دسته‌بندی نشده

طرز تهیه دسر فنجان شکلات آسان و بسیار خوشمزه

طرز تهیه دسر فنجان شکلاتی

دسر فنجان شکلاتی را میتوانید در جشن و مهمانی و یا حتی برای هدیه و کادو استفاده کنید. شکلات تخته ای را میتوانید از شکلات فروشی ها یا لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنیدو باهاش یک دسر فنجانی خوشمزه درست کنید . در حقیقت این روش درست کردن فنجان شکلاتی بدون استفاده از قالب میباشد برای آموزش با دلگرم همراه باشید.

مرحله اول

مواد لازم را آماده می کنیم.
برای درست کردن فنجان شکلات به وسایل زیر احتیاج دارید.

نوشته های مشابه
  • قلموی نقاشی
  • شکلات تخته ای
  • کپسول
  • انواع میوه برای تزیین یا خامه

مرحله دوم

شکلات را ذوب می کنیم.
شکلات را روی بخار آب ذوب می کنیم. هرگز شکلات را روی شعله مستقیم نگذارید چون شکلاتتان می سوزد. در این مرحله باید شکلات را تمپر کنید. چرا شکلات را تمپر می کنیم؟ برای اینکه شکلات در دمای اتاق آب نشود. اگر از شکلات های ایرانی مثلا پارمیدا یا شکلات ما که تازه به بازار آمده استفاده می کنید نیازی به تمپر کردن شکلات ندارید چون شکلات های ایرانی در دمای اتاق ( البته نه کنار بخاری ) اب نمی شوند.
اما اگر از شکلات های خارجی مثلا شکلات های آمریکایی که توی لوازم قنادی فروشی ها به صورت بسته بندی های کوچک فروخته می شود، استفاده می کنید حتما نیاز به تمپر کردن شکلات دارید.
چون ممکن است همه از شکلات های خارجی استفاده نکنند پس فقط یکی از راه های تمپر کردن شکلات را خیلی مختصر می گویم و بعدا در یک پست جداگانه همه روش ها را توضیح می دهم.

دسر فنجان شکلات

تمپر کردن شکلات

اول شکلات را با چاقو خرد کنید و به تکه های کوچیک ببرید. بعد شکلات را توی ظرف ریخته و با قدرت ماکسیمم برای ۳۰ ثانیه توی مایکروفر بگذارید.
در این مرحله شکلات کاملا آب نشده و هنوز تکه های شکلات جامد توی ظرف وجود دارد. ( هرگز نگذارید شکلات توی مایکروفر کاملا اب شود) حالا شکلات را با گوشت کوب برقی یا همزن بزنید تا تکه های جامد با حرارت شکلات اب شده، ذوب شوند. دمای یک شکلات تمپر شده بین ۸۸ تا ۹۰ درجه فارنهایت هست. اگر از دماسنج استفاده نمی کنید دمای شکلات را مدام با لب پائین تان تست کنید. وقتی هم دما شدن یعنی شکلات تمپر شده و آماده استفاده است.

مرحله سوم

کپسول ها را پر از شکلات می کنیم.
برای درست کردن لیوان شکلاتی دو روش وجود دارد. من هر دو روش را برایتان می نویسم. در روش اول کپسول را تا لبه پر از شکلات می کنید. من از کپسول های آلومینیومی استفاده کردم که کمی مقاومت شان بیشتر است اما از کپسول های کاغذی هم می توان استفاده کرد.

مرحله چهارم

خالی کردن کپسول _ کپسول هایی که تا لبه پر از شکلات کردید را وارونه کنید و شکلات اضافه شان را خالی کنید. در این روش همه جای کپسول کاملا شکلاتی می شود.

مرحله پنجم

با قلمو دیواره های کپسول را شکلاتی کنید.در روش دوم باید ¼ کپسول را پر از شکلات کنید و با قلموی تمیز شکلات را به دیواره های کپسول هم بزنید. در این روش بعد از شکلاتی کردن دیواره ها، کل کپسول را چک کنید که مبادا جایی را شکلاتی نکرده ، باقی گذاشته باشید.

 دستور پخت دسر فنجانی

مرحله ششم

اجازه بدهید شکلات خودش را بگیرد.کپسول های شکلاتی را داخل یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند و سفت شوند. می توانید بعد از اینکه آن ها را از یخچال بیرون آورید با میوه های کوچولو مثلا چند حب انگور یا البالو و توت فرنگی ، ابنبات و یا هر چیزی که خودتان دوست دارید پر کنید.

مرحله هفتم

درست کردن فنجان های شکلاتی بزرگتر: اگر دوست دارید که یک فنجان شکلاتی بزرگتر داشته باشید می توانید از کپسول مافین ( کاغذی یا آلومینیومی ) استفاده کنید. برای درست کردن فنجان ها هم می توانید کل کپسول مافین را پر از شکلات کنید و بعد آن را وارونه کنید تا شکلات های اضافی خالی شوند یا اینکه با استفاده از یک قلمو کف و دیواره های کپسول را شکلاتی کنید.

مرحله هشتم

کپسول را از شکلات جدا کنید.وقتی شکلات کاملا در یخچال سفت شد و گرفت آن را بیرون بیاورید و کپسول را از شکلات جدا کنید. شما میتوانید از انواع میوه یا خامه برای تزیین روی آن استفاده کنید و فنجان شکلاتی شما آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا