دسته‌بندی نشده

طرز تهیه بادام زمینی روکش دار با طعم کچاپ برای پذیرایی شب یلدا

بادام زمینی روکش دار با طعم کچاپ

بادام زمینی به نام های بادام کوهی یا پسته زمینی نیز شناخته می‌شود، از تنقلات بومی آمریکای جنوبی بوده است. بادام زمینی یکی از تنقلات محبوب و دوست داشتنی است که وقتی آدم مشغول خوردن آن می‌شود به سختی می‌تواند از آن دست بکشد؛ اگر بادام زمینی روکش دار با طعم کچاپ باشد که کارتان به مراتب سخت‌تر است.
از بادام زمینی فرآورده‌های مختلفی تهیه می‌شود؛ مثل کره بادام زمینی، بستنی کره بادام زمینی و غیره . اما یکی از محصولاتی که چند سالی است بین ایرانیان حسابی جا خوش کرده است، بادام زمینی روکش دار است.

بادام زمینی به دو صورت خام و بو داده مورد استفاده قرار می‌گیرد که امروزه بادام زمینی روکش دار با طعم کچاپ آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در ابتدا بادام زمینی روکشدار فقط با طعم پنیری وجود داشت اما به مرور زمان و به خاطر افزایش تقاضا، طعم‌های مختلفی مثل بادام زمینی روکش دار با طعم سرکه‌ای، پیاز جعفری، فلفلی و باربیکیو هم اضافه شدند که همه‌ی آنها با استقبال بی نظیری رو به رو شدند.

بادام زمینی روکش دار با طعم کچاب از چه موادی تهیه می‌شود؟

بادام زمینی از آجیل‌هایی است که می‌توان آن را بودار کرده و آن را به صورت روکشدار تهیه کرد. بادام زمینی روکش دار با طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود که یکی از این طعم‌ها که طرفداران خود را دارد بادام زمینی روکش دار با طعم کچاپ است. طعم دهنده کچاپ ترکیبی پودری است که از کنسانتره گوجه فرنگی سرکه، نمک و… تهیه می‌شود.
طعم دهنده طبیعی کچاپ با رنگ، طعم و PH (اسیدیته) طبیعی گوجه فرنگی مزه و رنگی مطابق سلیقه اصیل ایرانی را به خوراکی‌ها می‌دهد. چاشنی کچاپ کاربردهای بسیاری در تهیه خوراکی‌ها استفاده کرد.

خواص بادام زمینی روکش دار با طعم کچاپی چیست؟

بادام زمینی روکشدار علاوه بر اینکه خوراکی محبوبی است خواصی هم دارد؛ مصرف روزانه 10 الی 15 دانه بادام زمینی برای خانم های باردار توصیه می‌شود. افرادی که سرفه خشک می‌کنند نیز می‌توانند از بادام زمینی برای نرم کردن سینه خود استفاده کنند. یکی دیگر از خواص بادام زمینی روکشدار این است که اگر کودک شما به طعم خاص بادام زمینی علاقه ندارد می‌توانید با خرید بادام زمینی روکشدار با طعم های مختلف، کودکتان را به خوردن این آجیل مقوی ترغیب کنید.

بادام زمینی روکش دار

معمولا توصیه می‌‌شود که از خوردن پوسته بادام زمینی پرهیز کنید. چراکه این ماده معمولا باعث ایجاد آلرژی شده و از تجزیه نشاسته و پروتئین در بدن جلوگیری می‌کند و به طور کلی مصرف بادام زمینی بدون پوست آن توصیه می‌شود. در تهیه بادام زمینی روکش دار هم پوست آن جدا می‌شود.

مواد لازم برای تهیه بادام زمینی روکشدار

مواد لازم مقدار
بادام زمینی 150 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد سفید 1.2 پیمانه+2 قاشق غذاخوری
پودر پنیر 1 قاشق چایخوری
پودر کچاپ 1 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1.3 قاشق چایخوری
نمک 1.2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه بادام زمینی با طعم کچاپ ویژه یلدا

در این مرحله از نحوه تهیه بادام زمینی روکش دار تخم مرغ را در ظرف مناسبی ریخته و مقداری هم می زنیم. در ادامه تمام مواد و ادویه ها را به آن اضافه کرده و مجددا هم می زنیم. آرد و بکینگ پودر را در ظرف دیگری ریخته و با یکدیگر مخلوط می کنیم. بعد باید ترکیب آرد و بکینگ پودر را الک کرده و کنار بگذاریم.

مواد تخم مرغی را که در مرحله قبل آماده کردیم رفته رفته روی بادام زمینی های بدون پوست ریخته و ظرف حاوی بادام زمینی را تکان می دهیم. سپس مقداری از آرد را روی بادام زمینی ها الک می کنیم و مجددا ظرف را تکان می دهیم. برای تهیه بادام زمینی روکشدار این کار باید چند بار (۵ تا ۶ مرتبه) انجام شود تا لایه ای از مواد روی بادام زمینی های ما ایجاد شود.

 بادام زمینی با طعم کچاپ

در مرحله آخر از طرز تهیه بادام زمینی روکشدار مقداری روغن را در ظرف مناسبی مانند یک شیرجوش می ریزیم. بعد ظرف را روی اجاق گاز می گذاریم تا مقداری گرم شود. توجه داشته باشید که روغن نباید داغ شود. بعد از گرم شدن روغن می توانیم بادام زمینی ها را در آن بریزیم. زمانی که بادام زمینی ها در روغن به رنگ طلایی درآمدند آنها را بیرون آورده و در ظرف مورد نظرمان می ریزیم. به این ترتیب بادام زمینی روکش دار ما آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا