دسته‌بندی نشده

طرز تهیه 3 مدل مربا آلو زرد دلچسب و خوشمزه

دستور تهیه مربای آلو زرد

در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم چند نمونه مربای آلو زرد آموزش دهیم تا به راحتی در منزل درست کنید و در کنار اعضای خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه مربا آلو زرد خانگی

مواد لازم جهت تهیه مربای آلو زرد:

  • آلو زرد: ۲ کیلو
  • شکر:۱.۵ تا ۲ کیلو

مراحل تهیه مربای آلو زرد:

ظرفی را آب کنید و روی حرارت قرار بدهید تا آب به جوش بیاید. آلوها را پس از شستن برای مدت زمان کوتاهی در آب جوش بریزید، پس از آنکه پوست آلوها ترک خورد، آنها را در آبکش بریزید و پوست آن را بگیرید.

آلوهای آماده شده را در ظرف لعابی بریزید و بین آن را شکر بپاشید و به مدت یکشب درون یخچال قرار دهید، بعد آلوها را از شکرها خارج کنید و ۲ لیوان آب به شکرها اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و شربت قوام بیاید. سپس آلوها را درون قابلمه بریزید تا چند جوش بزند.

در صورتیکه آلوها پخته شدند ولی شربت مربا رقیق بود آلوها را با کفگیر از شربت خارج کنید و شربت را مجددا روی حرارت قرار دهید تا قوام بیاید. پس از دو الی سه جوش مربا را از روی شعله بردارید.

به هنگام تهیه مربای آلو زرد از آلوهای درشت و سالم که کمی سفت هستند استفاده کنید. برای بررسی میزان قوام شربت مربا کمی از آن را در قاشق بریزید اگر شربت به سختی از قاشق بریزد، شربت شما به قوام رسیده است.

برای داشتن مربای خوشرنگ درب ظرف را به هنگام پخت باز بگذارید. اگر پس از مدتی مربای آلو زرد شما کپک زد علت این است که شکر مربا به اندازه کافی نبوده و شربت مربا به اندازه کافی غلیظ نشده است.

در صورتی که مربا بعد از مدتی شکرک زد علت آن جوشیدن بیش از اندازه است، در این صورت به مربا کمی آبجوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا دو الی سه جوش بزند.

طرز تهیه مربا آلو زرد

طرز تهیه مربا آلو زرد در خانه

طرز تهیه مربا با آلو زرد

مواد لازم برای تهیه مربای آلو زرد درسته:

  • آلوی زرد و سفت 1 کیلوگرم
  • شکر 750 گرم
  • آب 2 پیمانه
  • وانیل 1/8 قاشق مرباخوری

مراحل تهیه مربا آلو زرد درسته:

آلو ها را بشویید و به مدت 2-1 دقیقه در آب جوش بگذارید. سپس در آبکش بریزید و بلافاصله در آب سرد یخچالی فرو کنید و پوست آن را به آرامی بکنید و دقت کنید چوب آلو جدا نشود.

آب و شکر را مخلوط کرده، 15 دقیقه گاهی هم بزنید تا شکر داخل آب حل شود. سپس محلول را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و شربت قوام آید. آلو زرد ها را اضافه کرده، پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید تا مربا پخته و شربت قوام آید(دیواره های ظرف را با برس مرطوب کنید).

در آخر وانیل را بیافزایید. پس از سرد شدن، مربا را در ظرف درب دار ریخته و در یخچال قرار دهید. پس از 5 ساعت، اگر شربت مربا شل بود. آلو ها را از شربت در آورده و شربت را بجوشانید تا دوباره قوام آید. پس از سرد شدن شربت، آلوها را اضافه کرده و در یخچال یا فریزر قرار دهید .

طرز تهیه مربا آلو زرد

چطور مربای آلو زرد درست کنیم ؟

طرز تهیه مربا آلو زرد درسته

مواد لازم جهت تهیه مربا آلو زرد درسته:

  • آلو زرد درسته: 20 عدد
  • شکر: حدود یک کیلوگرم
  • جوهر لیمو: یک قاشق چایخوری
  • آب: حدود نیم لیتر
  • در صورت تمایل، وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری یا دانه هل به میزان دلخواه

مراحل تهیه مربای آلو زرد با هسته:

برای آماده کردن مربای آلو زرد ابتدا آب و شکر را به جوش می‌آوریم. سپس آلوها را داخل شهد می‌جوشانیم، تا جایی که پوست‌شان ترک بخورد. حالا آلوها را از شهد خارج کرده، کنار می‌گذاریم. در این مرحله جوهر لیمو را به شهد اضافه می‌کنیم و شهد را می‌جوشانیم تا قوام بیاید.

سپس آلوها را پوست کنده، دوباره داخل شهد می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم چند جوش بزند. بعد مربا را کنار می‌گذاریم تا خنک شود. بهتر است به جای یخچال مربا را در فریزر نگهداری کنیم.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه 2 مدل لواشک آلو زرد خوشمزه و آسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا