دسته‌بندی نشده

طرز تهیه دسر پارفیت آناناس، دسر محبوب فرانسوی

روش تهیه پارفیت آناناس خوشمزه

در این مطلب از آشپزخانه دلگرم طرز تهیه پارفیت آناناس یک دسر عالی و خوشمزه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

از خامه شلاق خورده ، ضخیم شده با زرده تخم مرغ تهیه می شود. این ترکیب اغلب شامل شکلات ، قهوه ، آب میوه و سیب زمینی پوره شده ، وانیل است. این مواد افزودنی ضمن اینکه پوست تخم مرغ را می پوشانند ، عطر و طعم دلپذیری به دسر می بخشند. پس از مخلوط کردن ، مواد منجمد می شوند.

برای انجام این کار ، این مخلوط اغلب در قالب های فلزی قابل جدا شدن قرار می گیرد ، پس از برداشتن که از آن سوفل یخ زده شبیه یک یا میوه دیگر یا شکل دیگر است. نسخه آمریکایی پارفیت که یک دسر لایه برداری سرد است (منجمد نیست) نیز محبوب است.

روش تهیه پارفیت آناناس خوشمزه

پارفیت – دسر پارفیت ژله و آناناس

خامه شیرین شده در آن به طور متناوب با مربا ، مشروبات الکلی ، آجیل ، انواع توت ها و سایر مواد شیرین ترکیب می شود. چنین دسر معمولاً در لیوان یا لیوان بلند سرو می شود ، لیوان های شراب برای این کار ایده آل هستند.

حتماً بخوانید:

مواد لازم برای پارفیت آناناس

گردو خرد شده برای تزئین به مقدار لازم
ژله به مقدار لازم
بستنی ۱ لیوان
شکر ۱/۳ لیوان
پودر نشاسته ۱ قاشق غذا خوری
آناناس تکه شده ۱ لیوان
کره ۱ قاشق غذا خوری
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱.۵ عدد
خامه‏ فرم گرفته ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان

روش تهیه پارفیت آناناس خوشمزه

طرز تهیه پارفیت آناناس

ژله را طبق دستور روی بسته بندی آماده کنید ( هر بسته ژله بصورت معمول با ۱ پیمانه آب داغ حل میشود و با ۱ پیمانه آب سرد مخلوط شده و برای چند ساعت درون یخچال قرار میگیرد تا بسته شود ).

قابلمه ای کوچک را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ، خامه را درون قابلمه بریزید و ارام ارام شیر را به ان اضافه کنید ( شیر را ناگهانی اضافه نکنید تا خامه نبرد ) پس از اینکه شیر را با خامه مخلوط کردید و یکدست شد دارچین را اضافه کنید و با همان حرارت ملایم اجازه دهید تا مخلوط به جوش بیاید، پس از جوش امدن قابلمه را از روی حرارت بردارید و مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سس خامه ای خنک شود.

تخم مرغ ها ( ۱ تخم مرغ کامل + ۱ زرده تخم مرغ ) را با شکر و نشاسته مخلوط کنید ، سس خامه را مجدد روی حرارت ملایم قرار دهید تا شروع به بخار کردن کند ( مراقب باشید نجوشد ) سپس ارام ارام مخلوط تخم مرغی را اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا خودش را بگیرد و غلیظ شود.

پس از اینکه مخلوط غلیظ شد کره را به ان اضافه کرده و مخلوط کنید ، از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط خنک شود. برای سرو دسر ابتدا کمی از ژله ای که اماده کرده بودید با قاشق کف ظرف شیشه ای بریزید و رویش تکه های اناناس و گردوی خرد شده قرار دهید کمی بستنی روی میوه ها بریزید.

سپس مقداری سس خامه ای روی آن بریزید و باز به همین صورت مواد را اضافه کنید و در انتها نیز با مقداری اناناس و گردوی خرد شده تزئین کنید ، دسر را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.

روش تهیه پارفیت آناناس

مهم ترین خواص آناناس

تقویت سیستم ایمنی بدن
قوی شدن ماهیچه ها
درمان سینوزیت و آلرژی های تورمی
کاهش لخته شدن خون
کاهش استرس
سلامت چشم و بینایی
درمان سرماخوردگی و سرفه
جلوگیری از سرطان
تقویت لثه
کاهش فشار خون
بهبود سلامت روده
بهبود هضم
درمان آکنه
درمان ترک های پا
تقویت ناخن ها
درمان ترک لب ها
جلوگیری از ریزش مو و ضخیم تر شدن مو
بهبود بارداری
کمک به بدن برای تولید انرژی بیشتر
کمک به سلامت ذهنی
جلوگیری از آسم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا