش شده است ، این ماده ( همراه با 10 ترکیب دیگر گیاه) دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین، مصرف این نوشیدنی با تاثیر مثبت بر عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط است. التهاب با آسیب شناسی هایی مانند سرطان، اختلالات قلبی عروقی و دیابت همراه است.

پیشگیری از دیابت

پیشگیری از دیابت با چای ساسافراس در توانایی کاهش التهاب سیستمیک است که مکانیسمی در پشت بیماری های متابولیک است.

خواص ضد انگلی چای ساسافراس

در مطالعه ای که به اشتراک گذاشته شد ، عصاره ساسافراس اثرات امیدوارکننده ای را به عنوان یک ضد انگلی نشان داد. به ویژه، به مبارزه با انگل لیشمانیوز، یک بیماری عفونی گرمسیری ناشی از تک یاخته لیشمانیا کمک کرد. در مورد این اثرات، شواهدی هنوز وجود ندارد. با این وجود، یافته ها نشان داد که می تواند انگل را بدون تأثیر بر سلول های مجاور از بین ببرد.

ادرار آور

ساسافراس می تواند به افزایش تولید ادرار کمک کند، که می تواند به دفع سموم و مایعات اضافی از بدن کمک کند. این می تواند برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند یا فشار خون بالا دارند مفید باشد.

آنتی اکسیدان

ساسافراس منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند به محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند و در ایجاد بیماری های مزمن نقش داشته باشند.

مبارزه با سرطان

برخی از مطالعات نشان داده اند که ساسافراس ممکن است دارای خواص مبارزه با سرطان باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها مورد نیاز است.
ذکر این نکته ضروری است که ساسافراس حاوی ترکیبی به نام سافرول است که یک سرطان‌زا شناخته شده است. FDA استفاده از سافرول را در افزودنی های غذایی ممنوع کرده است و مصرف مقادیر زیاد ساسافراس توصیه نمی شود.
اگر قصد استفاده از ساسافراس را برای مزایای سلامتی آن دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در تعیین اینکه آیا ساسافراس برای شما مناسب است یا خیر و می توانند به شما در مورد نحوه استفاده ایمن از آن کمک کنند.

ساسافراس گیاهی است که قرن ها به دلیل خواص دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفته است. با این حال، مهم است که از خطرات ساسافراس آگاه باشید، زیرا حاوی ترکیبی به نام سافرول است که یک سرطان‌زا شناخته شده است.

خطرات و عوارض جانبی چای ساسافراس

FDA استفاده از سافرول را در افزودنی های غذایی ممنوع کرده است و مصرف مقادیر زیاد ساسافراس توصیه نمی شود. برخی از خطرات بالقوه ساسافراس عبارتند از:

آسیب کبدی: ثابت شده است که سافرول در حیوانات باعث آسیب کبدی می شود و ممکن است در انسان نیز باعث آسیب کبدی شود.

سرطان: سافرول یک سرطان زا شناخته شده است و با افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان کبد مرتبط است.

نقایص مادرزادی: نشان داده شده است که سافرول باعث نقص مادرزادی در حیوانات می شود و این امکان وجود دارد که در انسان نیز باعث نقص مادرزادی شود.

اگر قصد استفاده از ساسافراس را دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در تعیین اینکه آیا ساسافراس برای شما مناسب است یا خیر و می توانند به شما در مورد نحوه استفاده ایمن از آن کمک کنند.
اگر نگران خطرات ساسافراس هستید، بهتر است به طور کامل از آن اجتناب کنید. بسیاری از گیاهان دیگر وجود دارند که بدون خطرات مربوط به ساسافراس فواید سلامتی دارند.

فواید چای ساسافراس

میزان مجاز چای ساسافراس

FDA به دلیل محتوای سافرول بالا در پوست ریشه درخت ساسافراس، نوشیدن چای ساسافراس را به هیچ وجه توصیه نمی کند. سافرول یک سرطان زا شناخته شده است و هیچ سطح ایمن برای مصرف سافرول وجود ندارد.

اما اگر به نوشیدن چای ساسافراس فکر می کنید، بهتر است احتیاط کنید و به طور کامل از آن اجتناب کنید. بسیاری از گیاهان دیگر وجود دارند که بدون خطرات مربوط به ساسافراس فواید سلامتی دارند.
اگر تصمیم به نوشیدن چای ساسافراس دارید، مهم است که این کار را در حد اعتدال انجام دهید. یک فنجان در روز احتمالا حداکثر مقداری است که باید بنوشید. همچنین در صورت بارداری یا شیردهی باید از نوشیدن چای ساسافراس خودداری کنید.

همچنین توجه به این نکته مهم است که چای ساسافراس می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از نوشیدن آن با پزشک خود صحبت کنید.

نحوه تهیه چای ساسافراس

برای تهیه چای ساسافراس، به موارد زیر نیاز دارید:

  • 1 قاشق چایخوری پوست ریشه ساسافراس
  • 1 فنجان آب جوش

مراحل تهیه چای ساسافراس به شرح زیر است:

1. پوست ریشه ساسافراس را در یک فنجان آب جوش بریزید.

2. بگذارید 5-10 دقیقه دم بکشد.

3. چای را صاف کرده و سرو کنید.

چای ساسافراس را می توانید با عسل، شکر، لیمو یا زنجبیل سرو کنید.

همه چیز در مورد چای ساسافراس

منبع : بیتوته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا