دسته‌بندی نشده

تفاوت بین آناهیل و آناهیل پلاس

آناهیل (بروملین )

موارد مصرف :
کاهش التهاب و تسریع بهبود زخمهای جراحی و سوختگی
ترمیم جای زخم (Scar)
رفع خونمردگی (Ecchymosis ) و کبودی(HEMATOMA)

مکانیسم عمل آناهیل:
1- فعال کردن کلاژناز (آنزیمی که باعث لیز و تخریب کلاژن می شود.) چون در محل زخم کلاژن به صورت نامنظم و برجسته تشکیل می شود، فعال شدن کلاژناز باعث تخریب  این کلاژن ها می شود و جای زخم  باقی نمی ماند.
2- بروملین با اثر بر سیستم انعقاد خون ، باعث کند شدن روند تشکیل لخته خون می شود که این امر مانع ایجاد کبودی و خون مردگی می شود. بروملین چگونه بر روند انعقاد خون اثر می گذارد؟
پروترومبین ماده ای پروتئینی در خون است که در کبد ساخته می شود و طی مراحلی تبدیل به ترومبین می شود، که ترومبین باعث تبدیل فیبرینوژن ( پروتئین محلول در خون ) به فیبرین (پروتئین رشته ای نا محلول که ساختار شبکه ای لخته را می سازد.) می شود.  
بروملین اثرات مهاری در روند تبدیل پروترومبین به ترومبین دارد، در نتیجه در نهایت فیبرین کمتری تشکیل می شود و لخته کمتر ایجاد می شود و کبودی و خون مردگی کمتر اتفاق می افتد.
از طرف دیگر بروملین باعث کاهش سطح فیبرینوژن سرم خون می شود، که در نهایت فیبرین و لخته کمتری ایجاد می شود.(مطالعه روی موش ها !!! )
3- پلاسمینوژن ماده ای پروتئینی در خون است که توسط کبد ساخته می شود و وارد جریان خون می شود که طی مراحلی تبدیل به پلاسمین می شود. پلاسمین آنزیم پروتئولیتیک می باشد( یعنی باعث لیز و تخریب پروتئین می شود).
بروملین باعث تسریع روند تبدیل پلاسمینوژن به پلاسمین می شود، که در نهایت پلاسمین لخته خون را لیز می کند که به نفع عدم ایجاد کبودی و خون مردگی می باشد.

مقدار مصرف:
روزانه 1 تا 3 کپسول یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد غذا مصرف شود.

عوارض جانبی:  
عارضه ناخواسته جدی ناشی از مصرف بروملین در دوزهای درمانی توصیه شده، گزارش نشده است.کسانی که به آناناس ،لاتکس، گندم، کرفس، پاپائین، هویج ، رازیانه و گرده گیاه حساسیت دارند ممکن است به بروملین نیز حساسیت داشته باشند. مصرف این مکمل در برخی افراد به ندرت ممکن است باعث تهوع،استفراغ،اسهال، واکنش ها ی پوستی و خون ریزی شود.

آناهیل پلاس (بروملین و تورمریک)

نام عصاره زردچوبه : تورمریک

ماده موثره موجود در عصاره: کورکومین

موارد مصرف:
کاهش التهاب و تسکین دردهای مفصلی در استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید ، کمک به حفظ سلامت مفاصل

مکانیسم عمل:  
فسفولیپید ماده ای است که به صورت طبیعی در غشا سلول های بدن وجود دارد، که طی مراحلی به موادی که واسطه درد هستند تبدیل می شود بروملین و زردچوبه با اثر بر دو قسمت از این مراحل باعث مهار تولید واسطه های درد می شوند.                                                           

داروهای مسکن به جز استامینوفن با مکانیسم مشابه زردچوبه یعنی مهار آنزیم  COX2 عمل می کنند.

در مطالعات کارایی زردچوبه معادل دیکلوفناک سدیم ارزیابی شده است.

مقدار مصرف:
یک الی دو کپسول دو بار در روز همراه غذا مصرف شود.

عوارض جانبی:
عارضه ناخواسته جدی ناشی از مصرف بروملین-تورمریک در دوزهای درمانی توصیه شده، گزارش نشده است.کسانی که به آناناس ،لاتکس، گندم، کرفس، پاپائین، هویج ، رازیانه و گرده گیاه حساسیت دارند ممکن است به بروملین نیز حساسیت داشته باشند.مصرف این مکمل در برخی افراد به ندرت ممکن است باعث تهوع،استفراغ،اسهال،واکنش ها ی پوستی و خون ریزی شود.

توجه توجه!!!!

در صورت نبود کپسول آناهیل میتوانید از خود میوه آناناس استفاده کنید و کپسول آناهیل پلاس جایگزین مناسبی برا این کار نیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا