دسته‌بندی نشده

علت پف نکردن و یا خوابیدن پف کیک چیست ؟

علت پف نکردن کیک

خوابیدن پف کیک : یکی از مشکل هایی که بعد از خارج کردن کیک از فر رخ می دهد کم شدن پف کیک است .

چرا کیک من پف نمی کند ؟ این سوال خیلی از کسانی است که برای اولین بار در منزل کیک اسفنجی درست کرده اند. اینکه کیک شما پف نکرده است دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در ادامه به صورت مرحله به مرحله به این دلایل می پردازیم.

پف نکردن کیک اسفنجی

چرا کیک من پف نمی کند ؟

علت اصلی خوابیدن پف کیک :

پایین بودن دمای فر باعث خوابیدن پف کیک می شود.پس سعی کنید دمای مناسبی را برای کیک انتخاب کنید و این نکته را بدانید که دمای هر کیک با کیک دیگر متفاوت است و زمان پخت هر کیک نیز متفاوت است و شما باید از ظاهر کیک که طلایی می شود و یا استفاده از خلال چوبی از پختن کیک اطلاع پیدا کنید.

  1. زمان اضافه کردن سفیده مواد زیاد مخلوط شده است .
  2. استفاده زیاد از شکر پف کیک را کم می کند ، باید در میزان استفاده از شکر دقت شود.
  3. تکان خوردن کیک در هنگام پخت باعث فرو کش کردن پف کیک می شود.
  4. استفاده زیاد از بکینگ پودر باعث می شود بعد از خارج کردن کیک از فر پف آن بخوابد ، باید برای هر لیوان آرد یک قاشق چایخوری استفاده شود.
  5. تغییر ناگهانی دمای کیک باعث می شود پف کیک بخوابد و شما باید بعد از خاموش کردن فر چند دقیقه کیک را درون فر نگهداری کنید تا دمای آن به تدریج کم شود.
  6. اگر مقدار آرد کم باشد نسبت آرد به مواد رقیق کیک کم باشد مایه کیک رقیق می شود و باعث می شود کیک درون فر پف کند ولی به محض خارج کردن آن پف آن می خوابد.
  7. مقدار مایعات کمتر یا بیشتر شده است.
  8. اگر کیک به صورت کامل پخته نشود و شما بدون تست کردن اینکه آیا پخته یا نه فر را خاموش کنید پف کیک به شدت کم می شود.
  9. اگر قبل از اینکه کیک بپزد درب فر را باز کنید باعث می شود پف کیک کم شود.
  10. قالب کیک نسبت به مواد کوچک بوده است.

خوابیدن پف کیک اسفنجی

علت پف کاذب کیک

آرد مناسب کیک اسفنجی پف دار چیست ؟

مناسب ترین آرد برای پخت انواع کیک و شیرینی آرد ۳ صفر است که همه قنادی ها و شیرینی فروشی ها از آن استفاده می کنند. اگر می خواهید کیک پوک تر و ترد تری داشته باشید توصیه می شود که آرد خود را از فروشگاه های لوازم قنادی یا شیرینی پزی ها تهیه کنید.

این آرد از آرد نانوایی ها سفیدتر ، ریزتر و نرم تر است و به همین دلیل برای پخت کیک اسفنجی مناسب تر است. استفاده از آرد نانوایی ها به دلیل اینکه این نوع آرد دارای مقداری سبوس گندم می باشد باعث می شود کیک سنگین شود.

نتیجه :

شاید خیلی ها فکر کنند تنها دلیل پف کردن کیک وجود بکینگ پودر در میان مواد آن است ولی اینطور نیست ، بکینگ پودر به پف کرن کیک کمک می کند اما تنها دلیل پف کردن کیک نیست. یکی از مهم ترین دلایل پفکی شدن کیک اسفنجی تخم مرغ است.

اگر سفیده و زرده آن به خوبی هم زده نشوند کیک شما به خوبی پف نخواهد کرد. باید توجه داشته باشید زمانی که آرد را اضافه می کنیم نباید بیهوده مایه کیک را مخلوط کنیم چون این کار باعث خوابیدن پف سفیه تخم مرغ می شود.

در این مقاله روش های پیشگیری از خوابیدن پف کیک و علت خوابیدن پف کیک را بطور کامل توضیح دادیم . در صورت بروز هر گونه سوال با ما در میان بگذارید .

طرز تهیه ۵ مدل کیک ساده اسفنجی

۴ مرحله جهت تهیه کیک خیس و اسفنجی خرمالو و گردو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا