دسته‌بندی نشده

طرز تهیه هلی کتنی دسر خوشمزه مازندران

آموزش تهیه هلی کتنی

طرز تهیه هلی کتنی موضوع مورد بحث ماست. گوجه سبز از آن میوه‌هایی است که با فرا رسیدن بهار همه برای چشیدن طعم لذیذش لحظه شماری می‌کنند. این میوه ترش مزه دقیقا با آب و هوای بهار مطابقت دارد.

گوجه سبز از ویتامین ث غنی است و علاوه بر دسر و رب در تهیه خورش نیز به کار می‌رود. در گوجه سبز به اندازه نیاز یک روز انسان، کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن وجود دارد.

هلی کوتنی، یک دسر مازندرانی است که با دیدنش دهان بیننده آب می‌افتد. این دسر با استفاده از گوجه سبز و سبزی‌های معطر تهیه می‌شود. مصرف زیاد این دسر می‌تواند سبب معده درد شود چرا که دارای مزه‌ای ترش و ظاهری سفت دارد و هضم آن کمی مشکل است.

یکی از گیاهانی که برای تهیه هلی کتنی مورد استفاده قرار می‌گیرید «سر سم» است که ظاهری شبیه به نعنا با برگ‌های سبز‌تر و درازتر دارد، البته بعضی به جای آن از پونه وحشی استفاده می‌کنند.

طرز تهیه هلی کتنی/طرز تهیه هلی کتنی شمالی

دستور تهیه دسر هلی کتنی

مواد لازم برای تهیه دسر هلی کتنی:

  • گوجه سبز: ۵۰۰ گرم
  • برگ نعنا: ۱۰۰ گرم
  • پونه وحشی: ۲۵۰ گرم
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه هلی کتنی شمالی:

پونه وحشی و نعنا را پاک کنید و بشویید. آن‌ها را در آبکش بگذارید تا آبشان کاملا برود. حال آن‌ها را در دستگاه چرخ گوشت بگذارید و چرخ کنید. سپس به آن نمک بیفزایید.

گوجه سبز را روی تخته بگذارید و با یک سنگ تمیز یا گوشت کوب آن را بکوبید و هسته شان را خارج کنید. ۳ قاشق از مخلفاتی که درست کردید را به همراه یک قاشق غذاخوری شکر به گوجه سبز‌ها اضافه و آن‌ها را مخلوط کنید.

می‌توانید دوباره آن را بکوبید. آن را در یخچال قرار دهید. پس از سرد شدن دسر شما آماده است.

طرز تهیه دسر گوجه سبز کوبیده

خواص شگفت انگیز گوجه سبز

1. مزایای گوجه سبز برای بهبود گوارش

گوجه سبز باعث می شود تا فیبر بدن شما افزایش پیدا کند و این موضوع به گوارش خوب در بدن کمک می کند. اگر می خواهید عملکرد گوارشی مناسبی داشته باشید می توانید در فصل تابستان گوجه سبز بخورید.

2. فواید گوجه سبز برای جلوگیری از یبوست

گوجه سبز سرشار از ویتامین سی می باشد و فیبر موجود در این میوه برای دور شدن نفخ از بدن کمک می کند.

3. خواص گوجه سبز برای تقویت دستگاه ایمنی

گوجه سبز میوه ای است که به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می کند. این میوه باعث تناسب اندام در فرد می شود و از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.

4. مراقبت از دندان با گوجه سبز

اگر گوجه سبز را به صورت مکرر مصرف کنید لثه های شما سالم می ماند. این میوه بعد از مصرف باعث می شود تا از خون ریزی لثه جلوگیری کرده و بوی بد دهان را از بین می برد.

5. خاصیت گوجه سبز برای جلوگیری از کم خونی

گوجه سبز به بدن کمک می کند تا جذب آهن بهتر شود. ویتامین سی موجود در این میوه از بیماری های مرتبط با کمبود گلبول های قرمز خون مانند کم خونی پیشگیری می کند.

6. کمک به تقویت عضلات بدن با گوجه سبز

ویتامین سی برای بافت های پیوندی بدن مفید می باشد، گوجه سبز به حفظ عضلات بدن کمک می کند و باعث می شود تا پوست شما جوان تر شود.

طرز تهیه دسر بهاری

7. کاهش وزن و لاغری با گوجه سبز

ویتامین سی موجود در این میوه باعث می شود تا چربی اضافی بدن شما کم شود. گوجه سبز را می توان در سالاد خود استفاده کنید که با چربی شکم مقابله می کند.

8. جلوگیری از آسیب داخلی با گوجه سبز

گوجه سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، آنتی اکسیدان های موجود در این میوه از آسیب داخلی به چربی ها جلوگیری می کند. همین موضوع باعث می شود که سلول های بدن انسان یک محافظ قدرتمند در مقابل آسیب ها داشته باشیم.

9. گوجه سبز و مراقبت از ریه ها

کسانی گوجه سبز مصرف می کنند از مشکلات و بیماری های مختلف نظیر آسم، سرطان ریه، سرماخوردگی و سرفه در امان می مانند.

10. جلوگیری از تحلیل عضلانی با خوردن گوجه سبز

با افزایش سن در انسان عضلات تحلیل رفته و ضعیف می شوند. افرادی که دارای سن بالا هستند می توانند گوجه سبز را برای جلوگیری از تحلیل عضلانی مصرف کنند.

11. گوجه سبز برای درمان شب کوری

یکی از فواید گوجه سبز برای سلامتی درمان شب کوری می باشد. بیماری شب کوری به خاطر کمبود زیاد ویتامین آ در بدن انسان ایجاد می شود. می دانیم که گوجه سبز سرشار از ویتامین آ می باشد که به درمان شب کوری در بدن کمک می کند. ویتامین آ برای حفظ سلول های چشم ضروری است و باعث بهبود دید می شود.

روش تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی دسر بهاری خوشمزه

آموزش تهیه اسموتی های بهاری به سبک کافی شاپی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا